Όταν οι Έλληνες κολλούσαν τα τέλη κυκλοφορίας στα παρμπρίζ τους -Γιατί μπήκε τέλος στα αυτοκόλλητα;

Teli kikloforias 1

Δέκα χρόνια πέρασαν από τότε που σταμάτησαν οι οδηγοί να εφοδιάζονται με τα ειδικά αυτοκόλλητα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητά τους.

Όλοι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων γνωρίζουν ότι η χρήση ενός οχήματος περιλαμβάνει ορισμένα ετήσια πάγια έξοδα. Αυτά δεν είναι άλλα από την ασφάλιση, την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων και φυσικά τα τέλη κυκλοφορίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση το 1920, με τον οδηγό να πρέπει να κολλάει ένα ειδικό σήμα στο πλαίσιο του αυτοκινήτου και σε εμφανές σημείο. Το κόστος τους, ανεξαρτήτως οχήματος, ήταν 1.500 δραχμές.

Τα πιο «διάσημα» όμως τέλη κυκλοφορίας που είδαμε ποτέ σε ελληνικά αυτοκίνητα, ήταν τα τετράγωνα αυτοκόλλητα διαφόρων χρωμάτων που έκαναν την εμφάνισή τους στις αρχές της δεκαετίας του ‘90.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το συγκεκριμένα τέλη κυκλοφορίας είχαν μία ισχυρή κόλλα από τη μία πλευρά για να κολληθούν στα εμπρός παρμπρίζ μαζί με το απόκομμα από την απόδειξη πληρωμής που ανέφερε τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκίνητου που αντιστοιχούν.

Ανάλογα τον τύπο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, τα αυτοκόλλητα τέλη κυκλοφορίας διέφεραν στο χρώμα. Από τότε όμως που άρχισε να εφαρμόζεται το μέτρο με τα συγκεκριμένου τύπου τέλη κυκλοφορίας και με το πέρασμα των ετών, οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων άρχισαν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα «χώρου» και ασφάλειας.

Βλέπετε, η κόλλα των τελών κυκλοφορίας ήταν πολύ δυνατή και για να βγει ήθελε να εφαρμόσετε διάφορες τεχνικές, είτε χρησιμοποιώντας σπάτουλα, είτε διάφορα υγρά, ακόμα και σεσουάρ μαλλιών ή τα νύχια των δακτύλων σας.

Η διαδικασία αφαίρεσης δεν ήταν εύκολη υπόθεση και για αυτό τον λόγο τα βλέπαμε με σειρά χρονολογίας κολλημένα περιμετρικά του παρμπρίζ. Ακόμα, με την πάροδο του χρόνου και την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία, άρχιζαν να χάνουν τον χρωματισμό τους και ορισμένες φορές το σχήμα τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό όμως, πέρα από αντιαισθητικό, ήταν και επικίνδυνο, καθώς περιόριζε το πεδίο ορατότητας του οδηγού και κατά συνέπεια την ασφάλεια κατά την οδήγηση.

Η «ζωή» των συγκεκριμένων τελών κυκλοφορίας τελείωσε το 2012 γιατί το κόστος για την κατασκευή τους και την αποστολή των ειδοποιητηρίων έφτανε τα 80 εκ. ευρώ, ποσό που θεωρήθηκε απαγορευτικό για την χώρα. Παράλληλα όμως, είχαν διαπιστωθεί και πάρα πολλά κρούσματα παράνομης τοποθέτησης αυτοκόλλητου σήματος σε οχήματα που δεν έχουν πληρώσει τα τέλη.

Τέλη κυκλοφορίας

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ