Ποια βακτήρια απειλούν τον κινητήρα μας; Πώς να προστατευθούμε

κινητήρας diesel

H βακτηριακή μόλυνση δεν απειλεί μόνο τους ζωντανούς οργανισμούς αλλά και
τους κινητήρες των αυτοκινήτων μας. Μάθετε, λοιπόν, πώς θα
προστατευτείτε από μια όχι και τόσο σπάνια... προσβολή.

Η ανάπτυξη βακτηρίων στο εσωτερικό ενός κινητήρα αποτελεί έναν αόρατο μεν, υπαρκτό δε εχθρό, ο οποίος μπήκε στη ζωή μας από την ημέρα που τα υγρά καύσιμα και ειδικότερα το diesel κίνησης, απέκτησαν μια ποσόστωση οργανικών ουσιών.

O λόγος για τα βιοκαύσιμα, τα οποία εμπεριέχονται στο diesel κίνησης, αποτελώντας επί της ουσίας ένα οργανικής προελεύσεως υποκατάστατο των ορυκτών καυσίμων. Η οργανική προέλευση των συγκεκριμένων καυσίμων αποτελεί και την πηγή του κακού, καθώς επιτρέπουν -αν δεν ευνοούν- την ανάπτυξη μικροοργανισμών ή αν προτιμάτε βακτηρίων, τα οποία με τη σειρά τους απειλούν την εύρυθμη λειτουργία και τη μακροζωία του κινητήρα μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι αυτό γιατί οι οργανικές ουσίες ενός βιοκαυσίμου είναι υγροσκοπικές ή αν προτιμάτε έχουν την τάση να απορροφούν και να συγκρατούν νερό από την ατμόσφαιρα, δημιουργώντας τις απαραίτητες συνθήκες για την ανάπτυξη βακτηρίων.

Κάπως έτσι, η βακτηριακή ή μυκητολογική προσβολή επεκτείνεται σε ολόκληρο το κύκλωμα του καυσίμου και όχι μόνο στη δεξαμενή, δημιουργώντας προβλήματα σε εξαρτήματα όπως η αντλία υψηλής πίεσης, τα μπεκ ψεκασμού και φυσικά στα φίλτρα συγκράτησης σωματιδίων.

Δεν είναι όμως μόνο οι λιγότερο ή περισσότερο εμφανείς επικαθήσεις οι οποίες απειλούν την υγεία του κινητήρα μας αλλά και το γεγονός ότι τα βακτήρια που αναπτύσσονται μέσα στη δεξαμενή καυσίμου -γνωστά και ως ακετοβακτήρια- και εξαπλώνονται σε ολόκληρο το κύκλωμα, φτάνοντας μέχρι και τον κινητήρα, παράγουν, ως υποπροϊόν, αιθανικό οξύ το οποίο με τη σειρά του προκαλεί τη διάβρωση των μεταλλικών μερών.

Diesel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην περίπτωση, λοιπόν, που αψηφήσουμε τον κίνδυνο της βακτηριακής προσβολής και τα σημάδια που μαρτυρούν ότι έχετε πέσει θύμα των… ακετοβακτηρίων ή του περίφημου diesel bug. Aς δούμε, λοιπόν, ποιες είναι εκείνες οι ενδείξεις οι οποίες θα πρέπει να μας ανησυχήσουν και ποιοι είναι οι τρόποι αντιμετώπισης ενός προβλήματος το οποίο με τη χρήση βιοκαυσίμων και στην αμόλυβδη βενζίνη, αφορά τα περισσότερα τετράτροχα.

Τα πρώτο σημάδι που θα πρέπει να σας κινητοποιήσει είναι η ανάγκη συχνότερης αντικατάστασης του φίλτρου καυσίμου, το οποίο αναλαμβάνει τη συγκράτηση των ξένων σωμάτων πριν αυτά καταλήξουν στον κινητήρα και ειδικότερο στο σύστημα ψεκασμού.

Πολύ απλά αν ένα φίλτρο φράζει συχνά, τότε πολύ πιθανόν αυτό να οφείλεται στην παραγωγή των υποπροϊόντων και συγκεκριμένα ενός ιζήματος που παραπέμπει σε λάσπη.

Η πτώση στην απόδοση του κινητήρα αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που φωτογραφίζει τη δυσλειτουργία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου, είτε αυτή προέρχεται από την αδυναμία της αντλίας να δημιουργήσει την απαιτούμενη πίεση είτε από τα μπεκ ψεκασμού να διοχετεύσουν τη σωστή ποσότητα καυσίμου στους κυλίνδρους καύσης.

Diesel
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αδικαιολόγητη αύξηση της κατανάλωση καυσίμου, η αλλαγή στο χρώμα των καυσαερίων ή του ίδιου του καυσίμου και η δυσκολία έναυσης του κινητήρα συνιστούν σημάδια βακτηριακής μόλυνσης του αυτοκινήτου σας.

Από τη στιγμή, λοιπόν, που έχετε όλα τα στοιχεία στα χέρια σας τα οποία υποδεικνύουν την ύπαρξη βακτηρίων στο κύκλωμα καυσίμου, θα πρέπει να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα.

Η πρώτη κίνηση στην οποία θα πρέπει να προβείτε είναι η χρήση προϊόντων που θα επιτρέψουν τον περιορισμό της εξάπλωσης της βακτηριακής προσβολής. Αν αυτό είναι εφικτό, καλό θα ήταν αν αδειάσετε πλήρως τη δεξαμενή καυσίμου και να προχωρήσετε στον καθαρισμό της. Με αυτόν τον τρόπο θα αποτρέψετε το ενδεχόμενο ενός νέου βακτηριακού ξεσπάσματος.

Παράλληλα θα πρέπει να αντικατασταθούν όλα τα φίλτρα καυσίμου, ενώ θα πρέπει να γίνει και η χρήση πρόσθετων καυσίμου τα οποίο υπόσχονται τον καθαρισμό του κυκλώματος και των μπεκ. Στην περίπτωση, βέβαια, που ο κινητήρας εξακολουθεί να εμφανίζει σημάδια φθοράς, τότε προφανώς θα πρέπει να πραγματοποιηθεί ένας περισσότερο ενδελεχής έλεγχος καθώς η ζημιά ή μπορεί να έχει επεκταθεί σε κρισιμότερα τμήματα.

Ακολουθήστε το carandmotor.gr για να μαθαίνετε όλα τα ΝΕΑ για το αυτοκίνητο

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ