Με ποιο τρόπο το αυτοκίνητό μας παράγει ρεύμα

Πώς παράγει ρεύμα το αυτοκίνητό μας 2022

Η ηλεκτρική ενέργεια είναι απαραίτητη για τη λειτουργία ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Με ποιον τρόπο όμως παράγει ρεύμα;

Η ηλεκτρική ενέργεια έχει κερδίσει τα φώτα της δημοσιότητας στον κόσμο των τεσσάρων τροχών τα τελευταία χρόνια, λόγω της ηλεκτρικής μετάβασης της αυτοκίνησης. Ωστόσο ήταν σχεδόν ανέκαθεν παρούσα στα αυτοκίνητα φροντίζοντας για την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα και των περιφερειακών του συστημάτων του αυτοκινήτου.

Το ηλεκτρικό κύκλωμα ενός συμβατικού αυτοκινήτου μπορούμε να το χωρίσουμε σε δύο κύρια «μέρη». Το πρώτο μέρος του κυκλώματος είναι και εκείνο που έχει αναλάβει τον ρόλο της παραγωγής αλλά και της αποθήκευσης της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ το δεύτερο είναι και εκείνο που την καταναλώνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αριστερά η μίζα και δεξιά το δυναμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου
Αριστερά η μίζα και δεξιά το δυναμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου

Η αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας γίνεται στην κλασική μπαταρία που φέρουν όλα τα αυτοκίνητα, ενώ η παραγωγή της πραγματοποιείται από τον μικρό ηλεκτρικό κινητήρα-γεννήτρια που βρίσκεται στο μηχανοστάσιο και τον γνωρίζουμε ως εναλλάκτη ή δυναμό.

Το δυναμό μπορεί και παράγει ηλεκτρική ενέργεια μετά την εκκίνηση του συμβατικού μοτέρ από την μίζα και συνδέεται με τον θερμικό κινητήρα με ιμάντα που «καταλήγει» στον στροφαλοφόρο άξονα.

Πριν την εκκίνηση, η μπαταρία είναι εκείνη που φροντίζει για τη λειτουργία όλων των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου, κάτι βέβαια που μπορεί να υποστηρίξει για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ενώ τροφοδοτεί και τη μίζα που θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Έπειτα από την εκκίνηση και μέσω της σχετικής καλωδίωσης το ρεύμα φτάνει από το δυναμό σε όλα τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου που το χρειάζονται: από τα μπουζί του κινητήρα, τα φωτιστικά σώματα και την αντλία βενζίνης έως, τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού και τις οθόνες πληροφοριών που βρίσκονται στην καμπίνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δυναμό είναι επίσης εκείνο που αναλαμβάνει τη φόρτιση της μπαταρίας ώστε να την κρατά πάντα στα επιθυμητά ενεργειακά επίπεδα ώστε να μπορεί και εκείνη να υποστηρίξει παράλληλα το ηλεκτρικό κύκλωμα με επιπλέον ρεύμα, εφόσον αυτό χρειαστεί.

To air condition είναι μόνο ένα από τα συστήματα του αυτοκινήτου που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια
To air condition είναι μόνο ένα από τα συστήματα του αυτοκινήτου που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια

Με στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσης, κάποια από τα συστήματα κίνησης των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν τη δυνατότητα να απενεργοποιούν το δυναμό ώστε να μην επιβαρύνεται η λειτουργία του θερμικού μοτέρ και να περιορίζονται οι «παράπλευρες» απώλειες.

Στα συμβατικά μοντέλα που φέρουν ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης, τα πλέον προηγμένα έχουν αντικαταστήσει το κλασικό δυναμό με ένα ισχυρότερο ηλεκτρομοτέρ.

Το παραπάνω μοτέρ εκτός από το ρόλο γεννήτριας, υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα κατά τη λειτουργία του. Και εδώ ο λόγος είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης, ο οποίος επιτυγχάνεται και έμμεσα, με το ρεύμα να πηγαίνει απευθείας στο ηλεκτρικό κύκλωμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ