Πετραδάκια στα ελαστικά του αυτοκινήτου μου -Γιατί πρέπει να τα αφαιρώ, τι ζημιές προκαλούν

Stone in car tire 2

Τα ελαστικά των αυτοκινήτων είναι σε διαρκή επαφή με το οδόστρωμα με αποτέλεσμα να «φωλιάζουν» ορισμένες φορές στο πέλμα τους πετραδάκια και διάφορα άλλα αιχμηρά αντικείμενα.

Η χρήση του αυτοκινήτου ταλαιπωρεί όλα τα μηχανικά μέρη και φθείρει τα ελαστικά του με σταθερό ρυθμό όταν κινούμαστε με φυσιολογικό ρυθμό. Όλοι όμως γνωρίζουμε ότι τα τελευταία πρέπει να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση για λόγους ασφάλειας.

Το πέλμα του ελαστικού έρχεται σε διαρκή επαφή με το τερέν, ασφάλτινο ή μη, με αποτέλεσμα να δέχεται μεγάλες πιέσεις και να προσκολλούνται σε αυτό διάφορα μικρά ξένα σώματα, όπως πετραδάκια, σκουπίδια ή ακόμα και μικρά κομμάτια σπασμένου γυαλιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Stone in car tire 1

Αυτά τα μικρά ξένα σώματα που σφηνώνουν στα αυλάκια των ελαστικών, δεν αυξάνουν μόνο τον θόρυβο κύλισης με αυτόν τον περιοδικό και «σπαστικό» ήχο που προκαλούν, αλλά μπορούν να δημιουργήσουν και ορισμένα προβλήματα, μικρά ή μεγάλα.

Πρώτα απ’ όλα, εάν τα μικρά σωματίδια είναι αιχμηρά μπορούν να τραυματίσουν το πέλμα του ελαστικού με την κίνηση του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να τρυπήσει το ελαστικό και να αρχίσει να χάνει σταδιακά αέρα. Τελικά το πλήρες ξεφούσκωμα και θα προκαλέσει αυξημένη φθορά, όχι μόνο του πέλματος, αλλά και του προφίλ του ελαστικού.

Stone in car tire 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα μικρά αντικείμενα μπορούν ακόμα με την «αποκόλληση» τους να πάνε και να φωλιάσουν στο σύστημα φρένων, ανάμεσα στην δισκόπλακα και την «κιθάρα», και να προκαλούν έντονο θόρυβο και φθορά σε αυτά.

Ένας ακόμα λόγος που πρέπει να αφαιρούμε τα πετραδάκια και γενικότερα τα μικρά αντικείμενα που βρίσκονται στις αυλακώσεις του πέλματος, είναι ότι εάν μαζευτεί μεγάλος αριθμός από τέτοια μπορούν να επηρεάσουν την ζυγοστάθμιση του τροχού με αποτέλεσμα το τρέμουλο του τιμονιού σε συγκεκριμένο φάσμα ταχύτητας.

Stone in car tire 4

Επιπλέον, ένα σφηνωμένο πετραδάκι ή γυαλί από σπασμένο μπουκάλι αποτελεί κίνδυνο για έναν δικυκλιστή που ακολουθεί και δεν φοράει κράνος, μιας και μπορεί ανά πάσα ώρα και στιγμή να εκτοξευτεί από το πέλμα του ελαστικού και να τον χτυπήσει σε κάποιο ευαίσθητο σημείο του κεφαλιού, με ότι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό για τον αναβάτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για αυτούς τους λόγους, θα πρέπει οι οδηγοί που έχουν αντιληφθεί ότι έχει σφηνώσει ένα μικρό αντικείμενο στο πέλμα κάποιου ελαστικού τους, να το αφαιρέσουν άμεσα και σε περίπτωση που δουν ότι έχει «πληγωθεί» το πέλμα να απευθυνθούν σε κάποιον εξειδικευμένο τεχνικό.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ