Η σωστή συντήρηση ενός ακινητοποιημένου οχήματος

φροντίδα ακινητοποιημένου οχήματος

Η ακινητοποίηση ενός οχήματος μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια βασικά βήματα που μπορούν να διατηρήσουν το όχημά μας σε σωστή κατάσταση.

>> Προστασία από καιρικές συνθήκες
Προφανώς η φύλαξη του οχήματος σε κλειστό πάρκινγκ αποτελεί την ιδανική λύση, αφού το προστατεύει από τον ήλιο, τη βροχή, ακόμα και ακραία καιρικά φαινόμενα όπως το χαλάζι. Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, επιλέγουμε μία ποιοτική, αδιάβροχη κουκούλα, με εσωτερική επένδυση. Στη χειρότερη περίπτωση, την οικονομικότερη λύση μίας ηλιοπροστασίας που την καλοκαιρινή περίοδο θα προστατεύει το ταμπλό του αυτοκινήτου.

>> Εξαερισμός καμπίνας
Εφόσον το όχημά μας βρίσκεται σε κλειστό χώρο στάθμευσης, αφήνουμε ελάχιστα ανοιχτό ένα παράθυρο ώστε να μην εγκλωβιστεί υγρασία στην καμπίνα. Αν πάλι το όχημά μας βρίσκεται σε ανοιχτό χώρο στάθμευσης, ανά διαστήματα ανοίξτε τα παράθυρα για να ανανεωθεί ο αέρας στο εσωτερικό του. Επιλέγουμε όμως να κλείσουμε τους αεραγωγούς του συστήματος ψύξης/θέρμανσης ώστε να απομονώνουμε την καμπίνα από τη σκόνη.

>> Πλύσιμο
Πλένουμε το αμάξωμα έστω μία φορά το μήνα, αφού η σκόνη απειλεί τη λάμψη του χρώματός του και οι «κουτσουλιές» των πουλιών απειλούν το βερνίκι.

>> Ελαστικά
Ακόμα κι αν το αυτοκίνητό μας είναι ακινητοποιημένο, τα ελαστικά του χάνουν σταδιακά μικρές ποσότητες αέρα. Ανά διαστήματα λοιπόν πρέπει τσεκάρουμε την πίεση και να την επαναφέρουμε στα προβλεπόμενα επίπεδα, αφού η απώλεια αέρα φθείρει τα λινά στα πλαϊνά ενώ τα ελαστικά θα «κάτσουν» στο σημείο που έρχονται σε επαφή με το δρόμο.

>> Μετακίνηση
Ακόμα κι αν δεν υπάρχει λόγος χρήσης του οχήματος, καλό είναι ανά διαστήματα να κάνουμε κάποια χιλιόμετρα με αυτό. Σε αντίθετη περίπτωση τα ελαστικά θα ξεραθούν γρήγορα ενώ θα αποφορτιστεί η μπαταρία.

>> Μπαταρία
Αν έχουμε παραδώσει πινακίδες και γενικά δεν υπάρχει η δυνατότητα μετακίνησης του οχήματος, καλό είναι να αφαιρούμε τα καλώδια από τους πόλους της μπαταρίας, ώστε αυτή να μην αποφορτιστεί.

>> Χειρόφρενο
Επιλέγουμε να μην ανεβάζουμε «τέρμα» το χειρόφρενο, διότι μετά από μακροχρόνια ακινησία αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να κολλήσουν τα πίσω φρένα.

>> Έλεγχος
Μετά από μεγάλα διαστήματα ακινησίας, ελέγχουμε τη στάθμη των λιπαντικών στον κινητήρα αλλά και των υγρών φρένων.

>> Air Condition
Μετά από μακροχρόνια ακινησία του οχήματος και μη χρήση του συστήματος εξαερισμού/κλιματισμού, οι σωληνώσεις του ξεραίνονται. Πρέπει λοιπόν αυτό να ενεργοποιείται, φυσικά πάντα με τον κινητήρα σε λειτουργία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ