Alfa Romeo Alfasud Bimotore: Ο ιταλικός θρύλος με τους δύο κινητήρες

Alfa Romeo Alfasud Bimotore

Σε μια εποχή έντονου πειραματισμού και πριν την άφιξη της 4κίνησης στους αγώνες ράλι, η Alfa Romeo είχε ετοιμάσει την δική της 4κίνητη Alfasud που έκρυβε κάτω από το αμάξωμα της ένα διπλό μυστικό.

Alfa Romeo Alfasud Ti Bimotore 4×4 Wainer είναι το πλήρες όνομα της πειραματικής Alfasud που εξελίχθηκε από την ιταλική εταιρεία σε συνεργασία με τον Gianfranco Mantovani «Wainer» για να συμμετέχει σε σκληρούς αγώνες Rally Raid όπως είναι το θρυλικό Dakar.

Με τεράστια εμπειρία στην προετοιμασία Alfa Romeo για αγώνες αλλά και στην κατασκευή μονοθεσίων τύπου F3, ο Gianfranco Mantovani εξέλιξε την αγωνιστική 4κίνητη Alfasud σε συνεργασία με την Autodelta, το θρυλικό αγωνιστικό τμήμα της ιταλικής εταιρείας, ενώ όπως θα δείτε και από τις σχετικές φωτογραφίες εκείνης της εποχής, η 4κίνητη Alfa Romeo δοκιμαζόταν και υπό σκληρές συνθήκες τουλάχιστον σε χιόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Alfasud

Η κατασκευή της Alfa Romeo Alfasud Ti Bimotore 4×4 Wainer ολοκληρώθηκε το 1977 και το μεγάλο «μυστικό» που κρυβόταν κάτω από το αμάξωμα της ήταν οι δύο boxer κινητήρες που έφερε, με τον ένα τοποθετημένο κανονικά στο εμπρός μέρος και τον άλλο πίσω από τα εμπρός καθίσματα, με το ρεζερβουάρ να βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ και να έχει χωρητικότητα 80 λίτρα.

Alfa Romeo Alfasud
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάθε κινητήρας έφερε το δικό του κιβώτιο και συμπλέκτη και κινούσε και από έναν άξονα και οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνταν από έναν επιλογέα στον οποίο είχαν συγχρονιστεί και τα δύο κιβώτια των πέντε σχέσεων.

Από ένα πεντάλ λειτουργούσαν και οι δύο συμπλέκτες με στόχο η λειτουργία να είναι όσο το δυνατό πιο απλή για τον οδηγό. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία και με τους δύο κινητήρες σε λειτουργία, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονταν σε 8,2 δευτερόλεπτα και η τελική έφτανε έως και τα 215 χλμ./ώρα.

Alfa Romeo Alfasud

Η 4κίνητη αγωνιστική Alfa Romeo βασιζόταν σε μία Alfasud Ti 1200 του 1974 και οι boxer κινητήρες των 79 ίππων και 1,2 λίτρου προέρχονταν από αυτή, η οποία ήταν παράλληλα και η έκδοση επιδόσεων του ιταλικού hatchback.

Αυτό που έκανε την εν λόγω Alfasud να ξεχωρίζει δεν ήταν το διπλό μοτέρ και κιβώτιο που έφερε, μια εφαρμογή που είχαμε δει ξανά στο παρελθόν από την Citroen και το 2CV Safari.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Alfa Romeo Alfasud

Ήταν το γεγονός ότι ο οδηγός της μπορούσε να λειτουργεί τους δύο κινητήρες ταυτόχρονα ή αν χρειαζόταν, να κινείται χρησιμοποιώντας μόνο έναν από τους δύο, είτε τον εμπρός είτε τον πίσω, με την ροπή να φτάνει μόνο σε έναν από τους δύο άξονες. Γι' αυτό και κάθε κινητήρας έφερε το δικό του σύστημα εκκίνησης με τον οδηγό να έχει διπλές ενδείξεις στο ταμπλό για τις ζωτικές τους λειτουργίες.

Για την ψύξη του μοτέρ που βρισκόταν στο πίσω μέρος φρόντιζαν οι μεγάλες αλλά διακριτικές εισαγωγές αέρα που διακρίνονται πίσω από τις πόρτες της τρίθυρης Alfasud με τον Mantovani να προσθέτει πίσω από τον καθεμιά ένα ένα ψυγείο με τον δικό του ηλεκτρικό ανεμιστήρα αλλά και ένα ακόμη ψυγείο για το λάδι.

Alfa Romeo Alfasud
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ιταλός φρόντισε επίσης να υπάρχει εύκολη πρόσβαση στα βασικά μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου ώστε το πλήρωμα να μπορεί να επέμβει γρήγορα σε περίπτωση ανάγκης. Έτσι για να αποκτήσει κανείς πρόσβαση στο πίσω μοτέρ το μόνο που είχε να κάνει ήταν να αφαιρέσει το προστατευτικό κάλυμμα το οποίο λειτουργούσε παράλληλα και ως ηχομονωτικό.

Alfa Romeo Alfasud

Ο λόγος που η Alfa Romeo δοκίμαζε ένα 4κίνητο αγωνιστικό με δύο μοτέρ και δύο κιβώτια ήταν για να του δώσει… περισσότερες πιθανότητες να τερματίσει σε έναν αγώνα rally raid σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.

Δυστυχώς (ή ευτυχώς...) η 4κίνητη Alfasud δεν πέρασε ποτέ από το στάδιο του πρωτότυπου και δεν έφτασε να αγωνιστεί ποτέ ούτε στην άσφαλτο ούτε φυσικά σε σαθρό τερέν. Μάλιστα, αυτό το ασυνήθιστο κομμάτι ιστορίας της Alfa Romeo πωλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Sotheby's πριν από έναν περίπου χρόνο έναντι του ποσού των 64.000 ευρώ βρισκόμενο σε πολύ καλή κατάσταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ