Οδηγούμε τις κορυφαίες BMW M 1000 RR/R στην πίστα των Σερρών

Οδηγούμε στην Ελλάδα τις κορυφαίες BMW M 1000 RR και M 1000 R

Την ευκαιρία της οδήγησης των κορυφαίων M 1000 RR και M 1000 R μας έδωσε η BMW, στο πλαίσιο της πανελλαδικής παρουσίασης μοντέλων που φέρουν την υπογραφή της θρυλικής M Division.

Το M (από τη λέξη Motosport) είναι ένα γράμμα άρρηκτα συνδεδεμένο με την BMW και την πλούσια αγωνιστική της ιστορία. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι φίλοι των τεσσάρων τροχών αφού πρόκειται για το γράμμα που συνδέεται με τις κορυφαίες σπορ εκδόσεις των αυτοκινήτων της, οι οποίες δέχονται τις περιποιήσεις της M Division, στα μηχανικά τους μέρη, στην καμπίνα αλλά και στο αμάξωμά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχοντας γιγαντωθεί στο πέρασμα του χρόνου, η M Division αποτελεί σήμερα θυγατρική εταιρεία των Βαυαρών και όχι απλά το αγωνιστικό τμήμα της που ξεκίνησε την δραστηριότητά του πριν από 51 ολόκληρα χρόνια ως BMW Motorsport. Υπό τη σκέπη της τα τελευταία χρόνια βρίσκονται και οι κορυφαίες εκδόσεις των σπορ μοτοσυκλετών της BMW με τους Βαυαρούς να μεταφέρουν την αίγλη της M Division και στους δύο τροχούς, με εντυπωσιακά ομολογουμένως αποτελέσματα.

Η απορία για το τι θα μπορούσε να φέρει στο τραπέζι η M Division στις μοτοσυκλέτες της BMW λύθηκε εν μέρει με το event που διοργάνωσε με επιτυχία η ελληνική αντιπροσωπεία στο ασφαλές περιβάλλον της πίστας των Σερρών.

Στην κορυφαία πίστα της Ελλάδας είχαμε την ευκαιρία για μια πρώτη επαφή με την κορυφαία superbike M 1000 RR M Competition, την ακόμη πιο εξωτική δεύτερη έκδοση με την οποία η BMW ομολογκάρει τη μοτοσυκλέτα της που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και έχει σημαντικές διαφορές με την «απλή» S 1000 RR αλλά και την M 1000 RR.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξίσου ενδιαφέρουσα ήταν η επαφή με τη streetfighter M 1000 RR, επί της ουσίας η γυμνή έκδοση της M 1000 RR -με τις απαραίτητες φυσικά αλλαγές-, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έφερε και το προαιρετικό πακέτο «M Competition» που ανεβάζει την συνολική της απόδοσή ένα ακόμη σκαλί. Το γράμμα M ήρθε για να μείνει στις μοτοσυκλέτες των Βαυαρών και την εμφάνισή του στο μέλλον θα κάνει και σε άλλα πιο «γήινα» μοντέλα τους.

H BMW έδειξε στις Σέρρες και την πρωτότυπη M 1000 XR δίνοντας στους Έλληνες δημοσιογράφους τη δυνατότητα να την δουν για πρώτη φορά και από κοντά
H BMW έδειξε στις Σέρρες και την πρωτότυπη M 1000 XR δίνοντας στους Έλληνες δημοσιογράφους τη δυνατότητα να την δουν για πρώτη φορά και από κοντά

M 1000 RR με το βλέμμα στα τρόπαια

H M 1000 RR, ή M RR συντομότερα, ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα των Βαυαρών που έφερε επίσημα το γράμμα «M» ως συνθετικό του ονόματός της όταν αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2020. Δημιουργήθηκε με το βλέμμα στις πίστες, όχι απλά ως μία ανώτερη έκδοση της S 1000 RR, για εκείνους που τα θέλουν όλα, αλλά ως εκείνη που παίρνει την σχετική πιστοποίηση για την συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την εμπειρία που έχει συλλέξει από την αγωνιστική της εμπλοκή και σε τοπικό επίπεδο η Motorrad προχώρησε στην πρώτη ουσιαστική ανανέωση της κορυφαίας της superbike, η οποία ολοκληρώνει ακόμη περισσότερο την M RR αυξάνοντας ταυτόχρονα τη συνολική της απόδοση.

Στα χαρτιά τουλάχιστον οι σημαντικότερες αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη M RR εντοπίζονται στη συνολική βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης. Με την ισχύ του εν σειρά 1000άρη 4κύλινδρου να παραμένει στους 212 ίππους η τελική αυξήθηκε εντυπωσιακά από τα 306 στα 314 χλμ./ώρα, ενώ σημαντικά αυξημένη παρουσιάζεται και η κάθετη δύναμη που παράγουν οι νέες μικρές αεροτομές.

Σημαντική αλλαγή στον πανίσχυρο 4κύλινδρο κινητήρα που φέρει και σύστημα χρονισμού των βαλβίδων του είναι οι νέες μπιέλες τιτανίου -από τιτάνιο είναι φτιαγμένες και οι βαλβίδες-με την καθεμιά να μειώνει το βάρος κατά 85 γραμμάρια σε σχέση με την μπιέλα που αντικαθιστά. Αυτές οι μπιέλες επέτρεψαν στο μοτέρ να αυξήσει το όριο περιστροφής του κατά 500 σ.α.λ. με τον κόφτη να επεμβαίνει πλέον στις 15.100 στροφές. Η μέγιστη δύναμη των 212 ίππων κάνει την εμφάνισή της στις 14.500 σ.α.λ. και η ροπή κορυφώνεται στα 113 Nm στις 11.000 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την αεροδυναμική απόδοση του φέρινγκ και της αποτελεσματικότητας των νέων αεροτομών χαρακτηριστική είναι η αναφορά της BMW για σχεδόν τετραπλασιασμό του βάρους που πιέζει τον εμπρός τροχό στο έδαφος στα 300 χλμ./ώρα, με 22,6 κιλά έναντι 6,3. Πλέον τα νέα winglets προσφέρουν 5,7 κιλά κάθετης δύναμης ήδη από τα 150 χλμ./ώρα.

Η… θάλασσα από ανθρακονήματα δεν σταματά στο φέρινγκ που προσφέρει και βελτιωμένη προστασία στον αναβάτη χάρη και στην ψηλότερη ζελατίνα του. Συνεχίζεται στο εμπρός φτερό που ενσωματώνει για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα δρόμου αεραγωγό για την ψύξη των φρένων αλλά και στο αεροδυναμικό κάλυμμα για τις δισκόπλακες που βελτιώνει παράλληλα την ροή του αέρα στο συγκεκριμένο «δύσκολο» σημείο. Από carbon είναι επίσης κατασκευασμένες οι πανάλαφρες ζάντες, όπως και τα πάνελ που καλύπτουν το ρεζερβουάρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έναντι της στάνταρ S 1000 RR στον πλούσιο βασικό εξοπλισμό της M RR περιλαμβάνονται επίσης η ελαφρύτερη έναντι της στάνταρ μπαταρία «M», η M εξάτμιση τιτανίου από την Akrapovic, τα M φρένα, τα έξτρα προγράμματα Pro για την διαχείριση του πλήρους ηλεκτρονικού οπλοστασίου ασφάλειας και υποβοήθησης του αναβάτη και της απόδοσης του κινητήρα, ενώ δεν λείπουν ούτε τα θερμαινόμενα γκριπ και το cruise control.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκδοση M Cmpetition έρχεται να προσθέσει ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και πραγματικά δεν μπορούν να λείπουν από μια κορυφαία superbike όπως η M RR. Συγκεκριμένα σε αυτή την έκδοση οι μανέτες, τα ρυθμιζόμενα ποδοστήρια και στις δύο πλευρές αλλά και το προστατευτικό της μανέτας του φρένου είναι κατασκευασμένα από billet αλουμίνιο και κατεργασμένα σε CNC.

Παράλληλα το ελαφρύτερο κατά 220 γρ. ψαλίδι, σε σχέση με εκείνο της S 1000 RR, είναι ανοδιωμένο, η εργοστασιακή αλυσίδα έιναι η M Endurance και έχει ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης σε σχέση με μια συμβατική, στα ηλεκτρονικά έχει προστεθεί το M GPS laptrigger -για καταγραφή χρόνων και δεδομένων σε περιβάλλον πίστας-, ενώ η ζελατίνα του φέρινγκ είναι φιμέ.

M 1000 R: Κορυφαίων προδιαγραφών, χωρίς «κοστούμι»

Ως μοτοσυλέτα που βασίζεται επίσης στην S 1000 RR η M 1000 R (M R) αφήνει το φέρινγκ στην άκρη, αλλάζει τα κλιπόν με ίσιο τιμόνι και στρέφει το βλέμμα της στην κορυφή των streetfighters, δείχνοντας μια ιδιάιτερη αγάπη και για το περιβάλλον πίστας.

Στην περίπτωση της M R, ο εν σειρά 4κύλινδρος (από την S 1000 RR) με το «Shift cam» σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων αποδίδει 210 ίππους και 113 Nm ροπής στις 13.750 και 11.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Έναντι της στάνταρ S 1000 R οι τρεις τελευταίες σχέσεις του κιβωτίου είναι πιο κοντές και προσφέρουν έτσι καλύτερες ρεπρίζ, με την τελική να φτάνει τα 282 χλμ./ώρα και τα 0-200 χλμ./ώρα να έρχονται σε μόλις 7,2 δευτερόλεπτα, ενώ κοντύτερη είναι και η τελική σχέση μετάδοσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάρτηση και το πλαίσιο της νέας M R βασίζονται στην S 1000 R με κεντρικό στοιχείο το αλουμινένιο πλαίσιο τύπου γέφυρας. Στην M R, ο εμπρός τροχός ελέγχεται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο 45 χλστ. με δυνατότητα προσαρμογής της προφόρτισης του ελατηρίου του πιρουνιού, ενώ οι αποσβέσεις ελέγχονται και ρυθμίζονται ηλεκτρονικά με το στάνταρ Dynamic Damping Control (DDC).

Και εδώ οι επεμβάσεις της M Division είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς με το πακέτο των «M» φρένων που αποτελείται εμπρός από μονομπλόκ 4πίστονες δαγκάνες και δίσκους 320 χλστ. να δίνει και εδώ το «παρών» όπως και η ακτινική τρόμπα φρένου. Παρόντα σε σχέση με την M 1000 R είναι και τα διαφορετικά από της M RR winglets, η αλυσίδα M Endurance, οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου, καθρέπτες που δένουν στην άκρη του τιμονιού, η σέλα, η μπαταρία και η μανέτα συμπλέκτη M, όπως και το τελικό τιτανίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στον εξοπλισμό της M 1000 R περιλαμβάνονται επίσης τα θερμαινόμενα γκριπ και το cruiser control ο ενεργός προβολέας με το φωτιζόμενο logo «M», το quickshifter, τα επιπλέον προγράμματα λειτουργίας Pro για την διαχείριση των ηλεκτρονικών συστημάτων και η διαφορετική, μικρότερη βάση πινακίδας.

Στα παραπάνω το πακέτο «M Competition», που έφερε και η μοτοσυκλέτα που οδηγήσαμε, έρχεται να προσθέσει τις ανθρακονημάτινες ζάντες, τα billet ρυθμιζόμενα ποδοστήρια, τα ειδικά γραφικά, το M GPS Laptrigger και τα φτερά εμπρός-πίσω από carbon. Από το ίδιο υλικό είναι επίσης φτιαγμένα το κάλυμμα της αλυσίδας, ο μικρός εκτροπέας αέρα πάνω στην TFT οθόνη των 6,5 ιντσών, τα πάνελ που καλύπτουν το ρεζερβουάρ αλλά και το κάλυμμα της σέλας του συνεπιβάτη.

Δεν θα ήταν ποτέ αρκετό...

Συνήθως ένας πολύ μικρός χρόνος οδήγησης σε μια πρώτη επαφή με μια καινούργια μοτοσυκλέτα λειτουργεί αρνητικά στο να βγάλει κανείς ασφαλή συμπεράσματα για τον χαρακτήρα και τις δυνατότητές της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο κορυφαίες μοτοσυκλέτες -η καθεμιά στην κατηγορία της- που συγκεντρώνουν στο σύνολό της την αγωνιστική εμπειρία της BMW Motorrad αλλά και την πείρα της στην κατασκευή μοτοσυκλετών αποκλειστικά για χρήση στο δρόμο. Αυτό είναι που μάλλον «ευθύνεται» και για το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό των δύο Μ μοτοσυκλετών των 200+ ίππων της BMW: το ασύλληπτο επίπεδο φιλικότητας με το οποίο σε καλωσορίζουν και διατηρούν καθ όλη τη διάρκεια που βρίσκεσαι στη σέλα τους.

Με προδιαγραφές για να κερδίσει τοπικό πρωτάθλημα χωρίς καμία αλλαγή στα μηχανικά της μέρη η M 1000 RR Competition κάνει πραγματικά εξαιρετική δουλειά προσπαθώντας να... «εξαφανιστεί» κάτω από τα πόδια του αναβάτη και να τον αφήσει να οδηγήσει απρόσκοπτα και να ευχαριστηθεί τον χρόνο που έχει στην πίστα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κορυφαία superbike της BMW και της M Division παρουσιάζεται απολύτως ουδέτερη και πρόθυμη να αλλάξει κατεύθυνση όσο γρήγορα επιθυμεί ή... μπορεί ο αναβάτης της. Στο άνοιγμα του γκαζιού, η απόκριση του γκαζιού είναι άριστη και η προοδευτικότητα που κατεβαίνουν οι δύο και πλέον εκατοντάδες ίπποι στην άσφαλτο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σεμιναριακή.

Η M RR σε πιάνει από το χεράκι σε πηγαίνει βήμα-βήμα και σου δείχνει από την πρώτη στιγμή ότι δεν έχεις να φοβάσαι κάτι κοιτάζοντας τα τεχνικά της χαρακτηριστικά χάρη και στην εξαιρετική λειτουργία των ηλεκτρονικών της συστημάτων που φανερώνουν ακόμη περισσότερο τις αρετές τους (ABS και Traction Control) όταν βρίσκεσαι υπό κλίση. Η διαβάθμιση που επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της M RR είναι τέτοια που ο αρχάριος αναβάτης θα νιώσει από την πρώτη στιγμή ότι δεν απειλείται με τον έμπειρο να έχει στη διάθεσή του «σχεδόν άπειρους» συνδυασμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάλαφρη αίσθηση στην αλλαγή κατεύθυνσης, ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης και τα εκπληκτικά σε αίσθηση και ισχύ φρένα σε κάνουν να σκέφτεσαι ότι θα μπορούσες να χρησιμοποιείς την εξωτική M RR χωρίς αναστολές και στην καθημερινότητά σου αφού για την ασφάλειά σου φροντίζουν και τα ηλεκτρονικά συστήματα της. Είναι μια μοτοσυκλέτα που καταρρίπτει από τα πρώτα κιόλας μέτρα τον μύθο της δυστροπίας που ακολουθεί τις superbikes και δείχνει πόσο πολύ έχει προχωρήσει η εξέλιξη τους τα τελευταία χρόνια. Την ίδια στιγμή όμως η M RR δεν αφήνει περιθώρια παρεξηγήσεων και σου δηλώνει απερίφραστα ότι τα δικά της όρια που φαντάζουν ανεξάντλητα, βρίσκονται πολύ πιο πάνω από τα δικά σου.

Πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα είναι και η αίσθηση που αποκομίζεις και από την M 1000 R με το πακέτο Competition. Ωστόσο εδώ έχεις να κάνεις με μια streetfighter που μπορείς να χρησιμοποιείς όντως καθημερινά αφού το ίσιο και σαφώς ψηλότερα τοποθετημένο τιμόνι δημιουργεί μια σαφώς πιο άνετη θέση οδήγησης χωρίς να θυσιάζεται ο έλεγχος ακόμη και στις πολύ υψηλές ταχύτητες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και στην περίπτωση της M R έχεις στη διάθεσή σου ένα πιρούνι που δεν στερείται πληροφοριών και δίνει την εντύπωση ότι ο εμπρός τροχός δεν θα χαλάσει ποτέ τη σχέση του με το οδόστρωμα σε περιβάλλον πίστας. Η μοτοσυκλέτα των Βαυαρών αφήνει τον αναβάτη να προσπαθήσει να βρει μόνο τα δικά του όρια απολαμβάνοντας την ίδια στιγμή υψηλά επίπεδα ασφάλειας και μια άκρως φιλική αντιμετώπιση σε κάθε του προσταγή.

Οι M 1000 RR και Μ 1000 R είναι ήδη διαθέσιμες για παραγγελία στην ελληνική αγορά. Οι τιμές για την κορυφαία superbike των Βαυαρών ξεκινούν στην Ελλάδα από τα 34.900 ευρώ, ενώ για την πανίσχυρη streetfighter M 1000 R η τιμή της βρίσκεται στα 24.500 ευρώ χωρίς το πακέτο M Competition που προσθέτει στο παραπάνω ποσό 6.160 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ M 1000 RR (M 1000 R)
Κινητήρας: Εν σειρά 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 999 κ.εκ., 212 PS, 113 Nm (210 PS)
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος με καθρέπτ): 2.073 χλστ., 848 χλστ. (2.090, 812)
Γεωμετρία (Μεταξόνιο, ίχνος), 1.457 χλστ., 99,8 χλστ. (1.450, 96,3 χλστ.)
Ύψος σέλας: 838 χλστ. (840)
Διαδρομές αναρτήσεων Ε/Π (χλστ.): 120/118
Ρεζερβουάρ: 16,5 λτ.
Βάρος: 192 κιλά πλήρες υγρών (199)
Τροχοί Ε/Π: 120/70-17''- 200/55-17''
Τιμή: Από 34.900 ευρώ (24.500)

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ