byd atto 2

Κάνε το αυτοκίνητό σου σαν καινούργιο -Πως θα γλιτώσεις το πρόστιμο με το κόλπο των 0,5 ευρώ

clean car headlight

Τα καθαρά φανάρια δεν αποτελούν απλώς θέμα αισθητικής, αλλά κυρίως ζήτημα ασφάλειας, ενώ όσοι οδηγοί δεν έχουν προνοήσει ώστε να κυκλοφορούν με οχήματα που διαθέτουν επαρκή φωτισμό, τιμωρούνται αυστηρά από τον Κ.Ο.Κ.

Ένα βρόμικο ή θολωμένο μπροστινό φανάρι δεν έχει τη δυνατότητα να φωτίσει επαρκώς το οδόστρωμα, που σημαίνει ότι αφενός μειώνεται η ορατότητα του οδηγού, και αφετέρου η θέση του οχήματος δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή από τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.

Αναμφίβολα, το καλύτερο που έχει να κάνει ο ιδιοκτήτης ενός Ι.Χ. με θολωμένα φανάρια είναι να απευθυνθεί σε ειδικούς που έχουν εντρυφήσει στον καθαρισμό των προβολέων, ή να αγοράσει ένα από τα κιτ καθαρισμού φαναριών που διατίθενται στην αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
fanari 1

Όσοι, ωστόσο, επιθυμούν να καθαρίσουν τα φανάρια τους με όσο το δυνατόν λιγότερα έξοδα, τότε μπορούν να καταφύγουν σε ένα τέχνασμα που δεν θα τους κοστίσει τίποτα παραπάνω από μερικά... σεντ, χρησιμοποιώντας δύο προϊόντα που βρίσκονται σε κάθε νοικοκυριό.

Συγκεκριμένα, αποτελεσματικό καθαρισμό των φαναριών μπορεί να παράσχει ένα λεμόνι και η μαγειρική σόδα. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να κόψουμε ένα λεμόνι στη μέση και να ρίξουμε πάνω σε αυτό μια ικανή ποσότητα μαγειρικής σόδας. Στο στάδιο αυτό ενδέχεται να ακουστεί ένας ήχος από την αντίδραση του λεμονιού στη μαγειρική σόδα, αλλά αυτός δεν είναι λόγος ανησυχίας.

fanari 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λύση στο πρόβλημα των βρόμικων ή/και θολωμένων φαναριών δείχνουν να δίνουν και άλλα χαμηλού κόστους προϊόντα όπως είναι η οδοντόκρεμα. Εκτός όμως από τους κινδύνους που εγκυμονεί η οδήγηση τη νύχτα με «προβληματικά» φώτα, το αυστηρό γράμμα του νόμου είναι ένα ακόμη πράγμα που πρέπει να έχει υπόψη του ο οδηγός ενός αυτοκινήτου που κινείται με θαμπωμένα φώτα.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει συγκεκριμένα άρθρα για τα φώτα που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο που κινείται σε δημόσιο δρόμο. Σε αυτά τα άρθρα αναφέρονται επίσης οι βασικές προδιαγραφές τους αλλά και οι ελάχιστες απαιτήσεις αναφορικά με την προβλεπόμενη λειτουργία τους και αυτό ισχύει για όλα τα φώτα του αυτοκινήτου: πορείας (μεγάλη σκάλα), διασταύρωσης (μεσαία σκάλα), θέσης (μικρά), τροχοπέδησης, ομίχλης, οπισθοπορείας, πινακίδας κυκλοφορίας και φλας.

fanari 3

Το θάμπωμα συγκαταλέγεται στις δυσλειτουργίες που μπορεί να παρουσιάσουν τα φωτιστικά σώματα με τον Κ.Ο.Κ. να θεωρεί ότι το φωτιστικό σώμα δεν λειτουργεί πλέον με τον προβλεπόμενο τρόπο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικά η οδήγηση με μη προβλεπόμενα φώτα διασταύρωσης, πορείας, θέσης, τροχοπέδησης και φλας επιφέρει σε ενδεχόμενο έλεγχο χρηματικό πρόστιμο της τάξης των 150 ευρώ, ενώ μόνο για την περίπτωση των φώτων διασταύρωσης, προβλέπεται επιπλέον αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 20 ημέρες.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ