208

Αυτοί είναι οι 4 μεγαλύτεροι μύθοι για το λάδι του αυτοκινήτου -Τι να προσέξεις

ladi-kinhthra

Μάλιστα, μερικοί από αυτούς συνεχίζουν να ακούγονται ακόμη και σήμερα από παλιότερους μηχανικούς, προκαλώντας σύγχυση στους κατόχους οχημάτων.

Οι μύθοι γύρω από το αυτοκίνητο είναι πολλοί, με κάποιους να μοιάζουν βγαλμένοι από σενάριο επιστημονικής φαντασίας και άλλους να έχουν περάσει σχεδόν στο «DNA» των οδηγών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η άποψη ότι το κόκκινο αυτοκίνητο «τραβάει» περισσότερους ελέγχους της Τροχαίας, με αποτέλεσμα να γράφεται συχνότερα, ή ότι αν βάλεις μαγνήτη στο ρεζερβουάρ το αυτοκίνητο καίει λιγότερο.

Άλλος ένας διαδεδομένος μύθος, που μεταδίδεται συχνά από στόμα «ειδικών», είναι η συμβουλή πως, αν ο κινητήρας καίει λάδι, πρέπει να χρησιμοποιείται πιο παχύ (με μεγαλύτερο ιξώδες, π.χ. 10W-40 αντί 5W-30) ώστε να μειωθεί η κατανάλωση. Στην πραγματικότητα, αυτό όχι μόνο δεν λύνει τη φθορά του μοτέρ, αλλά μπορεί να προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα, καθώς η λίπανση δεν γίνεται σωστά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παραπάνω, φυσικά, δεν είναι το μοναδικό παράδοξο που ακούγεται γύρω από τα λιπαντικά του αυτοκινήτου. Η κύρια αιτία είναι ότι γνώσεις βασισμένες σε τεχνολογίες που πλέον έχουν ξεπεραστεί, συνεχίζουν να μεταφέρονται λανθασμένα στο σήμερα. Ακολουθούν τέσσερις χαρακτηριστικές περιπτώσεις.

Σκούρο λάδι σημαίνει βρώμικο λάδι που χρειάζεται άμεση αλλαγή

Ένα από τα πιο διαδεδομένα λάθη είναι η πεποίθηση ότι το λάδι που σκουραίνει έχει «τελειώσει». Στην πραγματικότητα, τα σύγχρονα συνθετικά λάδια διαθέτουν πρόσθετα, καθαριστικά και τροποποιητές τριβής που αρχίζουν να δουλεύουν από το πρώτο δευτερόλεπτο λειτουργίας του κινητήρα. Η θερμότητα, η πίεση και η οξείδωση αλλάζουν σταδιακά το χρώμα του, ενώ η απορρόφηση ρύπων και καταλοίπων είναι ένδειξη ότι κάνει σωστά τη δουλειά του. Ο χρόνος αλλαγής δεν καθορίζεται από το χρώμα, αλλά από τα διαστήματα που ορίζει ο κατασκευαστής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλλαγή από συμβατικό σε συνθετικό λάδι προκαλεί διαρροές

Ο μύθος αυτός γεννήθηκε τη δεκαετία του ’70, όταν οι πρώτες φόρμουλες συνθετικών λαδιών περιείχαν εστέρες που μπορούσαν να αλλοιώσουν τις τσιμούχες με την πάροδο του χρόνου. Σήμερα, οι σύγχρονες συνθέσεις δεν αντιμετωπίζουν αυτά τα προβλήματα, ενώ ακόμη και η Porsche προτείνει συνθετικά λάδια για κλασικά μοντέλα.

Αν υπάρχουν διαρροές, η αιτία είναι οι φθαρμένες τσιμούχες, όχι το συνθετικό λιπαντικό. Το μοναδικό πραγματικό «μείον» είναι το υψηλότερο κόστος, το οποίο όμως αντισταθμίζεται από τα μεγαλύτερα διαστήματα αλλαγής – ακόμη και έως 8.000–10.000 μίλια.

Μπορείς να παραλείψεις την αλλαγή λαδιού αν το συμπληρώνεις

Ορισμένοι κινητήρες καίνε περισσότερο λάδι από άλλους, αναγκάζοντας τον οδηγό να συμπληρώνει πριν από το προγραμματισμένο service. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι η αλλαγή μπορεί να παραλειφθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προσθήκη λαδιού επαναφέρει τη στάθμη, αλλά δεν ανανεώνει τα πρόσθετα και τις ιδιότητες του λιπαντικού. Αν θέλετε πραγματικά να παρατείνετε τη ζωή του κινητήρα, τηρήστε τις αλλαγές με το σωστό ιξώδες και στα διαστήματα που προβλέπει ο κατασκευαστής.

Δεν χρειάζεται αλλαγή φίλτρου λαδιού σε κάθε αλλαγή λαδιού

Η αντικατάσταση του φίλτρου λαδιού σε κάθε αλλαγή είναι υποχρεωτική, όχι προαιρετική. Ένα παλιό ή βουλωμένο φίλτρο μπορεί να μειώσει την πίεση και τη ροή του λαδιού, αυξάνοντας τη θερμοκρασία και τη φθορά του κινητήρα.

Στο χειρότερο σενάριο, μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση και ζημιές χιλιάδων ευρώ. Με κόστος που ξεκινά από λιγότερο από 10 ευρώ, είναι μια φθηνή αλλά κρίσιμη επένδυση.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ