250.000 νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2030 -Ποιοι εργαζόμενοι γίνονται ανάρπαστοι

Η συνεχής διείσδυση της ηλεκτροκίνησης δεν φέρνει μόνο απολύσεις, αλλά και νέες ευκαιρίες, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την μονοπωλιακή επίκρατηση της ηλεκτροκίνησης έχουν κρούσει ανώτατα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένου του Akio Toyoda.
Όπως είχε δηλώσει πρόσφατα ο πρώην πρόεδρος της Toyota, η κυριαρχία των ηλεκτρικών ΙΧ θα σηματοδοτήσει δεκάδες χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων όσων εργάζονται στους θερμικούς κινητήρες. Πρόκειται για θέσεις εργασίας που θα μείνουν κενές, δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά μοτέρ είναι πολύ πιο απλά στην κατασκευή τους συγκριτικά με τους κινητήρες βενζίνης και diesel.
BUY NOW
Στον αντίποδα, υπάρχουν και αυτοί που υποστηρίζουν ότι η μηδενικών ρύπων κινητικότητα δημιουργεί και νέες ευκαιρίες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον ανεξάρτητο βρετανικό ερευνητικό οργανισμό New Automotive. Πρόσφατη μελέτη του δείχνει ότι η ραγδαία εξέλιξη της ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας μπαταριών θα δημιουργήσει 140.000-250.000 θέσεις εργασίας μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το 2030 οι εργαζόμενοι στον κλάδο θα ξεπεράσουν τους 300.000, εφόσον συμπεριληφθούν οι περίπου 62.000 που απασχολούνται ήδη και η ΕΕ επιμείνει στους κλιματικούς στόχους της.
Σύμφωνα με βρετανικά δημοσιεύματα, σήμερα στο Ηνωμένο Βασίλειο οι θέσεις εργασίας στον κλάδο των μπαταριών για ηλεκτρικά ΙΧ ανέρχονται σε 10.000, αλλά έως το 2030 αναμένεται να φτάσουν τις 18.500.
Παράλληλα, ο οργανισμός New Automotive δημιούργησε το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο της Αλυσίδας Εφοδιασμού Μπαταριών (δείτε τον εδώ) – έναν διαδραστικό χάρτη που παρακολουθεί gigafactories, μεταλλευτικές δραστηριότητες, έργα διύλισης, εργοστάσια ανακύκλωσης μπαταριών και πολλά άλλα.
Όπως αναφέρει ο οργανισμός, το παρατηρητήριο επιτρέπει στους χρήστες να ενημερώνονται για το πού δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας – και πού απαιτείται ακόμη στήριξη για την επιτάχυνση της ανάπτυξης.

Ο Ben Nelmes, Διευθύνων Σύμβουλος της New AutoMotive, ανέφερε: «Οι θέσεις εργασίας στα giga-factories και στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι απλώς μια αόριστη υπόσχεση για το μέλλον. Είναι η πραγματικότητα του σήμερα. Διαπιστώσαμε ότι πίσω από τους τίτλους των ειδήσεων, η Ευρώπη διαθέτει μια ακμάζουσα και ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, η οποία δημιουργεί θέσεις εργασίας και συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη.
»Όμως αυτή η ανάπτυξη δεν είναι δεδομένη. Η εξέλιξη αυτού του συναρπαστικού και καινοτόμου τομέα εξαρτάται από την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Ευρώπη χρειάζεται φιλόδοξες πολιτικές που να ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ενισχύσουν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ώστε να μπορέσει η ήπειρός μας να καταλάβει τη θέση της στην παγκόσμια οικονομία ως σημαντικός παραγωγός των τεχνολογιών που θα προσφέρουν καθαρές, οικονομικές και σύγχρονες μεταφορές.»