Το αγαπημένο αξεσουάρ των Ελλήνων οδηγών που εξαφανίστηκε -Γιατί δεν το βλέπουμε πλέον στα αυτοκίνητα;

σταχτοδοχείο αυτοκινήτου

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας έχει περάσει ένα αξεσουάρ των αυτοκινήτων που αγαπήθηκε από τους φίλους του καπνίσματος.

Κατεβασμένο παράθυρο και το χέρι έξω από αυτό να κρέμεται κρατώντας ένα τσιγάρο. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα συνηθισμένη εικόνα που την συναντάμε καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους.

Για πολλούς ιδιαίτερα ενοχλητική, πολλώ δε μάλλον όταν η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών απορρίπτουν το τσιγάρο στον δρόμο, ρυπαίνοντας το περιβάλλον, την ίδια ώρα που, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενέχει ο κίνδυνος πρόκλησης φωτιάς.

ρίψη τσιγάρου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Και πού να το πετάξω» είναι η απάντηση που είθισται να επιστρατεύουν οι καπνιστές, όταν κάποιος ενοχληθεί από τη ρίψη τσιγάρου στον δρόμο και αποφασίσει να… ανοίξει διάλογο.

Πράγματι, τα αυτοκίνητα εδώ και αρκετά χρόνια δεν φέρουν σταχτοδοχείο, η απουσία του οποίου, ωστόσο, δεν μπορεί να δικαιολογήσει τη ρίψη του τσιγάρου στο περιβάλλον.

Το σταχτοδοχείο έπαιρνε συνήθως θέση στην κεντρική κονσόλα, κάτω από τους διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, και γέμιζε από τα τσιγάρα των μανιωδών καπνιστών.

σταχτοδοχείο αυτοκινήτου

Από τις αρχές, ωστόσο, του 21ου αιώνα, αυτό το δημοφιλές σε πολλούς οδηγούς (συμπεριλαμβανομένων πολλών Ελλήνων) αξεσουάρ λάμπει δια της απουσίας του, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν ως υποκατάστατο, στον προαιρετικό εξοπλισμό, κιτ καπνιστή, με τασάκι και αναπτήρα.

τασάκι αυτοκινήτου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για ποιο λόγο, όμως, καταργήθηκε το σταχτοδοχείο; Συγκεκριμένη απάντηση φαίνεται ότι δεν υπάρχει. Αναμφίβολα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν «γυρίσει την πλάτη» στα περιττά αξεσουάρ, σε μια προσπάθεια να κρατήσουν όσο το δυνατόν χαμηλότερα τις τιμές των προϊόντων τους, δίχως να πριονίζεται το περιθώριο κέρδους τους.

Η πιο ευρέως αποδεκτή θεωρία, ωστόσο, θέλει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμόζουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα στους αυστηρότερους κανονισμούς για το κάπνισμα και να συμμετέχουν στη μάχη για την ευαισθητοποίηση των πολιτών σχετικά με τα προβλήματα που προκαλεί αυτή η βλαβερή συνήθεια.

Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα, το κάπνισμα εντός αυτοκινήτου επιτρέπεται αρκεί να μην επιβαίνει σε αυτό ανήλικοι κάτω των 12 ετών. Όποιος δεν συμμορφώνεται με τον νόμο τιμωρείται με πρόστιμο 1.500 ευρώ, που δεν αφορά μόνο τον οδηγό του οχήματος αλλά οποιοδήποτε επιβάτη καπνίζει εντός του οχήματος.

Μην ξεχνάμε ότι το κάπνισμα αποτελεί την πρώτη αιτία θανάτων που μπορούν να προληφθούν: Σε όλο τον κόσμο, λόγω του καπνίσματος, ένας άνθρωπος πεθαίνει κάθε τέσσερα δευτερόλεπτα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ