Αγορά μεταχειρισμένης μοτοσυκλέτας: Η αναρχία στο μεγαλείο της

μεταχειρισμένες μοτοσυκλέτες

Έχετε κάνει πρόσφατα έρευνα αγοράς για μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα; Μια δοκιμή θα σας πείσει πως η κατάσταση είναι αρκετά χειρότερη από εκείνη των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Κατ’ αρχήν να ξεκαθαρίσουμε κάτι: Δεν υπάρχει μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα 10 ή 15 ετών με 20.000 ή 30.000 χιλιόμετρα και να βρίσκεται σε τιμή ευκαιρίας. Ναι, θα συμφωνήσουμε πως η χρήση μιας μοτοσυκλέτας διαφέρει πολύ συγκριτικά με εκείνη ενός αυτοκινήτου και υπάρχουν και εκείνες οι περιπτώσεις που ένα δίκυκλο κινείται μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες και έτσι έχει συγκεντρώσει λίγα χιλιόμετρα στο οδόμετρο του. Ωστόσο αυτές οι ευκαιρίες είναι μετρημένες στα δάχτυλα και σίγουρα δεν θα είναι σε τιμή που με την κοινή λογική θεωρείται ευκαιρία. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, όπως μας ενημέρωσαν παράγοντες της αγοράς δικύκλων, ο υποψήφιος αγοραστής εξαπατάται με παραποίηση χιλιομέτρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικοί του χώρου αναφέρουν πως μια μοτοσυκλέτα διανύει-κατά μέσο όρο-5.000 με 8.000 χιλιόμετρα το χρόνο, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις, το συγκεκριμένο νούμερο μπορεί να είναι αρκετά υψηλότερο. Επομένως, αν δείτε μια αγγελία με μια μηχανή 10ετίας που να έχει στο οδόμετρο 30.000 χιλιόμετρα, μάλλον θα πρέπει να μπείτε σε υποψίες, ειδικά αν αυτή είναι δημοφιλές μοντέλο.

μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα

Πόσο εύκολα γυρίζουν τα χιλιόμετρα σε μοτοσυκλέτα;

Όπως πληροφορηθήκαμε, ο τρόπος αλλοίωσης των χιλιομέτρων σε μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα είναι ακριβώς ίδιος με εκείνον που ακολουθείται στα αυτοκίνητα. Δηλαδή, μέσω της θύρας OBD, κάποιος μπορεί να επέμβει στον εγκέφαλο και να αλλάξει την ένδειξη. Επίσης, σημειώστε, πως σε περιπτώσεις μερικής κλοπής ή ατυχήματος, όπου έχει αντικατασταθεί το εμπρόσθιο μέρος μιας μοτοσυκλέτας, όπου βρίσκεται ο πίνακας οργάνων, η ένδειξη χιλιομέτρων αφορά το ανταλλακτικό που τοποθετήθηκε και όχι την ίδια τη μηχανή. Επίσης, να σημειώσουμε, πως το φαινόμενο των γυρισμένων χιλιομέτρων στις μοτοσυκλέτες είναι συχνό μεταξύ εταιριών αλλά και ιδιωτών. Μάλιστα, πρόσφατα γίναμε αποδέκτες μιας καταγγελίας για μοτοσυκλέτα που πωλήθηκε σε γνωστό κατάστημα της Αθήνας και μετά από μία εβδομάδα στη σχετική αγγελία παρουσιαζόταν με "γυρισμένα" χιλιόμετρα στο οδόμετρο της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπάρχει τρόπος να προστατευτείς;

Όπως συμβαίνει και με την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, έτσι και στη μοτοσυκλέτα, θα πρέπει ο υποψήφιος αγοραστής να ακολουθήσει ένα βασικό πρωτόκολλο ελέγχου σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο ή από μηχανικό της επιλογής του. Αυτό πρέπει να γίνεται ακόμη και στις περιπτώσεις που η μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα πωλείται από «γνωστό» κατάστημα. Σαφώς και η ύπαρξη αρχείου συντήρησης σε επίσημο δίκτυο είναι κάτι που πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη σημασία. Αν, όμως, αυτό δεν υπάρχει, το δίκυκλο θα πρέπει να συνοδεύεται από βιβλίο συντήρησης συμπληρωμένο από υπαρκτό συνεργείο. Θυμηθείτε πως τα διανυθέντα χιλιόμετρα δεν πρέπει να είναι το βασικό κριτήριο σας, ενώ και η γενική εικόνα της μοτοσυκλέτας μπορεί να «μιλήσει» από μόνη της για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται και τη φροντίδα που έχει δεχτεί. Είναι προτιμότερο να αγοράσεις μια μοτοσυκλέτα με 80.000 χιλιόμετρα που να διαθέτει γνήσιο Book Service σε επίσημο δίκτυο, παρά να καταλήξεις σε μια επιλογή αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης με παραποιημένα χιλιόμετρα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ