Τα λάθη που κάνουμε όλοι με τις ταχύτητες και μπορεί να μας κοστίσουν ακριβά

Τα λάθη που κάνουμε με τις ταχύτητες και μπορεί να στοιχίσουν ακριβά 2023

Παρότι όλοι οι οδηγοί γνωρίζουν πώς να χειριστούν ένα κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχουν κάποια λάθη που περιλαμβάνονται στο καθημερινό τους «ρεπερτόριο» και μπορούν να οδηγήσουν σε δαπανηρές επισκευές.

Ο χειρισμός και η «εκμετάλλευση» του κιβωτίου ταχυτήτων ενός αυτοκινήτου είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνει ένας υποψήφιος οδηγός με την εν λόγω γνώση να τον συνοδεύει σε όλο το υπόλοιπο χρονικό διάστημα της σχέσης του με τους τέσσερεις τροχούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλο που όλοι γνωρίζουμε πώς να χειριστούμε ένα χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κατά το πέρασμα του χρόνου αποκτούμε κάποιες συνήθειες όταν οδηγούμε οι οποίες μπορεί να αποδειχθούν ακόμη και καταστροφικές για την υγεία του σασμάν. Ας δούμε μαζί ποιες είναι οι χειρότερες από αυτές, τις οποίες και θα πρέπει να αλλάξουμε άμεσα.

Ίσως η κακή συνήθεια που περνά πιο απαρατήρητη από όλες και μπορεί να μας κοστίσει ακριβά σε βάθος χρόνου έχει να κάνει με την άνεσή μας κατά την οδήγηση και τον επιλογέα των σχέσεων του μηχανικού κιβωτίου.

Συγκεκριμένα μια πολύ μεγάλη μερίδα οδηγών συνηθίζει να χρησιμοποιεί τον επιλογέα του κιβωτίου ως ένα σημείο στήριξης για το δεξί τους χέρι, όταν όλοι γνωρίζουν ότι θα πρέπει να έχουν και τα δύο χέρια τους στο τιμόνι κάθε στιγμή. Και ενώ αυτή η συνήθεια μοιάζει αρχικά αθώα είναι κακή για την υγεία του κιβωτίου καθώς έτσι ασκείται τάση στις φουρκέτες που μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη αντικατάστασή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επόμενο συνηθισμένο λάθος των οδηγών αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο σχέσεων είναι το διαρκές πατινάρισμα περιμένοντας στο φανάρι. Να έχουν δηλαδή επιλέξει την πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο και με τα πόδια στο αριστερό και δεξί πεντάλ να κρατούν το αυτοκίνητο στο ίδιο σημείο με τη δύναμη του κινητήρα και με την μερική σύμπλεξη του συμπλέκτη.

Αυτή το λάθος μειώνει δραστικά την διάρκεια ζωής του συμπλέκτη πόσο μάλλον όταν γίνεται πολλές φορές μέσα σε μία μόλις ημέρα και ισχύει και για το περισσότερο από όσο χρειάζεται πατινάρισμα για να ξεκινήσει ένα αυτοκίνητο σε ανηφόρα. Στα λάθη που έχουν να κάνουν με την πρόωρη φθορά του συμπλέκτη συγκαταλέγεται και η οδήγηση με το αριστερό πεντάλ ελαφρώς πατημένο.

Ένα ακόμη συνηθισμένο λάθος, είναι η αλλαγή σχέσεων χωρίς το πεντάλ του συμπλέκτη να είναι πλήρως πατημένο. Ο συγκεκριμένος τρόπος οδήγησης μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα γρανάζια του κιβωτίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τελευταίο λάθος που σχετίζεται πάλι με τις τάσεις που ασκούνται στα γρανάζια του κιβωτίου -και όχι μόνο- και μπορεί να οδηγήσει σε ιδιαίτερα δαπανηρές επισκευές είναι η επιλογή της πρώτης ταχύτητας στο κιβώτιο αμέσως μετά από κίνηση με την όπισθεν και χωρίς το αυτοκίνητο να έχει σταματήσει εντελώς. Το συγκεκριμένο λάθος μπορεί να αποδειχθεί εξίσου ή και περισσότερο δαπανηρό και για τα αυτόματα κιβώτια.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ