Δοκιμάζουμε την Triumph Tiger 900 GT Pro

Triumph-Tiger-900_GT-Pro

Με ραφιναρισμένο τρικύλινδρο χαρακτήρα, κορυφαίο εξοπλισμό και ουσιαστικές βελτιώσεις σε καίριους τομείς, η νέα Tiger 900 GT Pro δηλώνει έτοιμη για κάθε διαδρομή που αξίζει να θυμάσαι

Η νέα γενιά του μεσαίου on-road adventure της Triumph δεν επιδιώκει να προκαλέσει εντυπωσιασμό με ένα καινούργιο όνομα ή να κρύψει την εξέλιξή της κάτω από επιφανειακές αλλαγές. Αντίθετα, κρατά τα στοιχεία που έκαναν την Tiger 900 ένα από τα πιο ώριμα και απολαυστικά μοντέλα της κατηγορίας της και τα προχωρά ένα βήμα παρακάτω, τεχνικά, οδηγικά και ποιοτικά. Στην κορυφαία έκδοση GT Pro, το βρετανικό μοντέλο προσφέρει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα για τον αναβάτη που θέλει ταξίδι, απόδοση και λεπτομέρεια σε κάθε χιλιόμετρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Triumph Tiger 900 GT Pro

Αν και η βασική σχεδίαση παραμένει γνώριμη, η συνολική εικόνα της Tiger 900 GT Pro αποπνέει ώριμη αυτοπεποίθηση. Οι γραμμές είναι καθαρές, με έμφαση στη λειτουργικότητα και τη λιτή αισθητική που χαρακτηρίζει τον βρετανικό σχεδιασμό. Το διπλό LED φανάρι εμπρός παραμένει χαρακτηριστικό στοιχείο, πλαισιωμένο από ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα που κινείται εύκολα με το ένα χέρι και καλύπτει αποτελεσματικά τον αναβάτη.

Τα πλαστικά είναι υψηλής ποιότητας, με φινίρισμα που τιμά τον όρο “premium” και συναρμογή που αποδεικνύει το επίπεδο προσοχής που έχει δοθεί. Κάθε λεπτομέρεια, από τα χειριστήρια μέχρι τα φωτιστικά σώματα, δίνει την εντύπωση ενός μοντέλου που έχει σχεδιαστεί για να σταθεί επάξια δίπλα σε μοντέλα πολύ μεγαλύτερου κυβισμού.

Triumph Tiger 900 GT Pro
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στη σέλα, το πρώτο πράγμα που εκτιμάς είναι η φυσική εργονομία της Tiger 900 GT Pro. Ο αναβάτης κάθεται μέσα στη μοτοσυκλέτα και όχι πάνω της, με το σώμα να αγκαλιάζεται από τη σέλα και τη γεωμετρία να διευκολύνει τόσο την καθημερινή χρήση όσο και την πολύωρη τουριστική οδήγηση. Το ύψος της σέλας προσαρμόζεται εύκολα από τα 840 στα 820 χλστ., επιτρέποντας και σε πιο κοντούς αναβάτες να αισθανθούν άνεση και σιγουριά.

Η ίδια η σέλα είναι θερμαινόμενη, όπως και τα γκριπ, και διαθέτει στήριξη και για τον συνεπιβάτη χωρίς να γίνεται ποτέ κουραστική. Το τιμόνι είναι σωστά τοποθετημένο, προσφέροντας ξεκούραστη στάση χεριών, ενώ τα μαρσπιέ έχουν την ιδανική θέση ώστε να μην κουράζουν ούτε σε ταξίδι ούτε σε πιο σβέλτη οδήγηση.

Triumph Tiger 900 GT Pro

Όλα τα χειριστήρια έχουν αναβαθμιστεί, με εξαιρετική αίσθηση και διαισθητική λειτουργία, ενώ η TFT οθόνη των 7 ιντσών προβάλλει κάθε πληροφορία με απόλυτη ευκρίνεια και λογική διάταξη. Μέσα από την οθόνη διαχειρίζεσαι εύκολα αναρτήσεις, ride modes, συνδεσιμότητα και πληροφορίες πλοήγησης, ένας ψηφιακός κόσμος που δεν σε κουράζει, αλλά διευκολύνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην καρδιά του νέου GT Pro χτυπά μια ακόμη πιο εξελιγμένη εκδοχή του γνωστού τρικύλινδρου κινητήρα 888 κ.εκ. της Triumph, ο οποίος πλέον αποδίδει 108 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 90 Nm ροπής στις 6.850 σ.α.λ. Οι αριθμοί μπορεί να μην σοκάρουν, όμως το πώς μεταφράζονται στην πράξη είναι αυτό που κάνει τη διαφορά.

Triumph Tiger 900 GT Pro

Η απόκριση στο γκάζι είναι ακριβής και άμεση χωρίς να γίνεται νευρική, με τον ψεκασμό να λειτουργεί με ακρίβεια χειρουργικής ακρίβειας σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο κινητήρας τραβάει από χαμηλά σαν δικύλινδρος, έχει γραμμική και γεμάτη ροπή στις μεσαίες, ενώ ψηλά δεν ξεφουσκώνει, αλλά συνεχίζει να επιταχύνει με άνεση, κάτι που δεν ήταν πάντα δεδομένο σε προηγούμενες γενιές.

Το quickshifter διπλής κατεύθυνσης δουλεύει υποδειγματικά, είτε ανεβάζεις είτε κατεβάζεις ταχύτητες, ενώ το ride-by-wire σύστημα σου δίνει πέντε προγράμματα οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του custom Rider mode που επιτρέπει εξατομίκευση στα επίπεδα επέμβασης ABS, traction και απόσβεσης της πίσω ανάρτησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Triumph Tiger 900 GT Pro

Ο κινητήρας είναι ταυτόχρονα πολιτισμένος και σπορ, πρόθυμος να υπηρετήσει κάθε σενάριο χρήσης, από κίνηση σε πόλη μέχρι υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Όσον αφορά την κατανάλωση, σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται μεταξύ 5,5 – 6 λίτρων/100 χλμ., προσφέροντας ρεαλιστική αυτονομία κοντά στα 400 χιλιόμετρα χάρη στο 20λιτρο ρεζερβουάρ.

Η Triumph δεν αναβάθμισε μόνο τον κινητήρα, αλλά και το σύνολο των περιφερειακών της Tiger 900 GT Pro. Οι αναρτήσεις προέρχονται από τη Marzocchi και αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι 45 χλστ. μπροστά και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο αμορτισέρ πίσω, με διαδρομές 180 και 170 χλστ. αντίστοιχα. Η ρύθμιση της πίσω ανάρτησης γίνεται εύκολα από το τιμόνι, με επιλογές για preload και rebound που προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο.

Triumph Tiger 900 GT Pro
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμη και μικρές αλλαγές στις ρυθμίσεις έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα στην αίσθηση, κάτι που αποδεικνύει τη δουλειά που έχει γίνει στο στήσιμο. Το φρενάρισμα είναι επίσης κορυφαίο, με δαγκάνες Brembo Stylema τετραπίστονες εμπρός που συνεργάζονται με δίσκους 320 χλστ., προσφέροντας δύναμη και αίσθηση με το ένα δάχτυλο.

Ο πίσω δίσκος των 255 χλστ. συμπληρώνει ιδανικά το σύστημα, ενώ το cornering ABS και το traction control με IMU εξασφαλίζουν ότι τίποτα δεν θα σε αιφνιδιάσει, είτε φρενάρεις υπό κλίση είτε ανοίγεις το γκάζι σε γλιστερό οδόστρωμα. Οι τροχοί είναι 19 ιντσών εμπρός και 17 πίσω, χυτοί αλουμινίου, με στόχευση καθαρά ασφάλτινη – και αυτό είναι απόλυτα συνειδητή επιλογή.

Triumph Tiger 900 GT Pro

Οδηγώντας την GT Pro το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι η απόλυτη ισορροπία. Παρότι πρόκειται για adventure μοντέλο, η αίσθηση που σου δίνει θυμίζει περισσότερο street touring μοτοσυκλέτα υψηλής ποιότητας, τόσο σε συμπεριφορά όσο και σε ρυθμούς. Η μοτοσυκλέτα στρίβει με ακρίβεια, απορροφά τις ανωμαλίες με άνεση χωρίς να χάνει την επαφή με τον δρόμο και επιτρέπει στον αναβάτη να αυξήσει τον ρυθμό του χωρίς να νιώσει εκτεθειμένος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η είσοδος στη στροφή γίνεται με σταθερότητα, η γραμμή διατηρείται με απόλυτη ακρίβεια και το άνοιγμα του γκαζιού στην έξοδο συνοδεύεται από θετική επιτάχυνση χωρίς δισταγμούς. Η GT Pro δεν κρύβει την ασφάλτινη ταυτότητά της και ούτε χρειάζεται. Προσφέρει ακριβώς αυτό που υπόσχεται, μια σπορ τουριστική εμπειρία, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και ουσιαστική οδηγική απόλαυση.

Triumph Tiger 900 GT Pro

Ακόμη και σε light χωμάτινες διαδρομές, τα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με το σωστό βάρος και το ισορροπημένο πλαίσιο, επιτρέπουν κίνηση χωρίς στρες, έστω κι αν δεν είναι αυτός ο βασικός της προσανατολισμός. Η απόδοση του κινητήρα παραμένει γραμμική και προβλέψιμη, ενώ το traction control στη ρύθμιση Off-Road δίνει αρκετό περιθώριο για διασκεδαστικές στιγμές, πάντα με ασφάλεια. Αξίζει να σημειωθεί πως το ABS πίσω μπορεί να απενεργοποιηθεί, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη δυνατότητα ελέγχου σε μη ασφάλτινες επιφάνειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Triumph Tiger 900 GT Pro καταφέρνει κάτι που λίγες μοτοσυκλέτες στη μεσαία adventure κατηγορία πετυχαίνουν, να συνδυάζει την ποιότητα, τη σπορ συμπεριφορά, τον εξοπλισμό και την καθημερινή φιλικότητα χωρίς να κάνει εκπτώσεις σε κανέναν τομέα. Δεν προσπαθεί να αποδείξει κάτι, απλώς λειτουργεί με συνέπεια και ουσία.

Triumph Tiger 900 GT Pro

Είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορείς να εμπιστευτείς και να συνδεθείς μαζί της, όχι μόνο λόγω των επιδόσεών της, αλλά επειδή έχει χαρακτήρα. Με την τιμή της να ξεκινά από τις 16.690 ευρώ, το GT Pro δεν είναι φθηνό, αλλά προσφέρει αντάξια κάθε ευρώ που κοστίζει και ενδεχομένως περισσότερα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Τετράχρονος, Υγρόψυκτος, 2EEK, τρικύλινδρος εν σειρά 888 κ.εκ., 108 PS, 90 Nm
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος): 2.305 χλστ., 930 χλστ.
Γεωμετρία (Μεταξόνιο, κάστερ, ίχνος):1.556 χλστ., 24,6 μοίρες, 102,7 χλστ.
Ύψος σέλας: 820-840 χλστ.
Διαδρομές αναρτήσεων Ε/Π (χλστ.): 180/170
Σύστημα πέδησης Ε/Π: 2 δίσκοι 320 χλστ. δαγκάνες 4 εμβόλων/1 δίσκος 255 χλστ.
Ρεζερβουάρ: 20 λτ.
Βάρος: 222 κιλά πλήρες υγρών
Τροχοί Ε/Π: 100/90-19''- 150/70-17’'
Τιμή: 16.690 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ