
Αμερικάνικη εταιρεία άνοιξε τις προπαραγγελίες για δυο μοτοσυκλέτες, οι οποίες ξεχωρίζουν για το καύσιμο στον κινητήρα τους.
Οι μοτοσυκλέτες εδώ και δεκαετίες βασίζονται σε βενζινοκινητήρες λόγω του συνδυασμού ελαφρού βάρους και υψηλής απόδοσης, ενώ τελευταία η ηλεκτροκίνηση εισβάλλει δυναμικά στον χώρο, προσφέροντας γραμμική επιτάχυνση και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αντίθετα, οι εφαρμογές με πετρελαιοκινητήρες είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

Ο βασικοί λόγοι όπου δεν υπάρχουν diesel δίκυκλα είναι το βάρος, οι περιορισμένες στροφές και η έλλειψη απόδοσης σε σχέση με τον όγκο και την πολυπλοκότητα του κινητήρα. Με άλλα λόγια, οι συγκεκριμένοι κινητήρες δεν ταιριάζουν καθόλου στη φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας.
BUY NOW
Όμως, όπως φαίνεται, η Axiom Diesel Cycles από το Οχάιο των ΗΠΑ έχει διαφορετική άποψη. Η ιστορία της ξεκινά το 2012 σε ένα γκαράζ έξω από την Ατλάντα, όταν ο ιδρυτής της, Matthew, αποφάσισε να φτιάξει μια μοτοσυκλέτα diesel μόνος του, γιατί πολύ απλά δεν μπορούσε να αγοράσει μία. Χωρίς να βασιστεί σε κάποιο υπάρχον πλαίσιο, σχεδίασε και κατασκεύασε από το μηδέν ένα πλήρως custom μοντέλο.

Σήμερα, η Axiom έχει εξελιχθεί σε μια μικρή αλλά φιλόδοξη κατασκευάστρια που εστιάζει στην παραγωγή μοναδικών, χειροποίητων και εκκεντρικών μοτοσυκλετών, με τα δυο πρώτα της μοντέλα, η Knight και η Paladin, να θέλουν να ταράξουν τα νερά. Τα δύο μοντέλα φορούν έναν τρικύλινδρο σε σειρά ατμοσφαιρικό diesel κινητήρα 1.000 κυβικών, ο οποίος αποδίδει μόλις 24 ίππους και ακούγεται σαν Golf 1.9 TDI.
Το design είναι τυπικό custom cruiser αμερικανικού τύπου, με επιβλητική παρουσία και επιμέρους λεπτομέρειες που τραβούν το βλέμμα, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει από την αισθητική άλλων χειροποίητων κατασκευών. Η ειδοποιός διαφορά όμως είναι ότι η εξάτμιση βγάζει μαύρο καπνό και αντί να πηγαίνει ο αναβάτης στην αντλία βενζίνης, πάει στο πετρέλαιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική δεν προσφέρει ούτε εκρηκτικές επιδόσεις, ούτε κάποια εξαιρετική προοπτική ως προς τις εκπομπές ρύπων, με το μόνο λόγο για να θέλει να κάνμες κάποιος δικό του ένα από τα δυο μοντέλα είναι για να λέει απλώς ότι έχει μια diesel μοτοσυκλέτα.
Αυτό από μόνο του είναι αρκετό για να κάνουν τα δυο μοντέλα ποθητά σε λίγους και προσιτά σε ακόμα λιγότερους, αφού το κόστος απόκτησης τους ξεκινάει από τα 42.370 ευρώ για την Knight και τα 46.650 για την Paladin . Αν πάντως κάποιον τον ενδιαφέρει να κυκλοφορεί με πετρελαιοκίνητη μοτοσυκλέτα, η εταιρεία έχει ήδη ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών, αλλά δεν έχει αποκαλύψει ακόμη πότε θα κυκλοφορήσουν επισήμως οι μοτοσυκλέτες.
Δείτε βίντεο από τη δυναμομέτρηση της πρώτης μοτοσυκλέτας που κατασκεύασε η εταιρεία: