Πώς να καταλάβεις ότι η βενζίνη είναι νοθευμένη -5 συν 1 τρόποι για να λύσεις τον γρίφο

Η νοθεία στα καύσιμα μπορεί να σας κοστίσει ακριβά για αυτό είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε έγκαιρα τα σημάδια, πριν βρεθείτε με το αυτοκίνητο στο συνεργείο και τον λογαριασμό στα χέρια.
Η νοθεία στα καύσιμα αποτελεί μια πραγματικότητα που απασχολεί πολλούς οδηγούς, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ζημιές στον κινητήρα, κακή λειτουργία του οχήματος ή ακόμα και ακινητοποίησή του. Από την προσθήκη παραφίνης, διαλυτών ή φθηνότερων υγρών έως και τη χρήση παλαιού ή ακατάλληλου καυσίμου, οι τρόποι αλλοίωσης της ποιότητας είναι αρκετοί, με την πιο συχνή αλλά και πιο επικίνδυνη μορφή νοθείας να είναι η ανάμειξη της βενζίνης με νερό.

Μάλιστα, η νοθεία στα καύσιμα δεν γίνεται πάντα με δόλο. Χαρακτηριστικό είναι το πρόσφατο περιστατικό στην Ισπανία, όπου ένα τεχνικό σφάλμα σε πρατήριο οδήγησε στη διάθεση βενζίνης αναμεμειγμένης με νερό, προκαλώντας εκτεταμένες βλάβες σε δεκάδες οχήματα. Το περιστατικό αυτό δημιουργεί για ακόμη μαι φορά εύλογη ανησυχία στους καταναλωτές και φέρνει στο προσκήνιο το σημαντικό ερώτημα για το πώς μπορεί να καταλάβει κανείς αν το καύσιμο που έβαλε είναι νοθευμένο με κάποιο τρόπο.
BUY NOW
Το πρώτο και πιο απλό σημάδι είναι η αιφνίδια αύξηση της κατανάλωσης σε διαδρομές που γνωρίζετε καλά. Ένα νοθευμένο ή «φτωχό» καύσιμο αναγκάζει τον κινητήρα να λειτουργεί πιο σκληρά για να επιτύχει την επιθυμητή απόδοση, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση. Αντιθέτως, ένα καθαρό και ποιοτικό καύσιμο μειώνει την κατανάλωση και αυξάνει την αυτονομία.

Δεύτερη ένδειξη είναι η δυσάρεστη οσμή ή οπτικά κατάλοιπα. Παρότι δύσκολο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου ένα κακής ποιότητας καύσιμο μπορεί να αναγνωριστεί με το μάτι – είτε από θολούρα ή αφρό στο υγρό είτε από περίεργη μυρωδιά που δεν θυμίζει βενζίνη.
Η τρίτη και πιο χαρακτηριστική ένδειξη είναι η παράξενη συμπεριφορά του κινητήρα μετά από λίγα χιλιόμετρα. Αν οι στροφές ανεβαίνουν με δυσκολία, αν υπάρχουν «κομπιάσματα» ή απότομες διακοπές απόδοσης ή αν ανάψει η ένδειξη «Check Engine» στο ταμπλό, τότε υπάρχει σοβαρή πιθανότητα το καύσιμο να έχει πειραχτεί.
Μάλιστα υπάρχουν και κάποιες ακόμα τεχνικές για να διαπιστώσετε αν η βενζίνη που βάλετε είναι νοθευμένη, κυρίως με νερό.

Η πιο απλή μέθοδος είναι η «δοκιμή του μπουκαλιού». Γεμίζετε ένα διαφανές πλαστικό ή γυάλινο δοχείο με λίγο από το καύσιμο και το αφήνετε να "ηρεμήσει" για λίγα λεπτά. Αν υπάρχει νερό, θα ξεχωρίσει από τη βενζίνη λόγω διαφορετικής πυκνότητας και θα κατακαθίσει στον πάτο.
Αντίστοιχα λειτουργεί και η μέτρηση πυκνότητας με υδρόμετρο, καθώς η παρουσία νερού αλλάζει την πυκνότητα του μείγματος. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ένα χαρτί φίλτρου (όπως αυτά που μπαίνουν σε καφετιέρες). Τοποθετήστε το σε ένα δοχείο και ρίξτε βενζίνη πάνω του. Αν στο χαρτί παραμείνουν κηλίδες, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να περιέχει νερό.
Άλλη μια μέθοδος είναι η δοκιμή της φωτιάς. Ρίξτε μια μικρή ποσότητα βενζίνης σε ένα μεταλλικό σκεύος και προσπαθήστε να την ανάψετε. Αν υπάρχει νερό, θα αργήσει να πάρει φωτιά ή δεν θα αναφλεγεί καθόλου.
Για πιο ασφαλές και αξιόπιστο αποτέλεσμα, υπάρχουν ειδικές ανιχνευτικές πάστες που αλλάζουν χρώμα σε επαφή με το νερό, ενώ κυκλοφορούν και έτοιμα χημικά κιτ ελέγχου, ειδικά σχεδιασμένα για να εντοπίζουν την παρουσία υγρασίας στα καύσιμα.
Αν παρατηρήσετε κάποιο από τα παραπάνω σημάδια ή έχετε αμφιβολία για την ποιότητα της βενζίνης, καλό είναι να μην κινήσετε το όχημα και να ζητήσετε άμεσα έλεγχο από τις αρμόδιες αρχές.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ