5 πράγματα που σίγουρα δεν γνωρίζατε για το Lada Niva

lada niva

Παρόλο που έχει εξελιχθεί σε θρύλο της αυτοκίνησης, το Lada Niva περιβάλλεται από αθέατα σημεία που μας προσκαλούν να τα ανακαλύψουμε. 

Το Lada Niva δεν χρειάζεται συστάσεις, μιας και αποτελεί ένα από τα μακροβιότερα 4X4 οχήματα, διακρινόμενο για τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, και την προσιτή τιμή του.  

Δημιουργήθηκε το 1977 ως το πρώτο αυτοκίνητο της Lada που δεν χρησιμοποιούσε μηχανικά μέρη της Fiat και με το πέρασμα των χρόνων γιγάντωσε τον θρύλο του, αποκτώντας χιλιάδες φίλους.  

Όπως, όμως, συμβαίνει με κάθε θρύλο, πάντα υπάρχουν άγνωστες πτυχές, η γνώση των οποίων αποτελεί προνόμιο ελάχιστων. Ας τις ανακαλύψουμε.

Lada Niva
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο της Σοβιετικής Ένωσης 

Δημιουργήθηκε σε μια προσπάθεια της AvtoVAZ (Lada) να εντάξει στην αγορά της Ε.Σ.Σ.Δ. ένα ανθεκτικό αυτοκίνητο που δεν θα διστάζει να σκαρφαλώνει σε βουνοπλαγιές και να βουτά σε λασπώδη εδάφη. Το τσουνάμι δημοφιλίας για το VAZ-2121 δεν περιορίστηκε μόνο εντός του σοβιετικού μπλοκ, αλλά επεκτάθηκε και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Πρόκειται για το πρώτο τετράτροχο σοβιετικής κατασκευής που γνώρισε τόσο μεγάλη ζήτηση, με τα εξαχθέντα αντίτυπα να υπερβαίνουν το 1,5 εκ.

Η αλήθεια πίσω από το όνομά του 

Δεδομένου ότι η λέξη “Νiva” στα ρωσικά σημαίνει “χωράφι”, πολλοί πιστεύουν μέχρι και σήμερα πως το όνομα του μοντέλου υμνεί τη φύση και υποδηλώνει τον εξωστρεφή χαρακτήρα του. Στην πραγματικότητα, όμως, αποτελεί τη συντομογραφία από τα ονόματα των παιδιών του Ρώσου σχεδιαστή και εμπνευστή του μοντέλου, Peter Prusov: Natalya, Irina, Vadim, Andrey. 

VAZ 2101
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη “σκιά” του κλασικού Lada 

Θα φανεί περίεργο στους απανταχού οπαδούς του μοντέλου, αλλά όταν πρωτοεμφανίστηκε το Niva, αντιμετωπίστηκε με ιδιαίτερη επιφυλακτικότητα από τους οδηγούς εντός της Σοβιετικής Ένωσης. Εκείνη την περίοδο τα τρίθυρα αυτοκίνητα δεν έχαιραν μεγάλης εκτίμησης, ενώ δημιουργήθηκαν αμφιβολίες σχετικά με τη χρηστικότητά του κατά τις καθημερινές μετακινήσεις. 

Η πρωτοκαθεδρία, λοιπόν, άνηκε στο κλασικό (sedan) Lada, γνωστό και ως VAZ-2101, το οποίο εκτός από τον τρίτο όγκο του αμαξώματος είχε πιο μοντέρνο -για τα δεδομένα της τότε εποχής - χαρακτήρα.  

Lada Niva

Ενέπνευσε το Suzuki Vitara 

Κατά καιρούς, οι Σοβιετικοί σχεδιαστές είχαν βρεθεί στο επίκεντρο δριμείας κριτικής, κατηγορούμενοι πως αντιγράφουν τα δυτικά προϊόντα. Ουδείς, ωστόσο, μπορεί να ψέξει τον επικεφαλής σχεδιασμού του Lada Niva. Ο Peter Prusov όχι μόνο δεν οικειοποιήθηκε κάποια σχεδιαστική νόρμα, αλλά ενέπνευσε Ιάπωνες συναδέλφους του και συγκεκριμένα το τμήμα design του Vitara. Ένα ευχαριστήριο γράμμα προς τον Prusov ήταν η ελάχιστη ένδειξη ευγνωμοσύνης εκ μέρους των Ιαπώνων. Όπως και έγινε. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αγώνες και σινεμά  

Πέρα από τις αναρίθμητες πωλήσεις του σε δεκάδες αγορές του κόσμου, το βιογραφικό του Niva κοσμείται και από αρκετές διακρίσεις στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, με χαρακτηριστικά τα δύο “ασημένια μετάλλια” στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ.  

Παράλληλα, έμελλε να εξελιχθεί και σε αστέρα του σινεμά, συμμετέχοντας -μεταξύ άλλων- στη 19η ταινία James Bond “Ο κόσμος δεν είναι αρκετός” (The World Is Not Enough”) με πρωταγωνιστή τον Pierce Brosnan και σκηνοθεσίας Michael Apted.  

Lada Niva

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ