audi q3

Αλλάζει η Παλαιά Εθνική Αθηνών–Θηβών –Πότε θα ολοκληρωθεί

περιφερειακός δρόμος

Με νέα χάραξη 11 χλμ. και συνολικό κόστος 40,3 εκατ. ευρώ το έργο θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της Δυτικής Αττικής.

Η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών–Θηβών μπαίνει σε μία νέα εποχή, καθώς το μεγάλο έργο νέας χάραξης και συνολικής αναβάθμισης στο τμήμα Μάνδρα – Ερυθρές προχωρά με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Πρόκειται για ένα έργο που είχε χαρακτηριστεί εδώ και χρόνια «απαραίτητο» για τη Δυτική Αττική, τόσο για την αντιπλημμυρική προστασία όσο και για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Η νέα χάραξη, συνολικού μήκους 11,06 χιλιομέτρων, δεν είναι απλώς μία τεχνική ανακατασκευή, αλλά μια πλήρη επανασχεδίαση της οδικής σύνδεσης Μάνδρας – Ερυθρών, με στόχο να βελτιωθεί η καθημερινότητα των κατοίκων και να ενισχυθεί η συνοχή των δημοτικών ενοτήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
dromos

Το έργο είναι προϋπολογισμού 40,3 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται πλήρως μέσω του Περιφερειακού Προγράμματος «Αττική 2021–2027», με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Οι εκτιμήσεις τοποθετούν την ολοκλήρωση μέσα σε 42 μήνες, με σύμφωνα με τα αρμόδια όργανα ο νέος δρόμος θα παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2028.

Η νέα χάραξη έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ανεξαρτητοποιεί πλήρως το οδικό δίκτυο από τις πλημμυρικές συμπεριφορές του ρέματος Σούρες, εξαλείφοντας έναν από τους σημαντικότερους κινδύνους της προηγούμενης διάταξης. Με αυτόν τον τρόπο αντιμετωπίζεται ένας από τους βασικούς παράγοντες επικινδυνότητας που στο παρελθόν είχαν οδηγήσει σε σοβαρά περιστατικά.

Ταυτόχρονα, δημιουργείται ένας δρόμος με μεγαλύτερο πλάτος, καλύτερη ορατότητα και φιλικότερη γεωμετρία για σταθερή ροή κυκλοφορίας, επιτρέποντας σημαντική μείωση στον χρόνο μετακίνησης μεταξύ των δημοτικών ενοτήτων.

Κεντρικό ρόλο στο νέο έργο παίζουν οι αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, οι οποίες δεν περιορίζονται μόνο στη διασταύρωση του δρόμου με τα ρέματα. Προβλέπεται πλήρης διευθέτηση των ρεμάτων Σούρες και Σκυλορέματος, κατασκευή 40 εγκάρσιων τεχνικών αποστράγγισης και ενισχυμένες υποδομές απορροής. Όπως σημειώνουν οι αρμόδιοι φορείς, η νέα Π.Ε.Ο.Α.Θ. σχεδιάζεται ώστε να «αντέχει» ακόμη και σε εντάσεις καιρικών φαινομένων που πριν από μερικά χρόνια θεωρούνταν απίθανες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών, το έργο χωρίζεται σε τρία βασικά τμήματα. Το πρώτο, μήκους 3,65 χλμ., αποτελεί την εξ ολοκλήρου νέα χάραξη βόρεια της υπάρχουσας οδού. Το δεύτερο, μήκους 1,05 χλμ., σχεδιάζεται με διιχνή διατομή ενιαίου οδοστρώματος.

Το τρίτο και μεγαλύτερο τμήμα των 6,36 χλμ. περιλαμβάνει τρεις ισόπεδους κόμβους και μία νέα γέφυρα, επιτρέποντας ομαλή σύνδεση με το υφιστάμενο δίκτυο χωρίς τα σημερινά σημεία συμφόρησης. Στο συνολικό πακέτο των έργων εντάσσονται επίσης δύο μεγάλες γέφυρες 37 μέτρων, μία σήραγγα τύπου cut & cover μήκους 144 μέτρων, καθώς και η αναδάσωση 408 στρεμμάτων στη θέση Φίχθι Μάνδρας.

dromos

Οι τοπικές αρχές έχουν χαρακτηρίσει το έργο «κομβικό» για την ανάπτυξη της περιοχής, επισημαίνοντας ότι η νέα χάραξη όχι μόνο μειώνει τον χρόνο μετακίνησης αλλά συνδέει πιο αποτελεσματικά τις δημοτικές ενότητες Μάνδρας, Οινόης, Βιλίων και Ερυθρών. Η νέα οδική υποδομή αναμένεται να ενισχύσει την περιφερειακή οικονομία, να βελτιώσει τις καθημερινές μετακινήσεις και να δημιουργήσει καλύτερες προοπτικές για κάτοικους, επαγγελματίες και επισκέπτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ