Έτσι αδειάζουν τον τραπεζικό λογαριασμό σου χωρίς να το καταλάβεις -Η νέα απάτη με τα αυτοκίνητα

κλεμμένα αυτοκίνητα

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει σχετικά με τις απάτες μέσω διαδικτύου μεγάλη βρετανική τράπεζα, η οποία περιγράφει τον τρόπο δράσης των επιτήδειων.

Στην ανάγκη πολλών πολιτών για ένα φθηνό αυτοκίνητο «πατούν» οι συμμορίες στο Ηνωμένο Βασίλειο προκειμένου να «θησαυρίσουν» με αθέμιτα μέσα, σύμφωνα έρευνα της Llodys Bank που βασίστηκε στις εμπειρίες πελατών της.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Sky News, οι επιτήδειοι αναρτούν στο διαδίκτυο αγγελίες ανύπαρκτων αυτοκινήτων, εξαπατώντας τους ανυποψίαστους πολίτες οι οποίοι σπεύδουν να καταθέσουν μια προκαταβολή ή ακόμα και ολόκληρο το ποσό προκειμένου να «κλειδώσουν» το ΙΧ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η ηλικιακή ομάδα που είναι πιο ευάλωτη στις πρακτικές εξαπάτησης είναι αυτή των 25 έως και 34 ετών, ενώ οι αγγελίες αναρτώνται κατεξοχήν στις πλατφόρμες της Meta (68%) όπως το Facebook και το Instagram, και ακολουθεί το eBay σε ποσοστό 15%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Απάτες με αυτοκίνητα στο facebook

Το modus operandi των επιτήδειων

Όσον αφορά τη μεθοδολογία των σπειρών, αυτές προκειμένου να αυξήσουν τις πιθανότητες να πετύχουν τον σκοπό τους δημοσιεύουν φωτογραφίες ενός πραγματικού ΙΧ.

Μόλις κάποιος πολίτης «τσιμπήσει», θα του ζητήσουν να προχωρήσει στην κατάθεση μιας προκαταβολής, ή ακόμα να και να καταβάλει ολόκληρο το ποσό, ενώ έχουν φροντίσει a priori να ξεκαθαρίσουν στο θύμα τους ότι δεν παρέχεται η δυνατότητα εξέτασης του ΙΧ από κοντά.

Στο άκουσμα ότι δεν προσφέρεται η δυνατότητα εξέτασης του ΙΧ δια ζώσης, στο θύμα δημιουργούνται αμφιβολίες περί της εγγυρότητας της αγγελίας. Αμφιβολίες, ωστόσο, που αποβάλονται πολλές φορές εύκολα, χάρη σε κάποιες τακτικές πίεσης που επιστρατεύουν οι επιτήδειοι. Ειδικότερα, αναφέρουν στο θύμα ότι το εκάστοτε αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, ότι έχει συγκεντρώσει δεκάδες προσφορές, και πως η κατάθεση του ποσού πρέπει να γίνει εντός ορισμένης προθεσμίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσοι πολίτες τσιμπήσουν στέλνουν τα χρήματα μέσω τραπέζης, ενώ μόλις ολοκληρωθεί η συναλλαγή, οι επιτήδειοι διαγράφουν τον λογαριασμό τους.

Την ιστορία ενός θύματος «μαϊμού» αγγελίας αυτοκινήτου στη Μ. Βρετανία αφηγείται το Sky News. Άνδρας εντόπισε μια αγγελία ενός Ford Fiesta δύο ετών με τιμή 5.400 λίρες στο Facebook και εν συνεχεία επικοινώνησε με τον φερόμενο ως ιδιοκτήτη του ΙΧ ο οποίος έμενε αρκετά χιλιόμετρα μακριά.

Ο επιτήδειος ανήγγειλε στο θύμα ότι για το όχημα υπήρχε ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον από υποψήφιους πελάτες, μιας και η τιμή του ήταν πολύ χαμηλή και η κατάστασή του εξαιρετική.

απάτες με αυτοκίνητα στο facebook

Όταν το θύμα ζήτησε ακόμα περισσότερες φωτογραφίες του ΙΧ, ο επιτήδειος κατέθεσε κάποιες, οι οποίες ωστόσο δεν ταίριαζαν απόλυτα με τις πρώτες που υπήρχαν στην αγγελία.

Ωστόσο όταν αναζήτησε το αυτοκίνητο στην ιστοσελίδα του βρετανικού οργανισμού αδειοδότησης οδηγών και οχημάτων (DVLA) διαπίστωσε ότι το ΙΧ δεν είχε φορολογικές εκκρεμότητες και είχε έγκυρο έλεγχο ΚΤΕΟ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόλις το θύμα ζήτησε να συζητηθεί με τον φερόμενο ως ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου από κοντά, αυτός αρνήθηκε με το πρόσχημα ότι κατοικούσε μακριά και πως θα χρησιμοποιούσε μια εταιρεία παράδοσης οχημάτων μέσω πλοίου.

Εν τέλει, ο επιτήδειος κατάφερε να εξαπατήσει τον άνδρα, ο οποίος κατέβαλε ένα ποσό της τάξεως των 540 λιρών ως προκαταβολή, χωρίς να παραλαμβάνει ποτέ το ΙΧ. Ο επιτήδειος εξαφανίστηκε από το Facebook και τα όποια mails έμειναν αναπάντητα.

Η Liz Ziegler, διευθύντρια πρόληψης απάτης στην Lloyds Bank, χαρακτήρισε «ανησυχητική» την ραγδαία αύξηση αναφορών απάτης κατά την αγορά οχημάτων από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πρόσθεσε δε ότι η συντριπτική πλειονότητα αυτών των απατών ξεκινά από το Facebook, όπου είναι πολύ εύκολο για τους επιτήδειους να δημιουργήσουν ψεύτικα προφίλ και να διαφημίσουν αντικείμενα που απλά δεν υπάρχουν, ενώ κάλεσε τις εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης να λογοδοτήσουν για τις σχεδόν ανύπαρκτη προστασία που παρέχουν στους καταναλωτές.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ