Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω λάδια -Τα μυστικά που δεν πρόκειται να σου αποκαλύψει κανείς

Αλλαγή λαδιών στον κινητήρα -τα βρώμικα μυστικά που δεν θα σου πει κανείς

Το λιπαντικό είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του κινητήρα και η αντικατάστασή του τη σωστή στιγμή είναι κρίσιμη για τη μακροζωία του.

Αναντικατάστατο και πολύτιμο είναι το λάδι που τρέχει στο κύκλωμα λίπανσης ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης καθώς επωμίζεται τον εξαιρετικά κρίσιμο ρόλο της προστασίας των κινούμενων μεταλλικών μερών του θερμικού κινητήρα.

Κατά τη λειτουργία του, τα εν λόγω μεταλλικά μέρη του κινητήρα τρίβονται μεταξύ τους, με πολύ υψηλή συχνότητα έχοντας παράλληλα να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες δυνάμεις που αναπτύσσονται μέσα σε ένα μοτέρ αλλά και πολύ υψηλές θερμοκρασίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας δούμε λοιπόν τα «μυστικά» που πρέπει να γνωρίζουμε για να κατανοήσουμε καλύτερα την μεγάλη σημασία των λαδιών του κινητήρα και των ενεργειών που πρέπει να κάνουμε για να παρατείνουμε τη ζωή του μοτέρ χωρίς περιττά έξοδα ή καταστροφικές ζημιές.

Περιμένω ή δεν περιμένω να ζεσταθεί ο κινητήρας;

Οι περισσότερες φθορές στον κινητήρα γίνονται στα πρώτα 1-2 λεπτά της λειτουργίας του, μέχρι το λάδι να φτάσει σε όλα τα κινούμενα μέρη που το χρειάζονται και να φτάσει παράλληλα στη σωστή θερμοκρασία.

Ο χρόνος αυτός διαφέρει από εποχή σε εποχή, αφού για παράδειγμα τον χειμώνα ο κινητήρας αλλά και το ίδιο το λάδι απαιτούν περισσότερο χρόνο για να φτάσουν στη σωστή θερμοκρασία.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να περιμένουμε στατικά για να ζεσταθεί ο κινητήρας. Μπορούμε να ξεκινήσουμε κανονικά και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να μην επιταχύνουμε δυνατά και να μην ανεβάσουμε περισσότερες από τις μισές στροφές που μπορεί να φτάσει ο κινητήρα μας στα πρώτα 5-10 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Γερνάει» το λιπαντικό του κινητήρα;

Οι ιδιότητες ενός λιπαντικού αυτοκινήτου δεν παραμένουν σταθερές και υποβαθμίζονται με το πέρασμα του χρόνου, περισσότερο ή λιγότερο, ανάλογα με τον τύπο του λιπαντικού που χρησιμοποιείται (συμβατικό ορυκτό, ημι-συνθετικό ή συνθετικό).

Ο παραπάνω είναι και ο λόγος που οι κατασκευαστές συνιστούν να πραγματοποιούνται αλλαγές λαδιών με βάση την χιλιομετρική κάλυψη αλλά και εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος (συνήθως δύο χρόνια), εφόσον δεν έχουν συμπληρωθεί τα προβλεπόμενα χιλιόμετρα.

Ακόμη δηλαδή και αν έχετε κινήσει σχετικά λίγο το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια ενός ή δύο ετών, το λιπαντικό του κινητήρα πρέπει να αντικατασταθεί σύμφωνα και με το εγχειρίδιο του κατασκευαστή του αυτοκινήτου.

Συχνότερες αλλαγές λαδιού ή πάντα στην ώρα τους;

Η αντικατάσταση των λαδιών του κινητήρα νωρίτερα από ό,τι προβλέπει ο κατασκευαστής, σε καμία περίπτωση δεν κάνει κακό στο μοτέρ. Ωστόσο τις περισσότερες φορές και ειδικά στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας είναι αχρείαστη και η μόνη «βλάβη» που προκαλείται είναι στο πορτοφόλι μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό που πρέπει ωστόσο να γνωρίζετε είναι πως η μακροζωΐα του λιπαντικού εξαρτάται και από τις συνήθεις συνθήκες «εργασίας» του κινητήρα. Αν το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται κυρίως στον αυτοκινητόδρομο με σταθερές ταχύτητες, τότε σίγουρα δεν χρειάζεται να αλλάζουν τα λάδια νωρίτερα από το προβλεπόμενο.

Από την άλλη, αν ο κινητήρας λειτουργεί κυρίως σε περιβάλλον πόλης, όπου οι διαδρομές είναι μικρής διάρκειας και με μικρές ταχύτητες που αυξομειώνονται διαρκώς, τότε το λάδι χάνει πιο γρήγορα τις ιδιότητές του και η αντικατάστασή του πιο νωρίς από ό,τι προβλέπει ο κατασκευαστής δεν είναι κακή ιδέα, ειδικά στα παλιότερα αυτοκίνητα -άνω των 10 ετών.

Καλύτερο το συνθετικό από το ορυκτό λάδι;

Δεν έχει μεγάλη σημασία πιο από τα δύο λιπαντικά είναι «καλύτερο». Σημασία έχει με ποιο τύπο λαδιού μπορεί να λειτουργήσει σωστά ο κινητήρας μας και αυτό θα το βρούμε στο βιβλίο του κατασκευαστή που συνοδεύει το εκάστοτε αυτοκίνητο. Αυτό που πρέπει επίσης να γνωρίζουμε είναι ότι το «απλό» λιπαντικό είναι φθηνότερο και έχει μικρότερη διάρκεια ζωής από το πλήρως συνθετικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν συμπληρώνω λάδι χρειάζεται και να το αντικαθιστώ;

Ειδικά για τους παλιότερης τεχνολογίας κινητήρες, οι οποίοι είχαν και μεγαλύτερες ανοχές στα μηχανικά τους μέρη, ο σχετικά συχνός έλεγχος και η συμπλήρωση λαδιού ήταν και εξακολουθεί να είναι κάτι φυσιολογικό.

Ωστόσο η συμπλήρωση λαδιού δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση υποκατάστατο της πλήρους αλλαγής του λιπαντικού. Με την πάροδο του χρόνου, εκτός από τις ιδιότητες που χάνονται, στο λιπαντικό συσσωρεύονται ρύποι και το «βρωμίζουν», κάτι που ισχύει φυσικά και για το φίλτρο λαδιού.

Το φίλτρο λαδιού πρέπει να αλλάζει πάντα μαζί με την αντικατάσταση των λαδιών, ώστε το παλιό λάδι να μην ανακατευτεί με το φρέσκο και καθαρό γιατί αυτό θα οδηγούσε άμεσα στη μείωση της διάρκειας ζωής του, ενώ ένα βρώμικο φίλτρο δεν αφήνει το λιπαντικό να κυκλοφορήσει ελεύθερα στο κύκλωμα λίπανσης.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ