Καύσωνας και μοτοσυκλέτα: Οδηγός Επιβίωσης στην πόλη

Καύσωνας και μοτοσυκλέτα οδηγός επιβίωσης στην πόλη

Με τις θερμοκρασίες σε ιδανικά επίπεδα για να τηγανίσουμε μαρίδα… χωρίς τηγάνι ή κουζίνα, να τι πρέπει να κάνουμε για να παραμείνουμε ασφαλείς και στον καύσωνα.

Δύο τροχοί και καλοκαίρι είναι ένας ακαταμάχητος συνδυασμός και πάνω σε αυτό δεν χρειάζεται να επεκταθούμε περισσότερο. Υπάρχουν όμως και εκείνες οι μέρες που η ζέστη βάζει τα καλά της και ο ήλιος πυρακτώνει με μανία ό,τι «βλέπει», με τους δικυκλιστές να μην αποτελούν εξαίρεση.

Αυτές τις δύσκολες ημέρες, δεν υπάρχει κανένας λόγος να αφήσουμε στην άκρη το παπί, το scooter ή τη μοτοσυκλέτα μας και να ταλαιπωρηθούμε στους δρόμους της πόλης επιλέγοντας το αυτοκίνητο μας ή κάποιον άλλο τρόπο μετακίνησης. Το κάνουμε αυτό, ωστόσο, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα που θα μας κρατήσουν ασφαλείς και όσο το δυνατό πιο δροσερούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάλυψη-Απόκρυψη: Κάντο όπως και τον υπόλοιπο χρόνο

Η έκθεση του γυμνού δέρματος στον καυτό ήλιο είναι κάτι που ενδείκνυται μόνο όταν βρισκόμαστε στην παραλία, με αντηλιακό και το μαγιό μας. Ξεχάστε τα κοντομάνικα, τα σορτσάκια και τις παντόφλες, αφού εκτός του ότι δεν μας προσφέρουν καμία προστασία από τη ζέστη και τις υπεριώδεις ακτινοβολίες του ήλιου (κάνουμε τρομερό κακό και στο δέρμα μας), είναι απαγορευτικά και για τη σωματική μας ακεραιότητα.

Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ντυθούμε σωστά, φροντίζοντας να μην αφήσουμε τίποτα εκτεθειμένο στον ήλιο. Αν δεν μας πιστεύετε, και αυτό που σας προτείνουμε σας φαίνεται τρελό, ρίξτε μια ματιά στο πώς ντύνονται όσοι κατοικούν στη Σαχάρα. Αν δείτε κάποιον με κοντομάνικο να μας... τηλεφωνήσετε.

Κυκλοφορώντας με μοτοσυκλέτα στην πόλη τις ημέρες του καύσωνα, η ένδυση μας δεν αλλάζει σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου. Ωστόσο φροντίζουμε αυτή να είναι προσαρμοσμένη για συνθήκες οδήγησης όπου επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες, άρα επιλέγουμε καλοκαιρινό εξοπλισμό ασφάλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιλογές εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης

Οι επιλογές που έχουμε είναι δεκάδες αφού στο παιχνίδι έχουν μπει για τα καλά μεγάλοι και μικροί κατασκευαστές. Το «καλοκαιρινό» jacket, αυτό που φέρει μεγάλες διάτρητες επιφάνειες στο εμπρός, το πίσω μέρος του, αλλά και στα μανίκια, είναι η απόλυτη επιλογή και το πρώτο πράγμα που φοράμε όταν ανεβαίνουμε στο δίκυκλο μας.

Τα καλοκαιρινά γάντια είναι το δεύτερο, τα οποία διακρίνονται για την ελαφριά τους κατασκευή, ενώ πολλά απο αυτά φέρουν και διάτρητες επιφάνειες στο πάνω μέρος τους.

To tube, ή φουλάρι-σωλήνας αν προτιμάτε, εκτός από στιλ, προσφέρει και πολύτιμη προστασία στο λαιμό μας από τον καυτό αέρα (και στο πρόσωπο μας, αν φοράμε ανοιχτό κράνος) αλλά και τις ακτίνες του ήλιου. Το προσθέτουμε επίσης στην γκαρνταρόμπα μας ως απαραίτητο αξεσουάρ, το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ποικιλοτρόπως και όταν δεν οδηγούμε το δίκυκλο μας, για να προστατέψουμε και το κεφάλι μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν έχουμε τη δυνατότητα, μέσα από το μπουφάν, επιλέγουμε αντί για βαμβακερό ρούχο, ένα αθλητικό συνθετικό κοντομάνικο, το οποίο επιτρέπει στο σώμα μας να «αναπνέει» ευκολότερα, ενώ αποβάλλει σαφώς πιο γρήγορα και τον ιδρώτα.

Τα καλοκαιρινά μποτάκια σε συνδυασμό με αθλητικές κάλτσες είναι επίσης μια must επιλογή που αφήνει το πόδι μας να «αναπνεύσει», προσφέροντας παράλληλα την απαραίτητη προστασία, χάρη στις ενισχύσεις που φέρει έναντι των συμβατικών υποδημάτων.

Το παντελόνι είναι επίσης απαραίτητο. Αν για κάποιο λόγο δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τεχνικό παντελόνι, η επιλογή ενός τζιν είναι μονόδρομος.

Το κράνος το αφήσαμε τελευταίο καθώς πέρα από υποχρεωτικό, είναι και αυτονόητο. Δεν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να χρησιμοποιήσουμε κάποιο ανοιχτό κράνος τις ημέρες του καύσωνα, αν έχουμε στην κατοχή μας full face. Το κράνος κλειστού τύπου προστατεύει το πρόσωπο μας από τη ζέστη, με τη ζελατίνα, άσχετα από τον τύπο κράνους που έχουμε στην κατοχή μας να παραμένει κατεβασμένη όσο οδηγούμε, ή έστω ελαφρώς ανοιχτή.

Θερμική εξάντληση. Σωστή ενυδάτωση για να μην φτάσουμε ως εκεί

Τα συμπτώματα της θερμικής εξάντλησης και της θερμοπληξίας (αίσθημα κόπωσης και αδυναμίας, ζαλάδες, πονοκέφαλος, κράμπες) συνήθως τα αντιλαμβανόμαστε όταν είναι πλέον πολύ αργά.

Αυτός είναι και ο λόγος που φροντίζουμε για τη σωστή και συχνή ενυδάτωση μας, σε συνδυασμό με την παραπάνω κάλυψη του σώματος μας από τον ήλιο. Φροντίζουμε λοιπόν να πίνουμε νερό ανά τακτά χρονικά διαστήματα, πριν νιώσουμε το αίσθημα της δίψας, ενώ ιδανικά θα πρέπει να πίνουμε και υγρά που περιέχουν ηλεκτρολύτες. Αν δεν θέλετε να αγοράσετε ηλεκτρολύτες από ένα φαρμακείο, τότε, στο μπουκαλάκι-θερμός που θα έχετε μαζί σας μπορείτε να βάλετε νερό, μέλι και να στύψετε και ένα λεμόνι. Ένας εξαιρετικός (και γευστικός) συνδυασμός που θα κρατήσει ψηλά τα ενεργειακά σας επίπεδα οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λογική πρέπει να... επικρατεί

Στις μετακινήσεις μας με δίκυκλο τις ημέρες του καύσωνα, η λογική θα πρέπει να είναι σύμμαχος μας.

Αν μπορούμε να το αποφύγουμε, τότε επιλέγουμε να μετακινούμαστε τις ώρες που η θερμοκρασία δεν βρίσκεται στην κορύφωση της -από το μεσημέρι έως και το απόγευμα.

Η οδήγηση μας πρέπει -όπως πάντα άλλωστε- να είναι στρωτή, ενώ όσο οδηγούμε πρέπει να είμαστε ήρεμοι και να μην σκεφτόμαστε τα όποια προβλήματα μπορεί να μας απασχολούν. Ζέστη και έννοιες είναι ένας συνδυασμός που επιφυλάσσει πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις (για εμάς και τους γύρω μας) με τα νεύρα να κάνουν την εμφάνιση τους ακόμη πιο συχνά από ότι συνήθως. Με λίγα λόγια «take it easy»...

Τα συχνά διαλείμματα, τέλος, πρέπει να ενταχθούν πλήρως στο πρόγραμμα μας, ειδικά για τους επαγγελματίες (κούριερ) που κυκλοφορούν με δίκυκλο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ