Γιατί το τιμόνι των αυτοκινήτων είναι στρογγυλό;

Renault Clio E-TECH Hybrid 12

Το τιμόνι των αυτοκινήτων δεν είναι τυχαία κυκλικό και ο λόγος για το σχήμα του δεν είναι μόνο ένας.

Ως οδηγός, η σχέση σας με το αυτοκίνητο είναι προσωπική και άμεσα “συνδεδεμένη” μιας και το ελέγχετε. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν επέλεξαν τυχαία να είναι κυκλικό το τιμόνι και δεν συνέβη γιατί ξέμειναν από ιδέες και σχήματα. Αλήθεια όμως, γιατί το τιμόνι του αυτοκινήτου είναι στρογγυλό; Υπάρχει κάποια μηχανική ή επιστημονική βάση για αυτό;

Ο κύριος λόγος για το στρογγυλό σχήμα του κυλίνδρου είναι η αρχή διεπαφής χρήστη. Το πρώτο τιμόνι ήταν ένα χειριστήριο σε σχήμα μοχλού, σαν joystick. Το συγκεκριμένο είδος τιμονιού ήταν εύκολο στη χρήση, αλλά δεν ήταν εύχρηστο και λειτουργικό. Χώρια το ότι δεν προσέφερε ακρίβεια κατά τον χειρισμό του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150

Ακόμα, τα “joystick” δεν ήταν χρηστικά κατά την διαδικασία στάθμευσης. Μόνο τα αυτοκίνητα που δεν χρειάζεται να παρκάρουν δεν έχουν στρογγυλό τιμόνι, όπως τα μονοθέσια της Formula 1. Επιπλέον, τα στρογγυλά τιμόνια είναι φθηνότερα και ευκολότερα στην κατασκευή από οποιοδήποτε άλλο σχήμα.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνειδητοποίησαν νωρίς ότι το κυκλικό σχήμα είναι ο μόνος τρόπος για να κατευθύνουν το αυτοκίνητο με τα χέρια. Για να το θέσουμε πιο απλά, οι κυκλικοί τροχοί έχουν σχεδιαστεί για να γυρίζουν με το χέρι. Η κυκλική λαβή παρέχει μια ισοδύναμη και ιδανική λαβή για να περιστρέφετε τον άξονα του τιμονιού σε οποιαδήποτε φορά.

Ένας άλλος λόγος για το κυκλικό σχήμα του τιμονιού είναι η συμμετρία. Και αυτό γιατί η σταθερή ομοιομορφία που δίνει το στρογγυλό τιμόνι στον οδηγό, επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Steering wheel

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ