Ζάχαρη στο ντεπόζιτο -Καταρρίπτεται ο μύθος της απόλυτης καταστροφής;

Fuel Tank

Απάντηση για το αν η ζάχαρη στο ντεπόζιτο ενός αυτοκινήτου μπορεί να προκαλέσει την ακινητοποίηση ενός αυτοκινήτου και την απόλυτη καταστροφή ενός κινητήρα.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι έστω και μια φορά στη ζωή σας έχετε ακούσει την ιστορία για την έκταση των βλαβών που μπορεί να προκαλέσει η ζάχαρη στο ντεπόζιτο ενός αυτοκινήτου. Μια ιστορία η οποία ναι μεν εμπεριέχει μια… δόση αλήθειας, ωστόσο, απέχει και μάλιστα σημαντικά από την πραγματικότητα και την απόλυτη καταστροφή που θεωρητικά ικανή να προκαλέσει η ζάχαρη στο δοχείο καυσίμου ενός οχήματος.

Ας ξεκινήσουμε καθιστώντας σαφές ότι η παρουσία οποιουδήποτε ξένου σώματος στο καύσιμο είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσει κάποια βλάβη στο αυτοκίνητό μας. Αν είμαστε τυχεροί, το φίλτρο καυσίμου θα συγκρατήσει τα επιβλαβή σωματίδια, στην περίπτωση ωστόσο που αυτά καταλήξουν στο σύστημα τροφοδοσίας ή στον θάλαμο καύσης, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει εκ των προτέρων τις συνέπειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δεξαμενή καυσίμου

Αυτό εν πολλοίς ισχύει και για τη ζάχαρη, μόνο που οι έρευνες οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από το πανεπιστήμιο του Berkeley στην Καλιφόρνια απέδειξαν ότι η ζάχαρη δεν αλληλεπιδρά με το καύσιμο και ειδικότερα τη βενζίνη με αποτέλεσμα να μετατρέπεται σε ένα αδρανές υλικό το οποίο καταλήγει στον πυθμένα της δεξαμενής καυσίμου.

Στην περίπτωση, βέβαια, που η ποσότητα της ζάχαρης είναι μεγάλη, όπως για παράδειγμα τα 1,8 κιλά που τοποθέτησε στο ρεζερβουάρ του ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας, το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό.

Κι αυτό γιατί όπως θα παρακολουθήσετε στο video που ακολουθεί, η ζάχαρη κατάφερε να φτάσει έως τον θάλαμο καύσης, χαρίζοντας μια ευχάριστη… οσμή καραμέλας στα καυσαέρια.

Δεξαμενή καυσίμου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ένα αυτοκίνητο παλαιότερης τεχνολογίας, αυτό ίσως να μην προκαλέσει κάποια μη αναστρέψιμη βλάβη. Δεν ισχύει το ίδιο φυσικά και για εκείνα τα αυτοκίνητα που διαθέτουν σύγχρονα και σαφώς πιο ευαίσθητα στους… πειραματισμούς συστήματα ψεκασμού.

Μπορεί, λοιπόν, το pickup το οποίο θυσιάστηκε για χάρη της… επιστήμης να μην υπέστη κάποια σοβαρή ζημιά, ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα συμβεί το ίδιο αν στη θέση του βρεθεί ένα πιο… προηγμένο τεχνολογικά τετράτροχο. 

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ