«Airbnb» και για... αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Όργιο φοροδιαφυγής

airbnb-1920

Επέκταση στην αγορά ενοικίασης οχημάτων «επιχειρούν» χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που τα διαθέτουν μέσω της οnline πλατφόρμας χωρίς όμως να τα δηλώνουν στην Εφορία…

Ο θεσμός του Airbnb έχει προσελκύσει πάνω από 150.000 ιδιοκτήτες ακινήτων σε όλη την Ελλάδα καθώς έχουν βρει έναν πρωτοποριακό τρόπο άντλησης χρημάτων από τους τουρίστες, χωρίς ουσιαστικά να χρειάζεται να λειτουργήσουν κάποια εταιρεία με φυσική παρουσία (κατάστημα) και να επιβαρυνθούν με τέλη, εισφορές και λογαριασμούς ΔΕΚΟ.

Ωστόσο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr αρκετοί ιδιοκτήτες ακινήτων που τα ενοικιάζουν μέσω της online πλατφόρμας Airbnb ή κάποιος παρόμοιας, φαίνεται ότι σκέφτηκαν και άλλους τρόπους ώστε να εισπράττουν περισσότερα χρήματα από τουρίστες και πλέον στις παρεχόμενες υπηρεσίες υπάρχουν και τα ενοικιαζόμενα μέσα μεταφοράς όπως αυτοκίνητα, δίκυκλα μέχρι και ηλεκτρικά πατίνια ή ποδήλατα!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα μεγάλο άνοιγμα στην αγορά ενοικιάσεων αυτοκινήτων, δίκυκλων ή άλλων εναλλακτικών μέσων, το οποίο όμως δημιουργεί τεράστια προβλήματα στις νόμιμες και αυτόνομες επιχειρήσεις ενοικιάσεων.

Το πρόβλημα ήδη έχει γίνει έντονο στους δημοφιλείς νησιωτικούς τουριστικούς προορισμούς όπου οι ιδιοκτήτες των ακινήτων φαίνεται ότι παρέχουν τις συγκεκριμένες υπηρεσίες ενοικίασης οχημάτων χωρίς να έχουν κάνει κάποια έναρξη στην εφορία και βέβαια τα οχήματα που ενοικιάζουν στις περισσότερες φορές είναι παλαιά και δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας (όριο ηλικίας) που ορίζει η νομοθεσία και ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ).

Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι ιδιοκτήτης ακινήτου σε νησί των Κυκλάδων που το ενοικιάζει μέσω γνωστής ηλεκτρονικής πλατφόρμας, παρέχει ως υπηρεσία και την ενοικίαση αυτοκινήτου με κόστος πολύ χαμηλό που κυμαίνεται σε μόλις 15 ευρώ ημερησίως χωρίς να «κόβει» κάποιο παραστατικό ενοικίασης, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο αθέμιτο ανταγωνισμό στις νόμιμες εμπορίες ενοικιάσεων ΙΧ του νησιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη μεριά η παράνομη ενοικίαση αυτοκινήτων δεν υποχρεώνει τον ιδιοκτήτη του ακινήτου να έχει ένα σύγχρονο και ασφαλή στόλο οχημάτων, με αποτέλεσμα οι τουρίστες που το χρησιμοποιούν να μην γνωρίζουν την κατάσταση του οχήματος και αυτομάτως να εγκυμονούν σοβαροί κίνδυνοι.

Παράλληλα υπάρχουν και κάποιοι άλλοι ιδιοκτήτες ακινήτων που είναι ασφαλισμένοι στο πρώην ΟΑΕΕ και ενοικιάζουν νόμιμα μέσω των ηλεκτρονικών πλατφορμών τα οχήματά τους. Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στον κλάδο ενοικιάσεων ΙΧ έχει να κάνει με τον αριθμό των οχημάτων που πρέπει να έχει κάποια εταιρεία του κλάδου για να λειτουργήσει και σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr ακόμη και ένα αυτοκίνητο αρκεί για να λειτουργήσει μια εταιρεία ενοικιάσεων ΙΧ!

Πάντως πολλές εταιρείες ενοικιάσεων με μικρό αριθμό οχημάτων (από 1 έως 5 οχήματα) «τρέμουν» στην ιδέα μην αλλάξει η νομοθεσία και ο ελάχιστος αριθμός οχημάτων για να λειτουργήσει μια εταιρεία ενοικιάσεων αυξηθεί σε μίνιμουμ 25 οχήματα, καθώς κάτι τέτοιο θα σημάνει αυτομάτως που κάποιοι από αυτούς θα πρέπει να βάλουν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους ή να επενδύσουν πολλά χρήματα…

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με πληροφορίες του Carandmotor.gr είναι πολύ πιθανό ο υποχρεωτικός αριθμός οχημάτων των εταιρειών ενοικίασης να αυξηθεί, αλλά στις παλαιές εταιρείες αν τελικά αποφασιστεί κάτι τέτοιο θα δοθεί και ο απαραίτητος χρόνος προσαρμογής, αλλά και κίνητρα για την ανάπτυξή τους. Πάντως ο αριθμός των μόνιμων κατοίκων αλλά και η έκταση ιδίως σε νησιά θα διαδραματίσουν επίσης σημαντικό ρόλο στην οριστικοποίηση των όποιων αποφάσεων.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ