Πότε πρέπει να αλλάξω τα πρώτα λάδια του αυτοκινήτου μου;

Αλλαγή λαδιών κινητήρα για πρώτη φορά 2021

Το ολοκαίνουριο αυτοκίνητο σας βρίσκεται στο γκαράζ και εσείς αναρωτιέστε χαρούμενος πότε πρέπει να του αλλάξετε λάδια για πρώτη φορά. Τι ισχύει σε αυτή την περίπτωση;

Καλορίζικο και καλοτάξιδο, πολλά και ασφαλή χιλιόμετρα να ευχηθούμε για εσάς και το νέο σας αυτοκίνητο! Ακόμη και αν δεν έχει προβεί στην αγορά του αλλά βρίσκεστε ένα βήμα πριν, ένα από εκείνα τα πράγματα που σίγουρα έχετε στο μυαλό σας, όπως και κάθε κάτοχος ενός ολοκαίνουριου αυτοκινήτου, είναι το πότε θα πραγματοποιήσετε το πρώτο του σέρβις και ακόμη περισσότερο, πότε πρέπει να αλλάξετε τα λάδια του.

Με το ίδιο πράγμα να επαναλαμβάνεται από... γενιά σε γενιά σίγουρα αυτό που θα σκεφτείτε είναι ότι τα λάδια του αυτοκινήτου σας θα πρέπει να αλλαχθούν έπειτα από τα πρώτα 1.000 χλμ. Ωστόσο, η τεχνολογία στους κινητήρες αλλά και τα ίδια λιπαντικά έχει κάνει άλματα, ειδικά την τελευταία 10ετία και αυτό πλέον δεν ισχύει για τους εξής λόγους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα ίδια τα σύγχρονα λιπαντικά έχουν φτάσει πλέον σε τέτοιο σημείο εξέλιξης που δεν καταπονούνται όπως παλιότερα και κρατούν σχεδόν αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες τους για σημαντικά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Από την πλευρά του μοτέρ σημαντικά εξελικτικά βήματα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια και εκεί, ειδικότερα στις ειδικές επιστρώσεις οι οποίες εφαρμόζονται σε διάφορα ζωτικά τους σημεία, όπως είναι οι κύλινδροι, οι εκκεντροφόροι αλλά και τα σημεία του στροφαλοφόρου άξονα, πάνω στα οποία εδράζουν οι μπιέλες.

Η αλλαγή λαδιών στα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα λειτουργίας του κινητήρα ήταν κάτι που συνιστούσαν οι κατασκευαστές πριν από πάρα πολλά χρόνια, όταν οι κύλινδροι και τα λοιπά μηχανικά μηχανικά μέρη, ενός μοτέρ δεν έφεραν τις επιστρώσεις που αναφέραμε νωρίτερα. Τότε χρειαζόταν μια περίοδος στρωσίματος που αφορούσε σε μεγάλο βαθμό και κινητήρα (τώρα τον αφορά αλλά γίνεται περισσότερο για να «πατήσουν» σωστά τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, όπως είναι τα φρένα, ο συμπλέκτης και οι αναρτήσεις), ώστε οι κύλινδροι και τα υπόλοιπα μέρη όπου υπάρχουν τριβές να λειάνουν όσο χρειάζεται και να αποκτήσουν τις προβλεπόμενες ανοχές που θα έχουν για το υπόλοιπο της ζωής τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα σύγχρονης τεχνολογίας μοτέρ οι κατασκευαστές δεν απαιτούν αλλαγή λαδιών (μαζί με την αλλαγή του σχετικού φίλτρου που συνοδεύει την αλλαγή των λιπαντικών) στα πρώτα 1.000 χλμ. με τον κάθε κατασκευαστή, ωστόσο, να έχει το δικό του πρόγραμμα. Πλέον, συνήθως η αλλαγή λαδιών συστήνεται έπειτα από 15.000, 20.000 ακόμη και 30.000 χλμ.

Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που το ίδιο το αυτοκίνητο φέρει σχετικό αισθητήρα, ο οποίος ελέγχει την «υγεία» του λαδιού και ειδοποιεί τον οδηγό με σχετική ένδειξη στο ταμπλό, αν χρειάζεται αντικατάσταση το λάδι, ή ακόμη καλύτερα παρουσιάζοντας τα εναπομείναντα χιλιόμετρα που μπορεί να διανύσει ο κινητήρας με τα λάδια που ήδη έχει. Όλα αυτά βέβαια ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα και του αυτοκινήτου αλλά και τη χρήση του.

Το σίγουρο είναι ότι πλέον και στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, ένα καινούριο αυτοκίνητο δεν χρειάζεται αλλαγή λαδιών στα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα λειτουργίας του κινητήρα του. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να συμβουλευόμαστε τόσο τον κατασκευαστή όσο φυσικά και το... ίδιο το αυτοκίνητο, εφόσον φέρει τον προαναφερόμενο αισθητήρα και να μην αμελούμε την αλλαγή των λαδιών σε καμία περίπτωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

Δείτε εδώ τα καινούργια μοντέλα που θα μπαίνουν ελεύθερα στον Δακτύλιο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ