Το γιγάντιο εργοστάσιο που παράγει μία μοτοσικλέτα κάθε 90 δευτερόλεπτα

Electric Scooter Gigafactory

Τα ηλεκτρικά δίτροχα για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη εξαπλώνονται ραγδαία, αλλά στην Ινδία ειδικά η ζήτηση για αυτά είναι αστρονομική - και η αύξηση των εργοστασίων το ίδιο.

Στις αναπτυσσόμενες χώρες η εξάπλωση των ηλεκτρικών μικρών scooters και μοτοσικλετών αποτελεί την τέλεια λύση για τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης εκατομμυρίων ανθρώπων, και κατά συνέπεια οι κατασκευαστές πασχίζουν να προλάβουν τη ζήτηση αναζητώντας διαρκώς τρόπους αύξησης της παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ινδία είναι ίσως η χώρα με τη μεγαλύτερη, αστρονομική ζήτηση ηλεκτρικών διτρόχων την τελευταία τριετία, στην οποία συμβάλλει και η εκτεταμένη εξάπλωση των σημείων φόρτισης στα μεγάλα αστικά κέντρα της ασιατικής χώρας - καθώς και οι κυβερνητικές ενισχύσεις σε ιδιώτες τόσο για την τοποθέτηση φορτιστών όσο και για την επέκταση της παραγωγής, γεγονός που μειώνει το κόστος των διτρόχων.

Οι Ινδοί διαπιστώνουν τη διαρκή μείωση των τιμών αγοράς ενός νέου ηλεκτρικού scooter ή μικρής μοτοσικλέτας, που τους βοηθά να περιορίζουν σημαντικά και τα καθημερινά έξοδα μετακίνησής τους και τις εκπομπές ρύπων.

Υπάρχει και κάτι άλλο, όμως. Η πανδημία αποκάλυψε στους Ινδούς την ομορφιά του καθαρού, γαλάζιου ουρανού στις βαρέως κατοικημένες πόλεις τους, που ήταν συνήθως καλυμμένες με αιθαλομίχλη πριν ξεσπάσει ο Covid19. Ο καθαρός ουρανός μπορεί να παραμείνει και μετά το τέλος της πανδημίας, χάρη εξηλεκτρισμό των καθημερινών μέσων μετακίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες να αποκτήσουν μερίδιο 7% της τεράστιας ινδικής αγοράς το 2022. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συγκοινωνιολόγων της χώρας, το ποσοστό αυτό θα φτάσει στο 80% έναντι των διτρόχων με θερμικό κινητήρα το 2030.

Για να καλυφθεί αυτή η τεράστια ζήτηση που αναμένεται μέχρι το τέλος της δεκαετίας, πολλοί επιχειρηματίες είδαν την ευκαιρία που διανοίχτηκε και θεμελίωσαν τεράστιες μονάδες παραγωγής. Μία από αυτές είναι η νεοφυής Ather Energy, που κατασκεύασε ένα εργοστάσιο με δυνατότητα παραγωγής μίας ηλεκτρικής μοτοσικλέτας ανά 90 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως υπολογίζεται, η τεράστια αυτή διεύρυνση της αγοράς ηλεκτρικών μοτοσικλετών απαιτεί επενδύσεις της τάξης των 285 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Ινδία για τον πλήρη εξηλεκτρισμό όλων δίτροχων και τρίτροχων στη χώρα. Και τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά τόσο για την οικονομία της καθημερινής μετακίνησης, όσο και για την ποιότητα του αέρα στις ινδικές μεγαλουπόλεις.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ