Γιατί οι κινητήρες στα αυτοκίνητα βρίσκονται μπροστά και όχι πίσω -Ποια είναι η καλύτερη επιλογή

Κίνηση

Πολλοί είναι οι οδηγοί που ενδεχομένως εικάζουν ποια είναι η απάντηση στο ερώτημα, αλλά ενδεχομένως δεν γνωρίζουν ακριβώς τους λόγους για τους οποίους έχει επικρατήσει η τοποθέτηση του κινητήρα στο μπροστινό μέρος των αυτοκινήτων.

Οι περισσότεροι οδηγοί είναι εξοικειωμένοι με αυτοκίνητα που έχουν τον κινητήρα στο μπροστινό μέρος. Συγκεκριμένα, ο κινητήρας βρίσκεται πάνω τον μπροστινό άξονα των τροχών.

Κατ’ αρχάς, είναι γεγονός ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι προσθιοκίνητα (FWD), επομένως η τοποθέτηση του κινητήρα ακριβώς πάνω από τους τροχούς που δίνουν κίνηση στο όχημα διευκολύνει τη μετάδοση της ενέργειας στους τροχούς και μεγιστοποιεί την πρόσφυση υπό φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης.

Επίσης, απελευθερώνεται στο πίσω μέρος αποθηκευτικός χώρος τόσο για τις αποσκευές, όσο και τους ίδιους τους επιβάτες, ενώ γίνεται πιο εύκολη η επισκευή και η συντήρηση των μηχανικών μερών του κινητήρα, ο οποίος βρίσκεται ακριβώς κάτω από το καπό. Τέλος, είναι ευκολότερη η διαδικασία της ψύξης του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ένα κεντρομήχανο αυτοκίνητο, ο κινητήρας βρίσκεται προς το πίσω μέρος, μεταξύ των μπροστινών θέσεων και του πίσω άξονα, προσφέροντας σχεδόν ιδανική κατανομή βάρους.

Έτσι τα κεντρομήχανα αυτοκίνητα είναι πιο ευέλικτα, στρίβουν με περισσότερη ευκολία, ακόμη και υπό συνθήκες αυξημένου φορτίου, φρενάρουν πιο αποτελεσματικά και διατηρούν καλή πρόσφυση στην επιτάχυνση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η διάταξη συναντάται κυρίως σε σπορ αυτοκίνητα, ενώ εξαιτίας του σημείου της τοποθέτησης του κινητήρα, τα αυτοκίνητα αυτά σπάνια έχουν πίσω σειρά καθισμάτων.

Επιπλέον, λόγω της τόσο ισορροπημένης κατανομής βάρους, ένα κεντρομήχανο αυτοκίνητο είναι πιο δύσκολο να ελεγχθεί σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης, καθώς ούτε οι εμπρός ούτε οι πίσω τροχοί φέρουν επιπλέον βάρος για να «κρατήσουν» το όχημα.

Τέλος, στα αυτοκίνητα με τον κινητήρα στο πίσω μέρος, αυτός τοποθετείται πάνω από τον άξονα των πίσω τροχών. Με το βάρος να συγκεντρώνεται πάνω από τους πίσω τροχούς, ο χειρισμός του αυτοκινήτου από το τιμόνι είναι πιο ακριβής και το σύστημα πέδησης πιο αποδοτικό.

Ωστόσο, τα αυτοκίνητα με κινητήρα πίσω είναι επιρρεπή στην υπερστροφή και είναι τα πιο απαιτητικά στην οδήγηση από τις τρεις διατάξεις, ενώ διαθέτουν ένα πολύπλοκο σύστημα ψύξης. Όπως και στη κεντρομήχανη διάταξη, έτσι και εδώ, το κόστος συντήρησης και επισκευών αυξάνεται σε σύγκριση με την πρώτη περίπτωση, αφού υπάρχουν μηχανικά μέρη που είναι δυσπρόσιτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ