Ποια είναι η τελική ταχύτητα ενός αυτοκινήτου με την όπισθεν;

Όπισθεν

Δεν είναι λίγες οι ταινίες που δείχνουν ένα αυτοκίνητο να προσπερνά σαν σταματημένα τα υπόλοιπα οχήματα, ενώ κινείται με την όπισθεν. Ποιες είναι οι πιθανότητες να πετύχουμε κάτι τέτοιο με το αυτοκίνητό μας;

Ποιος φίλος της ταινίας Fast & Furious μπορεί να ξεχάσει τη σκηνή όπου ο αλησμόνητος Paul Walker (Bryan O'Conor) κινούταν με την όπισθεν σε αυτοκινητόδρομο έχοντας αναπτύξει υψηλή ταχύτητα;

Προς απογοήτευση, ωστόσο, των οπαδών του Paul Walker και των εν δυνάμει... μιμητών του, κανένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να βάλει… φωτιά στην άσφαλτο με την όπισθεν. Και ο λόγος είναι απλός:

Το πόσο γρήγορα κινείται ένα αυτοκίνητο εξαρτάται κυρίως από την κλιμάκωση των σχέσεων (1η, 2α, 3η, 4η, 5η κ.ο.κ.) ενός κιβωτίου, η οποία ορίζει ουσιαστικά και την ταχύτητα που μπορεί αυτό να αναπτύξει μέχρι το όριο λειτουργίας του κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
τελική ταχύτητα με όπισθεν

Αρχικά, πρέπει να αναφέρουμε ότι σε ένα αυτοκίνητο η κλιμάκωση της όπισθεν είναι παραπλήσια με αυτή της 1ης ταχύτητας, κάτι που σημαίνει ότι - θεωρητικά - ένα αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με την όπισθεν με την ταχύτητα που κινείται έχοντας επιλεγμένη την 1η σχέση.

Και η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων δεν μπορεί να ξεπεράσει, με επιλεγμένη την 1η σχέση (άρα και με την όπισθεν) τα 50 χλμ./ώρα. Ας δούμε ένα παράδειγμα, εστιάζοντας στο Audi A1 Sportback 30 TFSI με τον 1.000αρη βενζινοκινητήρα των 110 PS και 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Σύμφωνα με την Audi, η κλιμάκωση της 1ης σχέσης είναι 3,679 και της όπισθεν 3,180.

Όπως ανακοινώνει η Audi, με επιλεγμένη την 1η σχέση στο κιβώτιο, στις 1.000 σ.α.λ. το A1 Sportback κινείται με 7,4 χλμ./ώρα. Άρα στις 6.000 σ.α.λ. θα κινηθεί με 62,4 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην όπισθεν τώρα, στις 1.000 σ.α.λ. κινείται με 8,8 χλμ./ώρα, άρα στις 6.000 σ.α.λ. με περίπου 53 χλμ./ώρα.

Ακόμα, ωστόσο, και το παραπάνω νούμερο είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο, διότι πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι η ανάρτηση των αυτοκινήτων είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να διευκολύνεται η κίνηση του οχήματος προς τα εμπρός και όχι προς τα πίσω.

Τι συμβαίνει, όμως, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ενσωματώνουν κιβώτιο μόνο μίας σχέσης; Μολονότι η λογική λέει ότι θα έπρεπε να κινούνται με την ίδια ταχύτητα και στα δύο σενάρια (κίνηση εμπρός/πίσω), οι κατασκευαστές περιορίζουν ηλεκτρονικά, για λόγους ασφαλείας, την ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας όταν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κινείται με την όπισθεν.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ