Με 12 κυλίνδρους και έως 1.360 ίππους ο νέος κινητήρας της Kawasaki -Πού θα τοποθετείται

Η ιαπωνική εταιρεία ετοιμάζει να κάνει ένα νέο βήμα, εξελίσσοντας εξακύλινδρους και V12 κινητήρες που θα απευθύνονται για χρήση σε αεροπλάνα.
Η Kawasaki μπορεί να είναι ταυτισμένη με τον κόσμο των μοτοσυκλετών, και δεν πρόκειται να σταματήσει την ενασχόληση και την παραγωγή άλλων μοντέλων, όμως δεν σταματά να εκπλήσσει. Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε πρόσφατα μια νέα γενιά κινητήρων που δεν προορίζεται για τους δύο τροχούς, αλλά κατευθείαν για τον ουρανό.
Πρόκειται για τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους εν σειρά κινητήρες με κυβισμό έως και 2,1 λίτρα, ενώ στα πλάνα βρίσκεται και η εξέλιξη ενός V12 9.000 κυβικών εκατοστών, με turbo και απόδοση 1.360 ίππων.
BUY NOW

Η βάση όλων είναι η τεχνολογία της H2R, του υπερτροφοδοτούμενου superbike των 325 ίππων, με στόχο όμως την αποδοτικότητα και την αξιοπιστία σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας.
Οι νέοι κινητήρες αποδίδουν τη μέγιστη ισχύ από τις 8.500 σ.α.λ., ενώ θα διατίθενται και σε εκδόσεις που καταναλώνουν καθαρό υδρογόνο, στο πλαίσιο της στρατηγικής της Kawasaki για το μέλλον των εναλλακτικών καυσίμων. Εξάλλου ήδη έχει παρουσιαστεί και υδρογονοκίνητο πρωτότυπο με βάση το Ninja H2 SX.

Το ενδιαφέρον δεν περιορίζεται μόνο στην ισχύ ή στην τεχνολογία του turbo, αλλά στην ίδια τη χρήση, αφού όπως προαναφέραμε οι κινητήρες προορίζονται για ελικοφόρα αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας.
Αυτό εξηγεί και τις τεχνικές επιλογές, όπως τα διπλά μπουζί ανά κύλινδρο (ως απαιτούμενο σύστημα ασφαλείας), η «τετράγωνη» αρχιτεκτονική (ίση διάμετρος και διαδρομή), αλλά και η ενσωμάτωση κιβωτίων ταχυτήτων για να διατηρείται η ταχύτητα περιστροφής του έλικα κάτω από τις 3.000 σ.α.λ.
Ο εξακύλινδρος 2,1 λίτρων θα αποδίδει 240 ατμοσφαιρικούς ίππους και με την βοήθεια του υπερσυμπιεστή θα ανεβαίνει στος 375 ίππους, με τη Kawasaki να δηλώνει ότι η αύξηση της ισχύς έως και 70% λόγω του turbo, θα προσφέρει ροπές πρωτόγνωρες για πολιτικά αεροπλάνα.
Το σχέδιο της Kawasaki περιλαμβάνει ακόμη έναν εξακύλινδρο 4,5 λίτρων, ενώ το κορυφαίο σημείο αναφοράς θα είναι ο V12 9 λίτρων με 1.000 kW (1.360 ίπποι), για μεγαλύτερα ελικοφόρα αεροσκάφη.

Στόχος της εταιρείας είναι η αντικατάσταση των γερασμένων κινητήρων boxer που κυριαρχούν στην πολιτική αεροπορία εδώ και δεκαετίες, με μονάδες σύγχρονες, αποδοτικές και πιο οικονομικές, καθώς υπόσχονται μείωση κατανάλωσης κατά 30 έως 50% σε σχέση με τις υπάρχουσες λύσεις.