Ποια diesel αυτοκίνητα είναι παράνομα να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

Traffic Athens

Παράνομα κινούνται εντός των δύο μεγάλων αστικών κέντρων πολλά παλιά ντίζελ οχήματα, λόγω των ελάχιστων ελέγχων που πραγματοποιούνται. Ας δούμε τι ισχύει στην πράξη.

Στα τέλη του 2011 η τότε κυβέρνηση επέτρεψε την πετρελαιοκίνηση εντός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, διορθώνοντας στην πράξη μια αναχρονιστική απαγόρευση που ταλαιπώρησε την αγορά αυτοκινήτου για σχεδόν δύο δεκαετίες.

Ωστόσο, ο νόμος 4030 /2011, με τον οποίο άλλαξαν τα όσα ίσχυαν, έθετε και πάλι περιορισμούς, για τα παλιάς τεχνολογίας ντίζελ, κάτι το οποίο, όπως όλα δείχνουν, έχει περάσει στο περιθώριο χωρίς κανείς να ασχολείται αυτή τη στιγμή με χιλιάδες πετρελαιοκίνητα εισαγωγής παλιάς τεχνολογίας που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο άρθρο 50, λοιπόν, του παραπάνω νόμου, αναφέρεται χαρακτηριστικά: Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (EURO V και EURO VI) ή μεταγενέστερου.

Για τα προγενέστερα Euro 4 -3 - 2 -1 απαγορεύεται η κυκλοφορία τους από και εντός των παρακάτω περιοχών. Στον Νομό Αττικής: Ελευσίνα –Μαγούλα –Φυλή –Αχαρνές –Θρακομακεδόνες –Βαρυμπόμπη –Κρυονέρι -Άγιος Στέφανος –Άνοιξη –Σταμάτα –Ροδόπολη –Διόνυσος –Πικέρμι –Σπάτα –Κορωπί –Βάρη –Βάρκιζα. Για τον Νομό Θεσσαλονίκης: Ν. Ιωνίας (Διαβατών) Καλοχωρίου, Ευκαρπίας, Ασβεστοχωρίου, Πανοράματος και Πυλαίας».

diesel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεπώς, τα ντίζελ αυτοκίνητα που βλέπετε στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, μοντέλα πριν από το 2009 κυρίως, είναι κατά βάση εισαγωγής και κυκλοφορούν παράνομα. Γιατί, όμως, συνέβη αυτό; Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης το 2011, την περίοδο που ξεκινούσε η κρίση, δημιούργησε μια άνευ προηγούμενο ζήτηση για αυτού του είδους τα αυτοκίνητα, η οποία δεν μπορούσε να καλυφθεί με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εντός της Ελλάδος.

Έτσι, λοιπόν, δοθείσης ευκαιρίας, εισήχθησαν χιλιάδες παλιά πετρελαιοκίνητα Euro 4 και παλαιότερα, με πολλά χιλιόμετρα στο οδόμετρό τους σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Τα συγκεκριμένα οχήματα ταξινομήθηκαν «νομότυπα» κατά βάση, με ψευδείς βεβαιώσεις που αναφέρουν πως οι ιδιοκτήτες τους τα χρησιμοποιούν εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Φυσικά, αυτό στην πράξη δεν συμβαίνει και έτσι τα βλέπουμε να κυκλοφορούν καθημερινά ανάμεσά μας.

έλεγχος τροχαίας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, σε περίπτωση που από τροχονονικό έλεγχο διαπιστωθεί πως κάποιο diesel Euro 4 ή παλαιότερο κινείται εντός της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, μπορεί να βεβαιωθεί διοικητικό πρόστιμο 147 ευρώ και αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για ένα μήνα. Σημαντικό στοιχείο, επίσης, που πρέπει να σημειώσουμε, είναι πως αν κυκλοφορεί κάποιος παράνομα με πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδος, υπάρχει περίπτωση μη κάλυψής του από την ασφαλιστική του εταιρεία αν εμπλακεί σε ατύχημα ή απαιτηθεί να κάνει χρήση της κάλυψης κλοπής.

Στο πλαίσιο της βελτίωσης της ποιότητας του περιβάλλοντος στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, θεωρούμε πως κάποια στιγμή οι αρμόδιες αρχές θα πρέπει να προχωρήσουν σε ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων προκειμένου να απαγορευτεί με ουσιαστικό τρόπο η κυκλοφορία των παλιών ντίζελ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ