Τα συστήματα του αυτοκινήτου που «σκοτώνουν» την μπαταρία σου

Τα συστήματα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που σκοτώνουν την μπαταρία σου

Απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα αναφορικά με την ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνουν διάφορα συστήματα ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου δίνει μια ομάδα Βρετανών ειδικών.

Η νέα εξηλεκτρισμένη εποχή των τεσσάρων τροχών έχει ήδη ξεκινήσει και εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους δρόμους όλου του κόσμου.

Η χρήση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέρνει μαζί της και ερωτήματα που φαντάζουν άσκοπα για τους κατόχους συμβατικών μοντέλων, ερωτήματα που επικεντρώνονται κυρίως γύρω από την αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία τους αλλά και τους τρόπους που θα μπορούσε να αυξηθεί αυτή, ειδικά σε χώρες με περιορισμένο δίκτυο φόρτισης, όπως είναι για παράδειγμα η Ελλάδα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να δώσει η βρετανική εταιρεία διαχείρισης σταθμών φόρτισης Gridserve μέσω μιας ομάδας ειδικών που ανέλυσαν την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας διαφόρων συστημάτων ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και δημοσίευσαν τα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Gridserve, τα πιο κοινά συστήματα που καταναλώνουν ενέργεια σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, εκτός φυσικά από το ίδιο το σύστημα κίνησής του, είναι τα φώτα, το σύστημα κλιματισμού, το σύστημα ήχους, το τιμόνι, τα θερμαινόμενα καθίσματα, οι ηλεκτρικά θερμαινόμενοι καθρέπτες και παρμπρίζ και το multimedia σύστημα.

Από τα παραπάνω συστήματα, το πιο ενεργοβόρο από όλα είναι το σύστημα κλιματισμού, το οποίο, όταν χρησιμοποιείται, μειώνει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατά 12 χιλιόμετρα κάθε ώρα που χρησιμοποιείται για να δροσίσει την καμπίνα και κατά 9,1 χλμ./ώρα για να την ζεστάνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα υπόλοιπα συστήματα έρχονται με διαφορά μετά το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου με τη δεύτερη θέση να πηγαίνει στο σύστημα πολυμέσων και την οθόνη αφής του, που μειώνουν την αυτονομία κατά 0,64 χλμ./ώρα.

Ακολουθούν με «ισοβαθμία» το ηχοσύστημα και τα θερμαινόμενα καθίσματα που μειώνουν την αυτονομία κατά 0,48 χλμ./ωρα, ενώ πίσω τους βρίσκονται τα σύγχρονα LED φώτα που ρίχνουν την αυτονομία κατά μόλις 0,32 χλμ./ώρα.

Κατά 160 μέτρα την ώρα μειώνει την αυτονομία το θερμαινόμενο τιμόνι, ενώ η ίδια τιμή αφορά τόσο τους θερμαινόμενους καθρέπτες όσο και η φόρτιση ενός smartphone από την σχετική θύρα.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο οδηγός ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να παρατείνει σημαντικά την αυτονομία του τον χειμώνα αν χρησιμοποιεί το θερμαινόμενο τιμόνι και τα θερμαινόμενα καθίσματα και όχι το κλιματιστικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνδυαστικά και μαζί με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά συστήματα που μπορούν να λειτουργήσουν έστω και για λίγο κατά τη διάρκεια της οδήγησης ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο «χάνει» κατά μέσο όρο περίπου 16 χιλιόμετρα την ώρα.

Από την άλλη με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που φέρουν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ο οδηγός μπορεί να αναπληρώσει ένα σημαντικό μέρος της ενέργειας που έχει καταναλωθεί. Με τον σωστό τρόπο οδήγησης ο οδηγός μπορεί σύμφωνα με τους Βρετανούς να αναπληρώσει έως και 20 χλμ. αυτονομίας διανύοντας μια απόσταση 100 χλμ.

Οι ειδικοί της Gridserve κάνουν επίσης συστάσεις αναφορικά και με την ταχύτητα κίνησης αναφέροντας χαρακτηριστικά πως ένα αυτοκίνητο που κινείται με 96,5 χλμ./ώρα (60 μίλια/ώρα) χρησιμοποιεί κατά μέσο όρο 13% λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια από ότι αν η ταχύτητά του ήταν 112,6 χλμ./ώρα (70 μίλια/ώρα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ