Abarth 500e: Περισσότερες από 6.000 ώρες εξέλιξης για σπορ ήχο

abarth 500e

Με το σύστημα παραγωγής ήχου, το αμιγώς ηλεκτρικό Abarth 500e αποκτά -αν το θελήσει ο οδηγός του- τον δυναμικό ήχο ενός σπορ αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα, στοιχείο που συμβάλει στην οδηγική απόλαυση που προσφέρει το μοντέλο.

Η Abarth κάνει ένα μεγάλο βήμα στην ιστορία της με την παρουσίαση του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού Abarth 500e, το οποίο εφοδιάζεται με ένα εξελιγμένο σύστημα παραγωγής ήχου, το οποίο είναι μοναδικό για την κατηγορία του. Το σύστημα ήχου που μιμείται με απόλυτη πιστότητα τον ήχο ενός σπορ κινητήρα βενζίνης, εξελίχθηκε σε συνεργασία με το Stellantis Sound Design Studio στις εγκαταστάσεις του τμήματος NVH (Noise, Vibration and Harshness) της Stellantis στην Ιταλία. Πρόκειται για το ίδιο τμήμα, όπου εξελίχθηκε ο ήχος που παράγει η σύγχρονη εκδοχή του συστήματος εξαγωγής Abarth Record Monza που εφοδιάζει τα Abarth της σειράς 595/695 με τον κινητήρα 1.4T-Jet.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
abarth 500e

Το πρόγραμμα εξέλιξης είχε συνολική διάρκεια περίπου 2 χρόνια, ενώ περισσότερες από 6.000 ώρες αφιερώθηκαν στην ανάλυση και δημιουργία του ιδανικού ήχου για κάθε φάση της οδήγησης. Οι ειδικοί του τμήματος NVH εστίασαν τόσο στη δημιουργική πλευρά του προγράμματος, όσο και στην τεχνολογική καινοτομία. Μέρος των δοκιμών πραγματοποιήθηκαν στον ημιανηχωικό θάλαμο με τον οποίο είναι εφοδιασμένο το τμήμα, μια ειδική εγκατάσταση με εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου και απόλυτη ηχητική μόνωση. Χάρη στα χαρακτηριστικά του, ο θάλαμος αφενός μπορεί να προσομοιώσει την ακουστική ενός δρόμου και αφετέρου να ελαχιστοποιήσει τις παρεμβολές, έτσι ώστε οι ειδικοί να ρυθμίσουν με απόλυτη ακρίβεια τον ήχο που παράγει το σύστημα του αυτοκινήτου.

Για να αντιγραφεί με την μεγαλύτερη δυνατή πιστότητα ο ήχος του κινητήρα T-Jet, οι μηχανικοί κατέγραψαν τον ήχο του σε διάφορες φάσεις της λειτουργίας του, όπως για παράδειγμα την επιτάχυνση και την επιβράδυνση, αλλά ακόμα και την στιγμή που ξεκινά ή παύει η λειτουργία του. Τα αποτελέσματα δοκιμάστηκαν σε στούντιο, αλλά και στο φυσικό περιβάλλον ώστε να επιτευχθεί η ιδανική μίξη. Στόχος ήταν ο ρεαλιστικός ήχος και  η ακουστική απόλαυση για τον οδηγό  και τους επιβάτες, ενώ την ίδια στιγμή υπερκαλύπτονται όλες οι προδιαγραφές που επιβάλει η νομοθεσία για τις στάθμες θορύβου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
abarth 500e

Ένα σημείο που αξίζει ειδικής αναφοράς είναι η λεπτομέρεια στην οποία έφτασαν οι τεχνικοί, έτσι ώστε η ένταση του συστήματος να είναι ανάλογη της ταχύτητας και να υπάρχει η σχετική διαφοροποίηση μεταξύ του ήχου που ακούγεται μέσα στο αυτοκίνητο και του ήχου που εκπέμπεται στο περιβάλλον. Ακόμα και στο ρελαντί υπάρχει ο χαρακτηριστικός θόρυβος της εξάτμισης Abarth Record Monza, ενώ ο οδηγός μπορεί ακόμα και να «μαρσάρει». Το νέο Abarth 500e θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα το 3ο τρίμηνο του έτους, με τις παραγγελίες να ξεκινούν τις προσεχείς εβδομάδες.

Μπορείτε να απολαύσετε το βρυχηθμό του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Abarth 500e εδώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ