Αλάρμ και φλας -Πότε επιτρέπεται η χρήση τους, ποιο είναι το πρόστιμο

alarm

Τα αλάρμ δεν είναι "πάσο" για να διπλοπαρκάρισμα και τα φλας δεν υπάρχουν για ομορφιά, με τον ΚΟΚ να είναι ξεκάθαρος πότε και πώς πρέπει να χρησιμοποιούνται, καθώς και ποιο είναι το πρόστιμο για κάθε παράβαση.

Η σωστή χρήση των αλάρμ και των φλας αποτελεί βασική γνώση για κάθε οδηγό, ειδικά σε περιπτώσεις στάθμευσης σε πολυσύχναστους δρόμους ή ελιγμών μέσα στην πόλη. Παρόλα αυτά, η καθημερινότητα στους ελληνικούς δρόμους αποκαλύπτει μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα, όπου τα αλάρμ ή όπως αναφέρονται στο ΚΟΚ συστήματα φωτεινού συναγερμού, ανάβουν σχεδόν από συνήθεια και τα φλας ενεργοποιούνται μόνο την τελευταία στιγμή ή όχι καθόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια πόλη όπου η εύρεση θέσης στάθμευσης είναι άθλος, πολλοί οδηγοί ανάβουν τα αλάρμ και αφήνουν το όχημά τους διπλοπαρκαρισμένο, θεωρώντας, λανθασμένα, πως έτσι "νομιμοποιούν" την ενέργειά τους.

diploparkarismeno

Η αλήθεια είναι πως η πλειοψηφία των οδηγών έχει παρεξηγήσει τη χρήση των συγκεκριμένων φωτεινών ενδείξεων. Για πολλούς, τα αλάρμ λειτουργούν σαν ένα άτυπο σήμα "κάνω ό,τι θέλω για λίγο", ενώ τα φλας περιορίζονται μόνο στις στροφές. Όμως ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει διαφορετική άποψη.

Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, τα αλάρμ (ή φώτα έκτακτης ανάγκης) επιτρέπεται να ενεργοποιούνται μόνο όταν το όχημα έχει ακινητοποιηθεί και αποτελεί κίνδυνο για την κυκλοφορία. Επίσης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν εν κινήσει μόνο σε περίπτωση που παρουσιάσει πρόβλημα το όχημά μας και απειλείται η ασφάλεια των άλλων χρηστών του δρόμου.

alarm
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε άλλη περίπτωση, η χρήση των αλάρμ είναι παράνομη και σύμφωνα με το άρθρο 41 παράγραφος 5 επισύρει πρόστιμο 30 ευρώ και δέκα μέρες αφαίρεσης της άδειας οδήγησης

Από την άλλη, τα φλας είναι υποχρεωτικά σε κάθε ελιγμό αλλαγής πορείας, στάσης ή στάθμευσης. Πριν όμως ενεργοποιηθούν, ο οδηγός πρέπει να έχει βεβαιωθεί ότι ο ελιγμός μπορεί να γίνει με ασφάλεια, χωρίς να εμποδίσει την κυκλοφορία.

flas

Είναι αλήθεια πως αν επιχειρήσετε να παρκάρετε χρησιμοποιώντας μόνο το φλας, υπάρχει κίνδυνος ο επερχόμενος οδηγός να νομίσει ότι πρόκειται να στρίψετε και να μην σας επιτρέψει τον ελιγμό. Όμως, το νόμιμο είναι να ενεργοποιείτε το κατάλληλο φλας όταν θέλετε να σταθμεύσετε κι όχι τα αλάρμ.

Το πρόστιμο για τη μη χρήση των φλας φτάνει τα 30 ευρώ και δέκα μέρες αφαίρεσης της άδειας οδήγησης, ενώ αν δεν λειτουργούν σωστά ή λείπουν εντελώς, το προβλεπόμενο πρόστιμο ανεβαίνει στα 150 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ