Ψυκτικά υγρά για το αυτοκίνητο: Ποιος ο ρόλος τους - Κάθε πότε πρέπει να τα αλλάζω
                    Ένα αυτοκίνητο αποτελείται από μια σειρά από υγρά και αναλώσιμα, και ένας επιμελής οδηγός πρέπει πάντα να προσέχει και να μεριμνά για αυτά.
Κάθε αυτοκίνητο βασίζεται στη σωστή συνεργασία πολλών συστημάτων και εξαρτημάτων, τα οποία για να λειτουργούν απρόσκοπτα χρειάζονται τα κατάλληλα υγρά και αναλώσιμα.
Ανάμεσά τους, το αντιψυκτικό αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχεία για τη σωστή λειτουργία και τη μακροζωία του κινητήρα. Η συντήρηση και η έγκαιρη αντικατάστασή του είναι ζωτικής σημασίας, καθώς λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας απέναντι στην υπερθέρμανση, το πάγωμα και τη διάβρωση των μεταλλικών μερών του κινητήρα.
BUY NOW
Ο ρόλος του αντιψυκτικού είναι να διατηρεί τη θερμοκρασία του κινητήρα σε ιδανικά επίπεδα ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες. Το καλοκαίρι αποτρέπει την υπερθέρμανση, ενώ τον χειμώνα εμποδίζει το νερό να παγώσει μέσα στο κύκλωμα ψύξης. Παράλληλα, προστατεύει από τη σκουριά και τη φθορά που προκαλεί η μακροχρόνια χρήση.
    Οι ειδικοί προτείνουν το αντιψυκτικό να αντικαθίσταται υποχρεωτικά κάθε 3 χρόνια, αν και αυτό μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το είδος του υγρού, το μοντέλο του αυτοκινήτου και τις συνθήκες λειτουργίας του (πληροφορίες μπορείτε να βρείτε και στο manual του αυτοκινήτου).
Ένα από τα πρώτα σημάδια που μπορούν να μας δείξουν ότι το αντιψυκτικό χρειάζεται αλλαγή είναι το χρώμα του. Συνήθως είναι πράσινο, ροζ ή μπλε, και αν παρατηρήσουμε ότι έχει αλλάξει απόχρωση ή έχει θολώσει, είναι ένδειξη ότι έχει αραιωθεί ή έχει χάσει τις ιδιότητές του.
    Η αραίωση μπορεί να συμβεί όταν υπάρχει διαρροή στο κύκλωμα ψύξης ή όταν έχει προστεθεί υπερβολική ποσότητα νερού. Σε αυτή την περίπτωση, το υγρό χάνει τη θερμική του αντοχή, με αποτέλεσμα να βράζει σε χαμηλότερη θερμοκρασία το καλοκαίρι ή να παγώνει ευκολότερα τον χειμώνα.
Αν θέλουμε να διαπιστώσουμε αν το αντιψυκτικό μας είναι αραιωμένο, μπορούμε να συγκρίνουμε το χρώμα του με αυτό του αρχικού υγρού στη συσκευασία. Εάν υπάρχει διαφορά, η αλλαγή είναι απαραίτητη. Εναλλακτικά, υπάρχουν ειδικοί μετρητές πυκνότητας στο εμπόριο που δείχνουν την ποιότητα και τη σύσταση του υγρού.
Το κύκλωμα ψύξης, όπως και εκείνο της λίπανσης, είναι κλειστό, επομένως το ψυκτικό δεν θα έπρεπε να καταναλώνεται. Αν διαπιστωθεί ότι η στάθμη του έχει πέσει, πιθανότατα υπάρχει διαρροή είτε στους σωλήνες, είτε στο ψυγείο του κινητήρα, είτε ακόμη και στη φλάντζα της κυλινδροκεφαλής.
    Η φθορά στη φλάντζα είναι από τις σοβαρότερες βλάβες, καθώς μπορεί να προκαλέσει ανάμειξη λαδιού και ψυκτικού. Στην περίπτωση αυτή, το ψυκτικό παίρνει καφετί χρώμα, γίνεται θολό και αποκτά έντονη, δυσάρεστη οσμή. Αν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, η αντικατάσταση του υγρού από μόνη της δεν αρκεί, αφού απαιτείται επιδιόρθωση της βλάβης για να αποφευχθεί περαιτέρω ζημιά στον κινητήρα.