290 εργοστάσια οχημάτων στην Ευρώπη – Στην Ελλάδα κανένα

Volvo plant

Η Ελλάδα είναι μια από τις λίγες χώρες στην Ευρώπη που δεν έχει κάποιο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών ή ακόμη και κινητήρων, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για τον τόπο παραγωγής των οχημάτων, στην ήπειρό μας βρίσκονται συνολικά 290 εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων (επιβατικών και επαγγελματικών), λεωφορείων, φορτηγών και κινητήρων.

Από αυτά, τα 135 παράγουν επιβατικά αυτοκίνητα, τα 37 ελαφρά επαγγελματικά, τα 54 φορτηγά, τα 58 λεωφορεία και τα 71 κινητήρες οχημάτων.

Τα 185 εκ των 290 παραπάνω εργοστασίων βρίσκονται μέσα σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μοιράζονται σε 17 κράτη-μέλη.

Τα περισσότερα από όλα τα εργοστάσια που βρίσκονται στην Ευρώπη τα συναντούμε στη Γερμανία (41 εργοστάσια), ενώ ακολουθούν η Ρωσία με 34 και οι Γαλλία και Μεγάλη Βρετανία με 30 εργοστάσια. Την πρώτη πεντάδα κλείνουν η Ιταλία με 22 εργοστάσια και η γειτονική μας Τουρκία με 17.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Toyota Yaris Cross

Από την άλλη πλευρά, χωρίς εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων ή κινητήρων παραμένει η Ελλάδα, η οποία από τη δεκαετία του ’90 που έκλεισε το εργοστάσιο της Nissan στο Βόλο, δεν παράγει σήμερα κάποιο όχημα στους κόλπους της.

Η χώρα μας είναι μια από τις λίγες στην Ευρώπη όπου δεν παράγεται κάποιο όχημα ή κινητήρας, ανάμεσα στις οποίες και εκτός της Ελλάδας, συμπεριλαμβάνονται η Νορβηγία, η Δανία, η Ελβετία, η Ιρλανδία και η Αλβανία.

Από την άλλη πλευρά βλέπουμε ότι εκτός των μεγάλων αγορών, χώρες όπως η Τουρκία με τα 17 εργοστάσιά της, η Πολωνία (16 εργοστάσια) ή η Τσεχία (8 εργοστάσια) και η Ουγγαρία (6 εργοστάσια) έχουν επενδύσει στην αυτοκινητοβιομηχανία, δημιουργώντας ένα πολύ δυναμικό κομμάτι της οικονομίας τους.

Επανερχόμενοι στην Ελλάδα, έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στη σημασία που έχει η παρουσία ενός εργοστασίου κατασκευής οχημάτων σε μια χώρα-περιοχή. Και αυτό γιατί, εκτός των χιλιάδων θέσεων εργασίας που αυτό δημιουργεί, από την ύπαρξή του επωφελούνται και μια σειρά από άλλοι κλάδοι της ιδιωτικής και δημόσιας δραστηριότητας, μιας και οι υποδομές, οι πόροι και οι νέες τεχνολογίες που απαιτεί ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων είναι πολυάριθμοι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volkswagen ID.3

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον μάλιστα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα από εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (π.χ. η Tesla ήδη έχει ολοκληρώσει το εργοστάσιό της στη Γερμανία, ενώ η βιετναμέζικη VinFast θα κατασκευάσει επίσης εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα), καθώς επίσης και από κατασκευαστές μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να βρουν νέες τοποθεσίες για την παραγωγή των νέων προϊόντων τους στην Ευρώπη.

Η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε να δώσει πολλές προοπτικές και στην Ελλάδα όπως συνέβη στην περίπτωση της γερμανικής e.go mobile, από την οποίο αναμένουμε να δούμε το πότε θα ξεκινήσει την κατασκευή του εργοστασίου παραγωγής των ηλεκτρικών της οχημάτων στη χώρα μας, όπως έχει ανακοινωθεί.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ