Αυτόματο κιβώτιο: 5 τρόποι για να το προστατεύσω

Αυτόματο κιβώτιο πώς να το προστατεύσω 2021

Το αυτόματο κιβώτιο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος έναντι του «παραδοσιακού» χειροκίνητου και χρειάζεται και αυτό την προσοχή μας ώστε να απολαμβάνουμε την... ξεκούραστη λειτουργία του για πολλά χρόνια.

Το αυτόματο κιβώτιο λύνει στην κυριολεξία τα χέρια και τα πόδια ενός οδηγού και φανερώνει τις αρετές του, έναντι του χειροκίνητου, ειδικά στο απαιτητικό αστικό περιβάλλον. Σε αυτό το περιβάλλον, αν είχαμε χειροκίνητο κιβώτιο, θα μπορούσαμε να κάνουμε αρκετές δεκάδες αλλαγές σε πολύ σύντομο σχετικό διάστημα, με το αυτόματο κιβώτιο να αναλαμβάνει αυτόν το βαρετό ρόλο για εμάς. Όπως και το χειροκίνητο έτσι και το αυτόματο σασμάν απαιτεί την προσοχή μας, ειδικά τα κιβώτια παλιότερης τεχνολογίας, ώστε να λειτουργεί πάντα σωστά, χωρίς παράλληλα να μας κοστίσει ακριβά σε περίπτωση βλάβης που έχει προέρθει από δική μας απροσεξία. Κάνοντας τα πέντε απλά πράγματα που ακολουθούν μπορούμε να φροντίσουμε γι' αυτό, χωρίς να παιδευτούμε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τακτική συντήρηση είναι... μισή αρχοντιά

Μην αμελείτε τη συντήρηση του αυτόματου κιβωτίου σας, η οποία θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής. Ειδικά αναφορικά με τις βαλβολίνες του κιβωτίου, μην αμελείτε ποτέ την έγκαιρη αντικατάσταση τους. Διαφορετικά οι φθορές του κιβωτίου αυξάνονται σε σημαντικό βαθμό και μια ιδιαίτερα δαπανηρή βλάβη καραδοκεί.

Μην αλλάζετε ταχύτητες εν κινήσει

Για τη μακροζωία του αυτόματου κιβωτίου σας είναι πολύ σημαντικό να μην αλλάζετε ταχύτητες αν οι τροχοί κυλούν έστω και ελάχιστα, κάτι λογικά που κάνουμε πιο συχνά όταν προσπαθούμε να παρκάρουμε. Έτσι για να επιλέξετε την όπισθεν, ή ακόμη και τη θέση P, πρέπει να το κάνετε όταν είστε πλήρως ακινητοποιημένοι. Σε αντίθετη περίπτωση επιβαρύνετε σε σημαντικό βαθμό τα γρανάζια και τον συμπλέκτη του αυτόματου κιβωτίου.

Μην οδηγείτε για μεγάλο διάστημα με την ρεζέρβα ανάγκης

Εάν κινείστε με τη ρεζέρβα ανάγκης, λόγω κλαταρίσματος, φροντίστε να την αλλάξετε το συντομότερο δυνατό,με τον κανονικών διαστάσεων τροχό. Τα αυτοκίνητα που κινούνται για μεγάλο διάστημα με την ρεζέρβα ανάγκης ή με τροχούς που δεν έχουν όλοι την ίδια διάσταση σε διάμετρο, δημιουργούν επιπλέον τάσεις και φθορές και στο σύστημα μετάδοσης.

Μην παρκάρετε μόνο με το «P»

Σε επίπεδο δρόμο χωρίς κλίσεις δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που επιλέγουν μόνο τη θέση «P» στο κιβώτιο τους όταν παρκάρουν, χωρίς να χρησιμοποιούν το χειρόφρενο. Αυτό καλό είναι να αποφεύγεται, πόσο μάλλον αν παρκάρετε σε δρόμο με κλίση. Εκτός από το αυξημένο ρίσκο και την επικινδυνότητα, δημιουργούνται τάσεις στα γρανάζια του κιβωτίου που καλό είναι να αποφεύγονται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να έχετε πάντα ενεργοποιημένο το Start-Stop

Όταν το κιβώτιο είναι στη θέση D προσπαθεί να «σπρώξει» διαρκώς το αυτοκίνητο προς τα εμπρός, όταν βρισκόμαστε σε στάση. Σε περιβάλλον πόλης αυτό γίνεται με μεγάλη συχνότητα και πολλές φορές για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κάτι που αυξάνει τις φθορές χωρίς να προσφέρει κάτι στην κίνηση μας. Η λειτουργία του Start-Stop «αποφορτίζει» το αυτόματο κιβώτιο. Αν το αυτοκίνητο σας είναι παλαιότερης τεχνολογίας και δεν φέρει Start-Stop, τότε απλά επιλέξτε τη θέση «P».

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ