Στην Αλβανία δεν αστειεύονται -Αστυνομικοί ξηλώνουν τα φιμέ τζάμια των αυτοκινήτων στα μπλόκα (video)

Στο στόχαστρο της αλβανικής αστυνομίας έχουν μπει οι οδηγοί που έχουν ντύσει τα κρύσταλλα των οχημάτων τους με σκουρόχρωμες μεμβράνες.
Ιδιαίτερα δημοφιλείς είναι οι αντιηλιακές μεμβράνες (ή αλλιώς φιμέ τζάμια) στα κρύσταλλα των αυτοκινήτων δεδομένου ότι προστατεύουν από την ηλιακή ακτινοβολία, με αποτέλεσμα να διατηρείται μια πιο χαμηλή θερμοκρασία στην καμπίνα.
Παράλληλα, τα φιμέ τζάμια ενισχύουν τη δυναμική εικόνα των αυτοκινήτων και επομένως τα βλέπουμε συχνά να κοσμούν τα κρύσταλλα σπορ τετράτροχων κατασκευών. Σύμφωνα, ωστόσο, με τη νομοθεσία, οι αντιηλιακές μεμβράνες πρέπει να πληρούν κάποιους συντελεστές διαπερατότητας του φωτός, μιας και σε διαφορετική περίπτωση μειώνεται η ορατότητα του οδηγού και μεταξύ άλλων εμποδίζουν τις αρχές να ελέγχουν ποια άτομα βρίσκονται μέσα σε ένα όχημα.
BUY NOW
Κατά καιρούς έχουμε δει στην Ελλάδα να διενεργούνται στοχευμένοι έλεγχοι για φιμέ τζάμια, με τα κλιμάκια της Τροχαίας να βεβαιώνουν δεκάδες σχετικές παραβάσεις.
Το φαινόμενο των παράνομων αντιηλιακών μεμβρανών φαίνεται, βέβαια, ότι απασχολεί και άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της γειτονικής μας Αλβανίας όπου οι δράσεις της αστυνομίας το τελευταίο διάστημα έχουν ενταντικοποιηθεί.
Χαρακτηριστικά είναι ορισμένα βίντεο που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου και δείχνουν αστυνομικούς να βεβαιώνουν παραβάσεις και να αφαιρούν με τα ίδια τους τα χέρια αντιηλιακές μεμβράνες.
Στις δαγκάνες της αλβανικής τροχαίας έπεσε -μεταξύ άλλων- οδηγός άσπρης Porsche Cayenne με φιμέ τζάμια με σκουρότητα που έφτανε το… 95%! Άλλα βίντεο δείχνουν αστυνομικούς να αφαιρούν φιμέ τζάμια από δύο Audi, ενώ την ίδια τύχη είχαν δύο ακόμη πολυτελή οχήματα, ένα μοντέλο της Mercedes και μία BMW.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία για τις αντηλιακές μεμβράνες αυτοκινήτου, ο ελάχιστος επιτρεπόμενος συντελεστής φωτός είναι 75% για τον εμπρόσθιο ανεμοθώρακα, 70% για τους υαλοπίνακες εκατέρωθεν της θέσης του οδηγού και 70% για τους πίσω πλευρικούς υαλοπίνακες και τον οπίσθιο ανεμοθώρακα, εφόσον το όχημα δεν φέρει πλευρικούς καθρέφτες.
Σε περίπτωση που το όχημα έχει πλευρικούς καθρέπτες, τότε δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός για πίσω παράθυρα και το πίσω παραμπρίζ. Έτσι, ο κάτοχος μπορεί να τοποθετήσει όποιου τύπου μεμβράνη επιθυμεί, χωρίς περιορισμό στη διαβάθμιση.