Έρχονται 26 νέοι σταθμοί στο Μετρό της Αθήνας-Τι κοινό θα έχουν με το Μετρό της Θεσσαλονίκης
Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας αποτελεί το μεγαλύτερο αστικό έργο υποδομής που υλοποιείται σήμερα στη χώρα άλλα και ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά έργα της Ευρώπης.
Με εκτιμώμενο κόστος 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ, το νέο αυτό εγχείρημα φιλοδοξεί να αλλάξει ριζικά τον τρόπο μετακίνησης στην πρωτεύουσα, αποσυμφορώντας τους δρόμους, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και βελτιώνοντας την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών.
Το έργο αποκτά ιδιαίτερη σημασία, μιας που η Αθήνα αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα, με την έλλειψη εναλλακτικών μέσων μεταφοράς να επιβαρύνει την κατάσταση. Οι καθυστερήσεις, η αυξημένη ρύπανση και το στρες των οδηγών καθιστούν αναγκαία την επέκταση του Μετρό, που αποτελεί το πιο αξιόπιστο και περιβαλλοντικά φιλικό μέσο μετακίνησης.
BUY NOW
Η γραμμή 4 θα έχει το χαρακτηριστικό σχήμα U και, όταν ολοκληρωθεί, θα ενώνει σημαντικά σημεία της πρωτεύουσας περνώντας μέσα από το κέντρο της Αθήνας και εξυπηρετώντας πυκνοκατοικημένες περιοχές που μέχρι σήμερα δεν είχαν σύνδεση με το δίκτυο. Παράλληλα, θα περιλαμβάνει δύο σταθμούς ανταπόκρισης στην Ακαδημία, με τη Γραμμή 2 (Πανεπιστήμιο) και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3, εξασφαλίζοντας ταχύτερες και πιο λειτουργικές μετακινήσεις μεταξύ των γραμμών.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όταν η γραμμή 4 τεθεί σε πλήρη λειτουργία, θα εξυπηρετεί περισσότερους από 500.000 επιβάτες ημερησίως, αλλάζοντας τον χάρτη των δημόσιων μεταφορών στην πρωτεύουσα.
Αυτή τη στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του πρώτου τμήματος, «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», το οποίο περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς σε Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός (υφιστάμενος σταθμός), Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Το επόμενο στάδιο του έργου αφορά την επέκταση «Γουδή – Λυκόβρυση», η οποία θα προσθέσει ακόμη 11 σταθμούς: Γουδή, Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σίδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση. Έτσι, το συνολικό δίκτυο της γραμμής 4 θα περιλαμβάνει 26 σταθμούς, δημιουργώντας έναν υπερσύγχρονο άξονα μετακίνησης που θα καλύπτει μεγάλο μέρος της Αττικής.
Ταυτόχρονα, συνεχώς έρχονται συνεχώς νέες πληροφορίες για την προηγμένη τεχνολογία, την οποία θα ενσωματώνει η νέα γραμμή του Μετρό . Πιο συγκεκριμένα, όπως σχολίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο συνέδριο Green Deal Greece 2025, η γραμμή 4 θα διαθέτει τεχνολογίες παρόμοιες με αυτές του Μετρό Θεσσαλονίκης, λειτουργώντας χωρίς οδηγό και με πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα. Οι σταθμοί θα διαθέτουν θύρες PSD (Platform Screen Doors) που ανοίγουν μόνο όταν φτάνει ο συρμός, αποτρέποντας κάθε ενδεχόμενο ατυχήματος και αυξάνοντας την ασφάλεια των επιβατών.
Οι συρμοί θα κινούνται μέσω συστήματος σηματοδότησης CBTC (Communications-Based Train Control), το οποίο επιτρέπει σε κάθε τρένο να μεταδίδει συνεχώς την ακριβή του θέση στην Κεντρική Μονάδα Ελέγχου. Το σύστημα αυτό αυξάνει θεαματικά την ασφάλεια και επιτρέπει τη λειτουργία με μικρότερα χρονικά διαστήματα μεταξύ των συρμών, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα του δικτύου.
Η λειτουργία του CBTC βασίζεται στην επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο μεταξύ του κάθε συρμού και του κεντρικού συστήματος ελέγχου. Έτσι, η ταχύτητα, η επιτάχυνση και η επιβράδυνση κάθε τρένου ρυθμίζονται αυτόματα, ώστε να διατηρείται πάντα η ασφαλής απόσταση μεταξύ τους.
Διαβάστε επίσης: