byd atto 2

7 «αθάνατοι» κινητήρες βενζίνης -Μπορούν να ξεπεράσουν ακόμα και τα 500.000 χιλιόμετρα

toyota_yaris_engine

Σε μία εποχή που τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο ακριβά και πολύπλοκα, η αξιοπιστία ενός κινητήρα συνεχίζει να αποτελεί ίσως τον πιο καθοριστικό παράγοντα για τη μακροζωία του αυτοκινήτου.

Παρά το γεγονός ότι όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στο εσωτερικό, στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα, καθώς και στις ανάγκες των επιβατών, υπάρχουν ακόμα αγοραστές που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τον κινητήρα που φοράει το εκάστοτε αυτοκίνητο.

Παρακάτω ακολουθούν 7 βενζινοκινητήρες που σύμφωνα με πολλούς μηχανικούς ανήκουν στο πάνθεον των πιο ανθεκτικών κινητήριων συνόλων, αφού μπορούν να ξεπεράσουν τα 500.000 χιλιόμετρα, με την πιθανότητα να εμφανίσουν σοβαρή βλάβη να είναι μηδαμινή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κοινό τους γνώρισμα είναι ότι έχουν σχετικά απλή σχεδίαση, ενώ απουσιάζουν τα περίπλοκα ηλεκτρονικά συστήματα που σε περίπτωση βλάβης, θα εκτόξευαν το κόστος επισκευής τους. Επιπλέον, διακρίνονται για το χαμηλό κόστος συντήρησης.

1. Toyota 1NZ-FE (1999-σήμερα)

Εδώ γίνεται ειδική αναφορά στην ατμοσφαιρική εκδοχή του 1,5λιτρου κινητήρα, η οποία βγήκε για πρώτη φορά από τη γραμμή παραγωγής το 1999. Χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων σε πολύ δημοφιλή μοντέλα, όπως τα Yaris, Corolla και Prius, ενώ χαρακτηρίζεται από την ανθεκτικότητά του στα καύσιμα χαμηλής ποιότητας και από το χαμηλό κόστος συντήρησης.

2. Honda K24 (2001-2016)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για ένα θρυλικό μοτέρ 2,4 λίτρων που αποδίδει μέχρι 207 ίππους (152 kW) και φώλιαζε κάτω από το καπό των Accord και CR-V. Στην Ελλάδα δεν το είδαμε να τοποθετείται σε κάποιο μοντέλο, αλλά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού έχει ξεχωρίσει και υπάρχουν δείγματα που έχουν γράψει πάνω από 1.000.000 χλμ. χωρίς να παρουσιάσουν κάποιες ζημιές.

3. Toyota / Lexus 2UZ-FE (1998-2011)

Ακόμη ένα θρυλικό μοτέρ V8, 4,7 λίτρων, το οποίο κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο στην Tahara της Ιαπωνίας αλλά και στην Alabama των ΗΠΑ. Σε αντίθεση με την υπόλοιπη οικογένεια κινητήρων UZ, ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει μπλοκ από χυτοσίδηρο για αυξημένη αντοχή, καθώς σχεδιάστηκε για χρήση σε pick-up και SUV. Μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα στα οποία φιλοξενήθηκε είναι το Land Cruiser, το Tundra και το Sequoia, καθώς και τα Lexus LX και GX.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Mercedes-Benz M112 (1997-2015)

Πρόκειται για έναν κινητήρα V6 3,2 λίτρων, ο οποίος τοποθετήθηκε στην C-Class, την E-Class, την S-Class και στην CLK, και διακρίνεται για την αντοχή του, ενώ θεωρείται ότι μπορεί να ξεπεράσει με σχετική άνεση τα 500.000 χιλιόμετρα.

5. Volvo Redblock B230 (1985-1988)

Το συγκεκριμένο μοτέρ έχει κόκκινου χρώματος μπλοκ από χυτοσίδηρο και αποτελεί την καρδιά των εμβληματικών Volvo 240 και 740. Ορισμένα από τα μοντέλα που φέρουν αυτόν τον κινητήρα έχουν γράψει περισσότερα από 1,5 εκ. χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

6. BMW M54 (2000-2006)

Ο M54 θεωρείται ευρέως ως ένας από τους πιο αξιόπιστους και ευέλικτους εξακύλινδρους σε σειρά κινητήρες της μάρκας. Η απλότητα της κατασκευής του, η αντοχή και οι επιδόσεις του του έχουν χαρίσει σχεδόν θρυλικό στάτους τόσο στους λάτρεις του αυτοκινήτου όσο και στους μηχανικούς. Τοποθετήθηκε σε μοντέλα όπως η Σειρά 3 (Ε46) και η Σειρά 5 (Ε39) και η Χ5 (Ε53). Είναι γνωστός για την «αλεξίσφαιρη» αξιοπιστία του, υπό την προϋπόθεση ότι συντηρείται σωστά.

7. Mazda FE (1981-1999)

Ο 2λιτρος κινητήρας της Mazda είναι γνωστός για την ισορροπία μεταξύ απόδοσης και οικονομίας καυσίμου. Ξεχώρισε για την ομαλή λειτουργία του και το σχετικά χαμηλό κόστος συντήρησης, χαρακτηριστικά που τον καθιέρωσαν στις καρδιές τόσο των λάτρεων του αυτοκινήτου όσο και των οδηγών που έχουν καθημερινές, πρακτικές απαιτήσεις. Μερικά από τα μοντέλα στα οποία τοποθετήθηκε είναι το 929 και το 626.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ