Δοκιμάζουμε τη νέα UM Renegade Commando 125 -Οδηγείται και με δίπλωμα αυτοκινήτου

Δοκιμή UM Motorcycles Renegade Commando 125 carandmotor.gr

Με διαστάσεις και παρουσιαστικό μεγαλύτερης σε κυβισμό μοτοσυκλέτας η UM Renegade Commando 125 κρύβει με μαεστρία τον μικρό κινητήρα της και εισάγει τον αναβάτη στον μαγικό κόσμο των cruisers.

H κατηγορία των 125 κ.εκ. βρίθει πραγματικά από αξιόλογες επιλογές, με μοντέλα που έχουν σαν στόχο να εισάγουν έναν αναβάτη στους δύο τροχούς αλλά και να εξυπηρετούν τις καθημερινές του ανάγκες για γρήγορη και οικονομική μετακίνηση στο αστικό περιβάλλον.

Αναφορικά με τις cruiser μοτοσυκλέτες που μπορεί να βρει κανείς πλέον σε αυτή την κατηγορία κυβισμού, οι επιλογές είναι όμως πραγματικά περιορισμένες. Αυτό το κενό στην ελληνική αγορά είναι που έρχεται να καλύψει η UM Renegade Commando 125, η διάθεση της οποίας ξεκίνησε πρόσφατα και στη χώρα μας από την από την ΤΕΟΡΕΝ ΜΟΤΟΡΣ Α.Ε., τον αποκλειστικό εισαγωγέα των Renault και Dacia.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με «αέρα» αμερικάνικο

Με έδρα το Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών, η UM Motorcycles είναι μια αμερικάνικη εταιρεία που θέλει, μεταξύ άλλων, να φέρει στο ευρύ κοινό το δίτροχο «αμερικάνικο όνειρο». Στην γκάμα της UM Motorcycles, που κατασκευάζει τις μοτοσυκλέτες της στην Κίνα και επιμελείται η ίδια τον σχεδιασμό τους, υπάρχουν τρία μοντέλα της οικογένειας Renegade, τα Sport, Freedom και Commando, στα 125 και 300 κ.εκ.

Επάνω στο μεγάλο ρεζερβουάρ βρίσκεται ο ψηφιακός LCD πίνακας πληροφοριών της Renegade Commando
Επάνω στο μεγάλο ρεζερβουάρ βρίσκεται ο ψηφιακός LCD πίνακας πληροφοριών της Renegade Commando
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μικρότερο εκ των δύο Commando είναι και εκείνο που θα μας απασχολήσει σε αυτή τη δοκιμή ως η cruiser μοτοσυκλέτα που οδηγείται από αναβάτες με δίπλωμα κατηγορίας A1, αλλά και από κατόχους άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, έπειτα και από την ισοδυναμία που ισχύει πλέον στα διπλώματα -και την απαραίτητη παρακολούθηση πέντε πρακτικών μαθημάτων για την επικύρωση του διπλώματος.

Ένα μεγάλο «μικρό» που προκαλεί

Η Renegade Commando 125 είναι από εκείνες τις μοτοσυκλέτες που καταφέρνουν να κερδίσουν άμεσα τις εντυπώσεις με τις διαστάσεις και τη σχεδίαση της που ξεφεύγουν σαφώς από τα όρια της κατηγορίας και «κρύβουν» εξαιρετικά καλά τον μικρό σε κυβισμό κινητήρα.

Χωρίς καμία αμφιβολία οι άνθρωποι της UM Motorcycles άντλησαν σχεδιαστική έμπνευση από την χαρακτηριστική αμερικάνικη δίτροχη κληρονομιά με τις σχεδιαστικές αναφορές σε μοντέλα της Harley-Davidson, του μεγαλύτερου κατασκευαστή μοτοσυκλετών των Η.Π.Α., να είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς και καλοδεχούμενες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πληθωρικές για μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ. διαστάσεις της Renegade Commando και η cruiser αισθητική είναι τα στοιχεία που ξεγελούν όλους σχεδόν τους παρατηρητές, οι οποίοι σίγουρα δεν περιμένουν να ακούσουν στο πάτημα του κουμπιού της μίζας τον ήχο ενός μικρού και ήσυχου μονοκύλινδρου κινητήρα να τίθεται σε λειτουργία.

Αίσθηση cruiser υπό κλίμακα

Λόγω μεγέθους και γεωμετρίας η Renegade Commando καταφέρνει να πετύχει με έναν σμπάρο δυο τρυγώνια: θυμίζει σε μεγάλο βαθμό cruiser μεγάλου κυβισμού στους διαθέσιμους χώρους της, ενώ την ίδια στιγμή δίνει μια πολύ καλή γεύση από το πώς συμπεριφέρονται οι μεγάλες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας της αποτελώντας μια πραγματική μικρογραφία τους.

Στην αίσθηση μεγάλης cruiser συνεισφέρει τόσο η στιβαρότητα του πλαισίου που δείχνει ικανό να διαχειριστεί σαφώς μεγαλύτερη ιπποδύναμη αλλά και η μεγάλη γωνία κάστερ, η οποία προσφέρει γνήσια cruiser εμπειρία σε αυτόν που βρίσκεται στην σέλα της. Η αργή γεωμετρία που προκύπτει από την μεγάλη γωνία του πιρουνιού, το μεταξόνιο των 1.530 χλστ., αλλά και το περιορισμένο για cruiser βάρος των 176 κιλών, προσδίδουν στη Renegade Commando τον χαλαρό χαρακτήρα που αρμόζει σε μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας και βάζουν αμέσως τον αναβάτη σε ανάλογο κλίμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με χώρους για δύο

Αν και τα μαρσπιέ βρίσκονται τοποθετημένα μπροστά στο πλαίσιο, η Renegade Commando εκτελεί με ευκολία κάθε είδους ελιγμό προσφέροντας μια θέση οδήγησης τυπική για την κατηγορία, αλλά όπως είπαμε υπό κλίμακα. Έτσι καταφέρνει να βολέψει με άνεση αναβάτες με ύψος έως και 1,8 μ. με τη σέλα να έχει μπόλικο αφρώδες και ποιοτική αντιολισθητική επένδυση που δεν επιτρέπει τα γλιστρήματα στο απότομο φρενάρισμα. Άνετα κάθεται και ο συνεπιβάτης που έχει στη διάθεσή του sissy bar αλλά και χειρολαβές, με τις τελευταίες να χρησιμεύουν και για την ασφαλή στήριξη ενός σάκου στις σόλο εξορμήσεις εκτός των τειχών της πόλης.

Άνετη σέλα για τον αναβάτη αλλά και για τον συνεπιβάτη ακόμη και σε μεγαλύτερες αποστάσεις
Άνετη σέλα για τον αναβάτη αλλά και για τον συνεπιβάτη ακόμη και σε μεγαλύτερες αποστάσεις

Easy riding στα 125 κ.εκ.

Ο μικρός υγρόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας με τις τέσσερις βαλβίδες και τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής εκτελεί με τιμιότητα τα καθήκοντά του και κινεί με άνεση την Renegade Commando στους δρόμους της πόλης. Παρά το βάρος που έχει να αντιμετωπίσει, το μοτέρ προσφέρει την απαραίτητη ισχύ για σβέλτες εκκινήσεις και φτάνει σχετικά γρήγορα έως και τα 80 χλμ./ώρα ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με τη χρήση του ποδόφρενου ενεργοποιείται το συνδυασμένο σύστημα πέδησης που επενεργεί και στους δύο τροχούς και προσφέρει μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης
Με τη χρήση του ποδόφρενου ενεργοποιείται το συνδυασμένο σύστημα πέδησης που επενεργεί και στους δύο τροχούς και προσφέρει μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης

Από εκεί και πάνω, όπως είναι φυσικό, οι συνθήκες παίζουν τον δικό τους ρόλο στην επίτευξη της τελικής που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 110 χλμ./ώρα στο κοντέρ. Ρόλο παίζουν και οι κραδασμοί που κάνουν την εμφάνισή τους πάνω από τις 8.000 σ.α.λ. και γίνονται αισθητοί από τον αναβάτη και στα τρία σημεία επαφής (τιμόνι, μαρσπιέ, σέλα). Είναι σίγουρα ανεκτοί, αν κάποιος θέλει να κινηθεί για ώρα κοντά στην τελική της μοτοσυκλέτας. Δείχνουν, ωστόσο ότι ταχύτητες κίνησης στα 80-90 χλμ./ώρα είναι προτιμότερες και πιο σύμφωνες άλλωστε με τον χαρακτήρα της Renegade Commando που παρουσιάζεται απόλυτα σταθερή ακόμη και στην τελική της ταχύτητα.

Στα θετικά του μικρού κινητήρα έρχεται να προστεθεί και η σχετικά χαμηλή μέση κατανάλωση των 3,8 λτ./100 χλμ., η οποία, σε συνδυασμό με το τεράστιο ρεζερβουάρ των 21 λίτρων δίνει αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 500 χλμ. περιορίζοντας σημαντικά τις επισκέψεις στο βενζινάδικο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Cruising το καθημερινό

Με τιμή που δεν ξεφεύγει από το πλαίσιο της κατηγορίας των μοτοσυκλετών στα 125 κ.εκ., η UM Renegade Commando δίνει την ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν μια μεγάλη σε διαστάσεις μοτοσυκλέτα που κρύβει τον κυβισμό της με επιτυχία και υιοθετεί με υψηλή πιστότητα την φιλοσοφία των μεγάλων cruisers στη σχεδίαση αλλά και στον χαρακτήρα που βγάζει στο δρόμο.

Η Renegade Commando χαρακτηρίζεται παράλληλα από φιλικότητα στις αντιδράσεις της σε κάθε συνθήκη κίνησης αλλά και καλή σε γενικές γραμμές ποιότητα κατασκευής, ειδικά για την βαφή του πλαισίου, των τροχών και του ρεζερβουάρ. Με φιλικά σε απόδοση συνδυασμένα φρένα, σέλα που βρίσκεται κοντά στο έδαφος και θέση οδήγησης που θα βολέψει και τους μικρόσωμους αναβάτες η cruiser της UM είναι εδώ και δίνει την ευκαιρία στους λάτρεις της εν λόγω κατηγορίας να κάνουν τα πρώτα τους βήματα χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψουν μια περιουσία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 124 κ.εκ., 12,24 PS
Μετάδοση: Κιβώτιο 5 σχέσεων, αλυσίδα
Διαστάσεις (Μήκος, πλάτος): 2.300 χλστ., 822 χλστ.
Γεωμετρία (Μεταξόνιο, ίχνος, κάστερ), 1.530 χλστ.
Ύψος σέλας: 770 χλστ.
Ρεζερβουάρ: 21 λτ.
Βάρος: 176 κιλά
Τροχοί Ε/Π: 110/90-16''-140/90-15''
Τιμή: 3.900 ευρώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ