Αυτή είναι η νέα Ducati Panigale V4 R με έως 240 ίππους

Νέα Ducati Panigale V4 R 2023 με έως 240 ίππους

Συνέχεια αποκαλύψεων για τη Ducati που παρουσίασε στο παγκόσμιο κοινό την πανίσχυρη και ανανεωμένη Panigale V4 R με ισχύ που φτάνει έως και τους 240 ίππους.

Η ανανεωμένη Panigale V4 R που παρουσιάστηκε από τη Ducati συγκεντρώνει όλη την αγωνιστική εμπειρία που έχει συγκεντρώσει η ιταλική εταιρεία από τη συμμετοχής της στα παγκόσμια πρωταθλήματα Moto GP και Superbike και με τις αλλαγές που έχει δεχτεί ανεβάζει τη συνολική της απόδοση σε νέα επίπεδα.

Η νέα Ducati Panigale V4 R είναι άμεσα αναγνωρίσιμη χάρη στα φτερά από ανθρακονήματα που είναι βαμμένα στα χρώματα από το MotoGP ενσωματώνοντας τις λευκές ενδείξεις με τον αριθμό «1». Για πρώτη φορά, η μοτοσυκλέτα θα παραχθεί σε αριθμημένη σειρά με τον προοδευτικό αριθμό και το όνομα του μοντέλου να εμφανίζεται στο αλουμινένιο τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κινητήρας της Panigale V4 R βασίζεται στο νέο Desmosedici Stradale R των 998 κ.εκ.. Ένας κινητήρας ικανός να φτάσει έως και τις 16.500 σ.α.λ. με έκτη ταχύτητα (16.000 στις υπόλοιπες σχέσεις) και αποδίδει μέγιστη ισχύ 218 ίππων στις 15.500 σ.α.λ. πληρώντας παράλληλα τις προδιαγραφές Euro 5. Η πλήρης απόδοση του κινητήρα απελευθερώνεται με την τοποθέτηση της αγωνιστικής εξάτμισης με την ισχύ να ανέρχεται στους 240,5 ίππους.

Η εξέλιξη του κινητήρα της νέας Panigale V4 R περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ειδικού λαδιού που εξελίχθηκε από τη Shell σε συνεργασία με την Ducati Corse. Το νέο λιπαντικό υψηλής απόδοσης εγγυάται 10% μείωση των μηχανικών τριβών και έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά 3,5 ίππους, η οποία στο όριο της περιστροφής του αυξάνεται κατά 4,5 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα δρόμου χρησιμοποιούνται διάτρητες «gun drilled» μπιέλες τιτανίου που έχουν κατά μήκος οπές διαμέτρου 1,6 χλστ. Μία λύση που επιτρέπει τη διέλευση του λαδιού από την κεφαλή στο μικρότερο κάτω άκρο, βελτιώνοντας τη λίπανση και την αξιοπιστία σε ακραίες συνθήκες.

Τα έμβολα της Desmosedici Stradale R έχουν ειδικά επεξεργασμένη επιφάνεια με επένδυση DLC (Diamond Like Carbon), μια λύση που χρησιμοποιείται σε αγώνες MotoGP και Formula 1, η οποία μειώνει τις τριβές και εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε κινητήρα μοτοσυκλέτας δρόμου, σύμφωνα με τους Ιταλούς. Επίσης, τα έμβολα είναι 5 γραμμάρια ελαφρύτερα (ίσο με το 2% του βάρους τους) από τα προηγούμενα κάτι που μειώνει την αδράνεια και αυξάνει την ευστροφία αλλά και την αξιπιστία του μοτέρ. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται με νέους εκκεντροφόρους εισαγωγής που ανοίγουν τις βαλβίδες ένα χιλιοστό περισσότερο.

Η Panigale V4 R υιοθετεί τις ίδιες σχέσεις μετάδοσης που χρησιμοποιούν οι μοτοσυκλέτες που αγωνίζονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK. Όπως συνέβαινε ήδη με τη Panigale V4 S 2022, η πρώτη, η δεύτερη και η έκτη σχέση είναι μακρύτετες, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι, η πρώτη σχέση γίνεται πιο ωφέλιμη σε οδήγηση πίστας, προσφέροντας τα πλεονεκτήματα της καλύτερης διαχείρισης του κινητήρα κατά το φρενάρισμα και της καλύτερης επιτάχυνσης κατά την έξοδο από τις στροφές, αλλά και την πιο αποτελεσματική λειτουργία του Ducati Quick Shift.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Νέο είναι και ο ξηρός συμπλέκτης που προέρχεται από την εξέλιξη της έκδοσης που χρησιμοποιείται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, από την εργοστασιακή ομάδα των Ιταλών. Η διάμετρος και το αξονικό μήκος υπολείπονται κατά 24 χλστ.), ενώ το σημαντικότερο είναι πως το βάρος έχει μειωθεί κατά περίπου 800 γραμμάρια.

Η υψηλότερη απόδοση της νέας Panigale V4 R στη πίστα επιτυγχάνεται και χάρη στην υιοθέτηση όλων των ηλεκτρονικών αναβαθμίσεων που έχουν ήδη εισαχθεί στις Panigale V4 '22 και '23. Όπως είναι τα εξελιγμένα Power Modes, η νέα πληροφόρηση «Track Evo» στο πίνακα οργάνων, η νέα χαρτογράφηση του κινητήρα με βαθμονόμηση για κάθε σχέση, οι βελτιώσεις στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Ducati και στο σύστημα Ride By Wire, αλλά και η υιοθέτηση της λειτουργίας Engine Brake Control EVO 2, της νέας λειτουργίας για το DQS και την αναβάθμιση του ελέγχου του ανεμιστήρα ψύξης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να γίνει η Panigale V4 R ακόμη πιο γρήγορη και πιο εύχρηστη στην αγωνιστική της χρήση, έχει υιοθετηθεί το Power Mode που έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία στις Panigale V4 και V4 S, βαθμονομημένο αποκλειστικά για τον κινητήρα της Desmosedici Stradale R. Υπάρχουν τέσσερις λειτουργίες κινητήρα: οι Full, High, Medium, Low. Οι Full και Low είναι νέες, ενώ οι High και Medium έχουν αναθεωρηθεί.

Η λειτουργία Full Power επιτρέπει στον κινητήρα να αποδίδει την πλήρη απόδοση του χωρίς ηλεκτρονικές παρεμβάσεις, εκτός από την πρώτη ταχύτητα. Για τις λειτουργίες Medium και High Power Modes, έχει εξελιχθεί ένα νέο σύστημα διαχείρισης Ride by Wire με ειδική βαθμονόμηση για καθεμία από τις έξι ταχύτητες, που διασφαλίζει ότι ο αναβάτης έχει πάντα τη βέλτιστη απόδοση κάθε φορά που ανοίγει το γκάζι. Από την άλλη, το Low Power Mode έχει σχεδιαστεί για οδήγηση στο δρόμο ή για επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης, περιορίζοντας τη μέγιστη ισχύ της μοτοσυκλέτας στους 160 ίππους και προσφέροντας ιδιαίτερα προοδευτική απόκριση στο γκάζι.

Χάρη στα νέα γραφικά του ταμπλό οι παράμετροι λειτουργίας της μοτοσυκλέτας μπορούν να απεικονιστούν ακόμη πιο ευδιάκριτα. Η πιο σημαντική αναβάθμιση στη Panigale V4 R, που έχει ήδη εισαχθεί στη V4 S, αφορά στην διεπαφή, η οποία εξελίχθηκε μέσω του νέου Info Mode από τους αναβάτες του MotoGP και ονομάζεται «Track Evo», ενώ προστίθεται στα ήδη υπάρχοντα «Road» και «Track».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να βελτιωθεί η σταθερότητα, η ακρίβεια και η κατευθυντικότητα στις στροφές και κατά το φρενάρισμα και για να επιτρέπει στον αναβάτη την ιδανική ηλεκτρονικά διαμόρφωση του κινητήρα σε κάθε πίστα, η Panigale V4 R υιοθετεί το Engine Brake Control (EBC) EVO 2. Αυτή η λειτουργία διασφαλίζει διαφορετική βαθμονόμηση από σχέση σε σχέση, αλλά και για το καθένα από τα τρία επιλέξιμα επίπεδα, για τη βελτιστοποίηση της έντασης της πέδησης του κινητήρα σε συνάρτηση με το φορτίο στον πίσω άξονα.

Η Panigale V4 R υιοθετεί μια νέα λειτουργία για το Ducati Quick Shift (DQS) που βελτιώνει το κούμπωμα των σχέσεων σε κάθε βαθμό ανοίγματος του γκαζιού. Τόσο όταν αυτό είναι μερικώς ή εντελώς ανοιχτό, αντιμετωπίζοντας τις δύο διαφορετικές καταστάσεις με διαφορετικό τρόπο.

Στο μερικό άνοιγα του γκαζιού, η λειτουργία αυτή επεμβαίνει στο ψεκασμό ώστε να υπάρχει απροβλημάτιστη χρήση στο δρόμο δίχως σβήσιμο κινητήρα. Με πλήρως ανοιγμένο γκάζι, κάτι τυπικό για χρήση σε πίστα, η λειτουργία DQS εγγυάται μεγαλύτερη σταθερότητα στη μοτοσυκλέτα και βέλτιστες επιδόσεις για καλύτερο γυρολόγιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από αυτές τις αναβαθμίσεις, υπάρχει μια σημαντική για τον έλεγχο του ανεμιστήρα ψύξης για καλύτερη διαχείριση των θερμοκρασιών λειτουργίας. Επιπλέον, αυτή η λειτουργία διασφαλίζει καλύτερη άνεση για τον αναβάτη στις τυπικές ταχύτητες χρήσης του δρόμου.

Για όσους χρησιμοποιούν τη Panigale V4 R μόνο στην πίστα, η Ducati έχει εξελίξει το συγκεκριμένο λογισμικό Ducati Performance DTC EVO 3 για αγωνιστικά ελαστικά & ελαστικά βροχής (διατίθενται εξτρά και καθιστά τη V4 R μη εγκεκριμένη για κυκλοφορία στο δημόσιο δρόμο), το οποίο πλέον επιτρέπει την ενεργοποίηση της λειτουργίας που αναβοσβήνει το πίσω φως θέσης, όπως απαιτείται από τους κανονισμούς αγώνων σε περίπτωση βροχής. Ταυτόχρονα, αντικαθιστά τη λειτουργία Street Riding Mode με τη λειτουργία Rain Mode που είναι ειδικά σχεδιασμένη για χρήση σε βρεγμένες επιφάνειες.

Για να βελτιωθεί η αίσθηση του αναβάτη κατά το άνοιγμα και τη διαχείριση του γκαζιού, υιοθετήθηκε ένα νέο χειριστήριο γκαζιού που είναι 50% πιο συμπαγές και χαρακτηρίζεται από πιο μία πιο πυκνή ακτινική και αξονική επιφάνεια. Τέλος, όπως και στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, υπάρχει ένα Pit Limiter για τον περιορισμό της ταχύτητας κατά την έξοδο και την είσοδο του pit lane.

Για να αυξηθεί η πρόσφυση, η ευελιξία και η αίσθηση του αναβάτη, το πλαίσιο της Panigale V4 R ακολουθεί την εξέλιξη της Panigale V4/S του 2022, διατηρώντας παράλληλα τη πλήρως μηχανική ρύθμιση της ανάρτησης. Μπροστά, το πιρούνι Öhlins NPX25/30 έχει αυξήσει τη διαδρομή του κατά 5 χλστ., σε σύγκριση με το προηγούμενο «R».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παραπάνω τεχνική λύση, σε συνδυασμό με ένα αμορτισέρ Öhlins TTX36 του οποίου η κεντρική απόσταση κυμαίνεται από 312 έως 316 χλστ. με μια τυπική ρύθμιση του άξονα περιστροφής του ψαλιδιού στη θέση +1, αυξάνει το πίσω ύψος κατά 20 χλστ. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται υψηλότερο κέντρο βάρους και επομένως μεγαλύτερη ευελιξία στην είσοδο σε στροφή και στις αλλαγές κατεύθυνσης.

Η υιοθέτηση ενός λιγότερο άκαμπτου ελατηρίου (από 105 N/χλστ. έως 80 N/χλστ.) για το αμορτισέρ και το χαμηλότερο φορτίο στο μπροστινό μέρος λόγω της επιμήκυνσης της διαδρομής του πιρουνιού, βελτιώνει το κράτημα και την αίσθηση κατά την είσοδο στις στροφές. Ταυτόχρονα, η μεγαλύτερη διαδρομή του πιρουνιού επιτρέπει στον μπροστινό τροχό να διατηρεί καλύτερη επαφή με την άσφαλτο, ενώ για να απλοποιηθεί η βαθμονόμηση, το πίσω αμορτισέρ είναι εξοπλισμένο με υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης.

H Panigale V4 R υιοθετεί ένα βουρτσισμένο ρεζερβουάρ αλουμινίου με χωρητικότητα αυξημένη στα 17 λίτρα και προφίλ που κατά το φρενάρισμα και τις στροφές προσφέρει καλύτερη στήριξη για τα χέρια και τα πόδια του αναβάτη. Οι αλλαγές στο ρεζερβουάρ συνδυάζονται με μία πιο επίπεδη σέλα, με μειωμένη ποσότητα αφρού και με διαφορετική επένδυση.

Στη Panigale V4 R το αεροδυναμικό πακέτο έχει επίσης αναβαθμιστεί με στόχο τη μεγαλύτερη απόδοση: τα νέα πτερύγια δύο στοιχείων (βασικό+flap) μπορεί να διασφαλίζουν το ίδιο αεροδυναμικό φορτίο, αλλά είναι πιο κόμπακτ και πιο λεπτά (κατά 40% και 50%, αντίστοιχα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να βελτιωθεί η ψύξη του κινητήρα και να σταθεροποιηθεί η απόδοσή του σε ακραία χρήση στη πίστα, το φέρινγκ έχει τροποποιηθεί στο κάτω μέρος του, κοντά στις απαγωγές, έτσι ώστε να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike. Επίσης, αριστερά στο κάτω μέρος, υπάρχει εισαγωγή αέρα για την ψύξη του αισθητήρα του Ducati Quick Shift.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ