Αυτό είναι το ακριβότερο Toyota –Γιατί κοστίζει πάνω από 150.000 ευρώ

Toyota

Αυτό το πολυλειτουργικό, ηλεκτρικό όχημα κατέχει την υψηλότερη θέση στην σειρά της ιαπωνικής εταιρείας.

Όταν μιλάμε για την κορυφή της γκάμας της Toyota, οι περισσότεροι περιμένουν να βρουν εκεί σπορ μοντέλα όπως το Supra ή κάποιο μοντέλο του τμήματος της Gazoo Racing, αυτοκίνητα δηλαδή με εκρηκτικές επιδόσεις και έντονο χαρακτήρα πολυτέλειας. Ωστόσο, το ακριβότερο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας ακολουθεί τελείως διαφορετικό δρόμο, ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα πρότυπα.

Ο λόγος για το Toyota e-Palette, ένα ηλεκτρικό minibus που πολλοί θα θυμούνται από τη χρήση του στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, όπου λειτούργησε ως όχημα μεταφοράς εντός των αγωνιστικών εγκαταστάσεων. Σήμερα, με τιμή που φτάνει περίπου τα 167.000 ευρώ, το e-Palette ξεπερνά σε κόστος ακόμα και το Land Cruiser, το ακριβότερο Toyota στην Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μοντέλο αυτό αποτελεί την εξέλιξη πρωτοτύπων που η Toyota παρουσίαζε από το 2018. Δεν πρόκειται για ένα συμβατικό αυτοκίνητο αλλά για ένα όχημα μεταφοράς επιβατών μικρών αποστάσεων, με διαστάσεις 4,95 μέτρων μήκους, 2,08 πλάτους και 2,65 ύψους, και βάρος που αγγίζει σχεδόν τους 3 τόνους.

Η εσωτερική διαρρύθμιση έχει διαμορφωθεί ώστε να μπορεί να μεταφέρει έως 17 επιβάτες –12 όρθιους, τέσσερις καθιστούς και τον οδηγό που βρίσκεται σε κεντρική θέση εμπρός– ενώ η διάταξη του προσφέρει ευελιξία, επιτρέποντας τη χρήση του είτε ως όχημα μεταφοράς ατόμων με αναπηρία, είτε ως κινητό κατάστημα ή ακόμη και ως καντίνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ηλεκτροκινητήρας του e-Palette αποδίδει 150 kW (204 ίπποι), με μέγιστη ταχύτητα τα 80 χλμ./ώρα, σημαντικά αυξημένη σε σχέση με τα αυτόνομα πρωτότυπα που είχαν παρουσιαστεί πρωτύτερα και τα οποία δεν ξεπερνούσαν τα 20 χλμ./ώρα. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 72,8 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως και 250 χλμ..

Στο εσωτερικό βρίσκουμε τεχνολογίες αιχμής, όπως σύστημα V2L (Vehicle-to-Load) που του επιτρέπει να λειτουργεί ως εφεδρική πηγή ενέργειας, αλλά και ένα ειδικό ηλεκτρονικό τιμόνι παρόμοιο με του Lexus RZ, το οποίο συνδέεται με τους τροχούς αποκλειστικά μέσω καλωδίων (by-wire).

Η έκδοση παραγωγής, σε αντίθεση με το αυτόνομο πρωτότυπο που είδαμε στους Ολυμπιακούς, προορίζεται για χρήση στον δρόμο και κατατάσσεται στο επίπεδο αυτονομίας 2, όπου ο οδηγός εξακολουθεί να έχει τον κύριο έλεγχο.

Σημειώνεται, όμως, πως η Toyota σχεδιάζει να προσφέρει αναβαθμίσεις με πιο προηγμένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης στο μέλλον –μέχρι και επίπεδο 4 έως το οικονομικό έτος 2027- μέσω εξοπλισμού που θα παρέχεται από εξωτερικούς προμηθευτές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ