Αυτό είναι το σχέδιο της Lamborghini για να κρατήσει τους θερμικούς κινητήρες

Σε μία εποχή που ακόμα και τα πιο τρανά supercars εξηλεκτρίζονται, η ιταλική εταιρεία αναζητά τρόπους να κρατήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Άλλωστε αυτό είναι που θέλει το ευρύ κοινό και αυτός ο αυθεντικός ήχος είναι που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των θηρίων με το σήμα της Lamborghini. Σε αντίθεση με τον άμεσο ανταγωνισμό που έχει κάνει ήδη το μεγάλο βήμα παρουσιάζοντας ηλεκτρικά μοντέλα, ακόμα δεν έχουν «γεννηθεί» EV στη Σαντ’ Άγκατα Μπολονέζε. Και ίσως αργήσει πολύ ακόμα η πρώτη ηλεκτρική Lamborghini.
Πως θα γίνει αυτό σε μία εποχή που έχουν δαιμονοποιηθεί οι θερμικοί κινητήρες; Η απάντηση είναι με άλλου είδους καύσιμα κι όχι βενζίνη. Τα συνθετικά και βιώσιμα καύσιμα σταδιακά κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος, με αυτά ως βάση υπάρχει άλλωστε και η συζήτηση επιστροφής σε κινητήρες εσωτερικής καύσης ακόμα και για τη Formula 1.
BUY NOW

Αν λοιπόν η Lamborghini καταφέρει ο νέος 4λιτρος V8 Twin Turbo κινητήρας της να τροφοδοτείται με συνθετικό καύσιμο χωρίς συμβιβασμούς και εκπτώσεις στην απόδοση, αυτό μπορεί να καθυστερήσει σημαντικά την μετάβαση στον ηλεκτρισμό.
Είναι χαρακτηριστικά όσα δήλωσε στο CarExpert της Αυστραλίας ο Rouven Mohr, Chief Technical Officer της ιταλικής μάρκας: «Από πλευράς συναισθημάτων, θεωρώ πως η ηλεκτρική κατεύθυνση δεν είναι πειστική ακόμα. Αν και θα έρθει η ώρα της, πιστέψτε με, γιατί αυτό το είδος τεχνολογικού μετασχηματισμού χρειάζεται περισσότερο χρόνο».

Δεν είναι λοιπόν θέμα του «αν» αλλά του «πότε». Μέχρι τότε όμως, η Lamborghini εναποθέτει τις ελπίδες της στα συνθετικά καύσιμα για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) μετά το 2035, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που παράγουν επιβλαβείς εκπομπές.
Η απόφαση δεν απαγορεύει ρητά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς αφήνει χώρο για τα βιοκαύσιμα, υπό την προϋπόθεση ότι είναι ουδέτερα ως προς τον άνθρακα.

Εδώ πρέπει να σημειωθεί πως η Lamborghini αποτελεί κομμάτι του ομίλου Volkswagen, στον οποίο ανήκει και η Porsche που ήδη από τα τέλη το 2022, πειραματίζεται σε αυτόν τον τομέα. Μάλιστα συνεργάζεται σε βιομηχανικά πια κλίμακα με την Highly Innovative Fuels (HIF) με έδρα τη Χιλή, για να κατασκευάσει «κινητήρες καύσης όσο το δυνατόν πιο κοντά στο καθαρό ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα».
Αντίστοιχες κινήσεις έχουν κάνει πολλοί κατασκευαστές, μιας και αυτή η λύση φαντάζει ικανή -υπό προϋποθέσεις- να αλλάξει το ρου των πραγμάτων.