Γιατί τα δισκόφρενα του αυτοκινήτου σου έχουν τρύπες;

Διάτρητα δισκόφρενα

Τα διάτρητα δισκόφρενα δεν αποτελούν κάποια τεχνολογική καινοτομία παρότι η ύπαρξή τους ανάμεσα στις προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου συνιστά μια κρίσιμη λεπτομέρεια που μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Τα δισκόφρενα ενός αυτοκινήτου ορίζονται από δύο βασικά στοιχεία. Τον τύπο της δαγκάνας πάνω στην οποία τοποθετούνται τα γνωστά στους περισσότερους τακάκια και τον τύπο των δισκόπλακων που εδράζονται στην πλήμνη των τροχών.

Μάλιστα ανάμεσα στις δισκόπλακες μπορεί να συναντήσει κανείς περισσότερα από τέσσερα ήδη, τα οποία σχετίζονται είτε με τη δομή τους είτε με τη σύνθεση τους. Εμείς θα εστιάσουμε στην ύπαρξη οπών στην επιφάνεια ενός δίσκου και ειδικότερα στη λειτουργικότητα των δισκόφρενων τα οποία έχουν καθιερωθεί με τον χαρακτηρισμό των διάτρητων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Διάτρητα δισκόφρενα

Γιατί λοιπόν τα δισκόφρενα ορισμένων αυτοκινήτων είναι διάτρητα; Η απάντηση δεν είναι μόνο μία, καθώς η παρουσία των οπών στα δισκόφρενα διαδραματίζουν περισσότερους από έναν ρόλους.

Έναν από τους βασικούς λόγους για τους οποίους ορισμένοι κατασκευαστές τοποθετούν στις προτάσεις τους διάτρητα δισκόφρενα είναι γιατί απλούστατα έχουν βελτιστοποιημένη απόδοση. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως γιατί οι οπές επιτρέπουν στα υλικά τριβής να απομακρύνονται από την επιφάνεια του δίσκου κατά την πέδηση.

Διάτρητα δισκόφρενα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα η έγκαιρη απομάκρυνση των φερόμενων υλικών τριβής βοηθά στα τακάκια να παραμείνουν σε καλύτερη κατάσταση και να αυξήσουν τη διάρκεια της ζωής του.

Με τον ίδιο τρόπο επιταχύνεται και η απαγωγή του νερού, αν και εφόσον μιλάμε για συνθήκες που ευνοούν την παρουσία του στην επιφάνεια του δίσκου.

Διάτρητα δισκόφρενα

Ένα ακόμα στοιχείο αυξάνει την απόδοση του συστήματος πέδησης είναι το γεγονός ότι οι τρύπες στην επιφάνεια του δίσκου αυξάνουν τον συντελεστή τριβής, ιδίως στην αρχική φάση της επιβράδυνσης.

Ένας ακόμα λόγος που καθιστά τους διάτρητους δίσκους αποτελεσματικότερους είναι η καλύτερη θερμική διαχείριση, καθώς σε ακραίες συνθήκες μπορούν αυτές οι μικρές οπές να αποτρέπουν την υπερθέρμανση των φρένων με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη λειτουργία τους.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ