Αφήνεις το αυτοκίνητο στον ήλιο; Γιατί κινδυνεύεις από καρκινογόνες ουσίες

Αυτοκίνητο στον ήλιο

Ανησυχητικά ήταν τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας που συνδέει την έκθεση του αυτοκινήτου στον ήλιο και με την έκλυση καρκινογόνων ουσιών στον θάλαμο επιβατών.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η επιστημονική κοινότητα σχετικά με τις βλαβερές ουσίες που απελευθερώνονται στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου όταν αυτό εκτίθεται στην ηλιακή ακτινοβολία με αποτέλεσμα να αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες στον θάλαμο επιβατών.

Η νέα έρευνα, η οποία διεξήχθη από το πανεπιστήμιο Duke της Βόρειας Καρολίνας φέρνει στο φως μια άγνωστη παράμετρο, η οποία σχετίζεται με την έκθεση ενός αυτοκινήτου στον ήλιο και τις συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει η φαινομενικά αθώα αύξηση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό του.

Στο μικροσκόπιο του πανεπιστημίου Duke βρέθηκαν 155 διαφορετικά αυτοκίνητα, τα οποία προσφέρονται στην αμερικανική αγορά από το 2015 μέχρι και σήμερα. Με δεδομένο ότι η χρήση της ουσίας TDCIPP έχει απαγορευθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής από το 2011, οι ερευνητές εστίασαν την προσοχή σε μια άλλη επιβραδυντική ουσία -την TCIPP- που περιορίζει την εξάπλωση μιας πυρκαγιάς και εντοπίζεται στη συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αυτοκίνητο στον ήλιο

Οι μετρήσεις στα 101 αυτοκίνητα πραγματοποιήθηκαν σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ στα υπόλοιπα 54 αυτοκίνητα έγιναν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, μετά την έκθεση των οχημάτων στον ήλιο.

Σε όλα τα αυτοκίνητα τοποθετήθηκαν οι ίδιες «παγίδες» μικροσωματιδίων για μία εβδομάδα ενώ μετά τη συλλογή των δειγμάτων ακολούθησε η ανάλυσή τους, ώστε να διαπιστωθεί η συγκέντρωση ουσιών που έχουν συνδεθεί με καρκινογενέσεις.

Τα αποτελέσματα των αναλύσεων ήταν ενδεικτικά του κινδύνου που διατρέχουν οι επιβάτες ενός αυτοκινήτου που έχει εκτεθεί στον ήλιο.

Ενώ λοιπόν υπό κανονικές συνθήκες-θερμοκρασίες, η συγκέντρωση μικροσωματιδίων TCIPP στο εσωτερικό ενός οχήματος είναι αντίστοιχες με εκείνες που μπορούν να εντοπιστούν σε ένα σπίτι. Βέβαια τα δεδομένα αλλάζουν και μάλιστα δραματικά, όταν το αυτοκίνητο εκτεθεί στον ήλιο και η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυξηθεί.

Αυτοκίνητο στον ήλιο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μετρήσεις κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών ότι η έκλυση των καρκινογόνων ουσιών στο εσωτερικό των αυτοκινήτων ενισχύεται με αποτέλεσμα η έκθεση των επιβατών σε αυτές να θεωρείται επικίνδυνη.

Σύμφωνα με την Rebecca Hoehn, ερευνήτρια στο πανεπιστήμιο Duke, με δεδομένο ότι ο μέσος οδηγός περνά περισσότερη από μία ώρα σε καθημερινή βάση στο αυτοκίνητό του, η έκλυση καρκινογόνων ουσιών στο εσωτερικό των οχημάτων αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα για τη δημόσια υγεία. Το ίδιο ισχύει φυσικά για εκείνους που πραγματοποιούν πολύωρα ταξίδια, όπως και για τα παιδιά που ούτως ή άλλως αναπνέουν με ταχύτερο ρυθμό απ’ ότι οι ενήλικες.

Οι ειδικοί, λοιπόν, συστήνουν να αποφεύγουμε την έκθεση των αυτοκινήτων στον ήλιο κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, καθώς αυτό προκαλεί την υπερθέρμανση του θαλάμου επιβατών και την έκλυση καρκινογόνων ουσιών.

Αυτοκίνητο στον ήλιο

Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε πριν την είσοδό μας στον θάλαμο επιβατών θα πρέπει να ανοίξουμε τις πόρτες ώστε μειώσουμε τη συγκέντρωση των καρκινογόνων ουσιών, ενώ ταυτόχρονα μπορούμε να ενεργοποιήσουμε και τον κλιματισμό στην υψηλότερη ένταση ώστε επιτύχουμε την ταχύτερη ψύξη των επιφανειών του εσωτερικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι ένοχες ουσίες χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο στα καθίσματα ώστε να αποτρέπουν την εξάπλωση μια πυρκαγιάς, ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν τη χρήση τους στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου περιττή και δυνητικά επικίνδυνη για την ανθρώπινη υγεία.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ