Μπορεί το start-stop να καταστρέψει τον κινητήρα του αυτοκινήτου σου; Τι πρέπει να γνωρίζεις

Start stop

Μπορεί η τεχνολογία Start & Stop να υπόσχεται οικονομία, ωστόσο ενδέχεται να ευθύνεται για τη φθορά ενός από τα σημαντικότερα μηχανικά μέρη του κινητήρα.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν συνεχώς τεχνολογίες με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, προσφέροντας στους καταναλωτές πιο «πράσινα» οχήματα. Μία από αυτές είναι το σύστημα Start & Stop, το οποίο εδώ και χρόνια αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των σύγχρονων αυτοκινήτων.

Οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να μειώσει τους ρύπους έως και 8% και την κατανάλωση έως και 10%.Ο ρόλος του συστήματος είναι να διακόπτει τη λειτουργία του κινητήρα μόλις το όχημα ακινητοποιηθεί, όπως σε φανάρια, μποτιλιαρίσματα ή διαβάσεις πεζών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
start&stop

Με το πάτημα του συμπλέκτη ή του γκαζιού, ο κινητήρας επανεκκινείται, και έτσι εξοικονομείται καύσιμο και μειώνονται οι εκπομπές κατά τον χρόνο αναμονής. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φωνές που επισημαίνουν ότι το σύστημα αυτό ενδέχεται να προκαλεί φθορές στον κινητήρα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την τουρμπίνα.

Η τουρμπίνα λειτουργεί σε ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες (άνω των 900°C) και στροφές που ξεπερνούν τις 20.000 ανά λεπτό, με τη σωστή λίπανση και ψύξη να είναι ζωτικής σημασίας. Όταν ο κινητήρας σβήνει απότομα, όπως συμβαίνει με το Start & Stop, η κυκλοφορία του λαδιού διακόπτεται, ενώ η τουρμπίνα συνεχίζει για λίγο να περιστρέφεται χωρίς επαρκή προστασία. Το αποτέλεσμα είναι μικρές φθορές στα εξαρτήματά της, που σταδιακά οδηγούν στην καταστροφή της.

start&stop
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια, οι σύγχρονες εκδόσεις του συστήματος έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Αναγνωρίζουν κρίσιμες παραμέτρους, όπως η θερμοκρασία του κινητήρα, και αποφεύγουν την απενεργοποίηση όταν αυτό θα έθετε σε κίνδυνο το σύστημα υπερτροφοδότησης. Παράλληλα, τα νέα μοντέλα διαθέτουν εξελιγμένα συστήματα ψύξης και χρησιμοποιούν λιπαντικά υψηλής ποιότητας, που προσφέρουν σαφώς μεγαλύτερη προστασία.

Σε κάθε περίπτωση, η σωστή πρακτική είναι να αποφεύγεται η άμεση απενεργοποίηση του κινητήρα μετά από έντονη ή πολύωρη οδήγηση. Αν το Start & Stop δεν αναγνωρίζει τέτοιες συνθήκες, δεν είναι καθόλου κακή ιδέα να το απενεργοποιείτε χειροκίνητα όταν χρειάζεται. Γιατί, στην τελική, η τουρμπίνα είναι ένα από τα πιο κρίσιμα μέρη για την απόδοση του κινητήρα και δεν αξίζει να ρισκάρετε τη μακροζωία της για μερικά ml καυσίμου.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ