Αποκάλυψη: 9 στα 10 αυτοκίνητα κινδυνεύουν με κλοπή -Ποιο είναι το αδύναμο σημείο τους

Επικίνδυνα αυτοκίνητα

Μια νέα έρευνα της μεγαλύτερης λέσχης αυτοκινήτων της Γερμανίας έρχεται να αναδείξει τα κενά ασφαλείας που διαθέτει η συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί.

Η σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών κλειδιών με συστήματα ανέπαφης εισόδου στα αυτοκίνητα έχει λύσει τα χέρια πολλών ιδιοκτήτων, δημιουργώντας ωστόσο σημαντικά κενά ασφαλείας.

Μια νέα έρευνα από τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτων της Γερμανίας, τη γνωστή σε όλους ADAC, έρχεται να αναδείξει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με τα «ασύρματα» κλειδιά, καταλήγοντας μετά τον έλεγχο 600 οχημάτων ότι 9 στα 10 κινδυνεύουν με κλοπή.

Κλοπή αυτοκινήτου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η «αχίλλειος πτέρνα» των σύγχρονων αυτοκινήτων που δεν διαθέτουν το συμβατικό κλειδί αλλά εκείνο σε μορφή κάρτας εντοπίζεται στη διαδικασία ασύρματης εκπομπές του «σήματος» το οποίο όχι μόνον ξεκλειδώνει το όχημα αλλά επιτρέπει και την εκκίνηση της λειτουργίας του κινητήρα.

Τα συστήματα εισόδου χωρίς κλειδί αποδεικνύονται στη συντριπτική πλειονότητά τους ευάλωτα, καθώς το ψηφιακό σήμα μπορεί με χαρακτηριστική ευκολία να υποκλαπεί και να χρησιμοποιηθεί από τους επιτήδειους ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ή ακόμα και να κλέψουν, θέτοντας τον κινητήρα σε λειτουργία.

Κλοπή αυτοκινήτου

Από τη στιγμή μάλιστα που ένα ασύρματο κλειδί εκπέμπει διαρκώς το σήμα, η υποκλοπή του μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή, ακόμα και στην περίπτωση που ο οδηγός βρίσκεται δεκάδες μέτρα μακριά από το αυτοκίνητο.

Ακόμα και στην περίπτωση που η εκπομπή του σήματος διακόπτεται αν και εφόσον το κλειδί παραμείνει ακίνητο για κάποια λεπτά, ο χρόνος που έχει μεσολαβήσει μέχρι να συμβεί αυτό είναι αρκετός ώστε οι επίδοξοι ληστές να αποκτήσουν πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κλοπή αυτοκινήτου

Τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν κατασκευασμένα από το 2016 μέχρι και σήμερα και μόλις το 7% αυτών αποδείχθηκαν ότι μπορούν να αποτρέψουν μια προσπάθεια κλοπής.

Μάλιστα ένα από τα κοινά χαρακτηριστικών των περίπου 50 αυτοκινήτων που αποδείχθηκαν ανθεκτικότερα ήταν η χρήση της τεχνολογίας Ultra Wide Band στο σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί.

Σύμφωνα με την ADAC, οι κατασκευαστές των οχημάτων με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί θα έπρεπε να δίνουν τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να διακόπτουν όταν εκείνοι το επιθυμούν τη εκπομπή του ραδιοσήματος ώστε να μην είναι εφικτή η υποκλοπή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια λύση θα μπορούσε να είναι και η χρήση αξεσουάρ, τα οποία θωρακίζουν τα ασύρματα κλειδιά ώστε να μην μπορεί να εντοπιστεί και να υποκλαπεί το σήμα τους. Μια ακόμα πρακτική που μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια είναι η φύλαξη των ασύρματων κλειδιών μακριά από σημεία του σπιτιού που είναι εκτεθειμένα, όπως οι πόρτες και τα παράθυρα.

Διαβάστε περισσότερα:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ