
Το μέγεθος του μοτέρ παίζει σημαντικό ρόλο στο βάρος, αλλά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που το επηρεάζουν.
Τι βάρος έχει ένα μοτέρ αυτοκινήτου; Η ερώτηση αυτή φαίνεται να έχει μια εύκολη απάντηση, καθώς οι μεγαλύτεροι και ισχυρότεροι κινητήρα φέρουν αυξημένο βάρος. Ταυτόχρονα όμως, ένας ογκώδης κινητήρας κάνει τη συνολική κατασκευή βαρύτερη και αυξάνει την μέση κατανάλωση καυσίμου. Για αυτό τον λόγο, οι μηχανικοί αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο αναζητούν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ απόδοσης και βάρους του κινητήρα.

Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει το ιδανικό βάρος για έναν κινητήρα. Όλα εξαρτώνται από την χρήση για την οποία προορίζεται το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, ο βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων του VW Tiguan με απόδοση 240 ίππων ζυγίζει 160 κιλά. Στην BMW X3, ο 6κύλινδρος ντίζελ των 3,0 λίτρων ζυγίζει 205 κιλά, ενώ ο πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων του Dacia Duster ζυγίζει 120 κιλά. Ταυτόχρονα, στα μεγάλα φορτηγά, το βάρος του κινητήρα υπερβαίνει τα 700-800 κιλά.
BUY NOW
Στα αυτοκίνητα πόλης καθώς και στα μικρά crossover, στόχος είναι η αποδοτικότητα, η οικονομία και η ευκολία στη χρήση. Επομένως, τα μοντέλα αυτών των κατηγοριών είναι εξοπλισμένα με ελαφρούς κινητήρες που δίνουν έμφαση στην οικονομία. Το βάρος του κινητήρα ενός αυτοκινήτου πόλης κυμαίνεται από 70-120 κιλά, ενώ στα ιαπωνικά kei cars ξεκινά από 50 κιλά.

Τα SUV απο την άλλη έχουν σχεδιαστεί για να μπορούν να κινηθούν και σε χωμάτινο τερέν. Στόχος τους είναι να μεταφέρουν τον οδηγό και τους επιβάτες σε ένα απομακρυσμένο σημείο, και τις περισσότερες φορές με φουλ φορτίο. Αυτό από μόνο του σημαίνει ότι χρειάζονται ένα ισχυρό κινητήρα που θα μας βγάλει ασπροπρόσωπους.
Το βάρος του κινητήρα ενός 4x4 ξεκινά από 150 κιλά και συχνά φτάνει τα 200 ή ακόμη και τα 300 κιλά, ανάλογα τον κυβισμό. Ευθύνη για αυτό βέβαια έχουν και τα πιο ανθεκτικά υλικά στην παραγωγή πετρελαιοκινητήρων, που τελικά ζυγίζουν περισσότερο από έναν αντίστοιχου κυβισμού βενζινοκινητήρα.

Πέρα όμως από το μέγεθος, σημαντικό ρόλο παίζουν και τα υλικά κατασκευής τους. Οι σύγχρονοι κινητήρες χρησιμοποιούν αλουμίνιο αντί για χυτοσίδηρο για το μπλοκ, μειώνοντας αισθητά το συνολικό βάρος.
Το βάρος ενός κινητήρας δεν αποτελεί αμελητέα ποσότητα, καθώς επηρεάζει μια σειρά από βασικούς παράγοντες που καθορίζουν την απόδοση του αυτοκινήτου. Μερικοί από αυτούς είναι τα οδικά χαρακτηριστικά, η οικονομία καυσίμου και γενικά οι επιδόσεις.