Αλλάζουν όλα στα τεκμήρια των αυτοκινήτων -Πού θα προκύψουν μειώσεις στους ιδιοκτήτες ΙΧ, αναλυτικά παραδείγματα

car-money1

Και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης αναμένεται να μειωθεί κατά 30% - Αναλυτικά παραδείγματα.

Με τον πρώτο γύρο των βουλευτικών εκλογών να δείχνουν ξεκάθαρα την κυριαρχία της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ, θεωρείται σίγουρη η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης.

Άλλωστε την ανακοίνωση την είχε πραγματοποιήσει ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης λίγες ημέρες πριν τις εκλογές και με δεδομένο την ξεκάθαρη νίκη της ΝΔ στον πρώτο γύρο των εκλογών, η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θεωρείται σίγουρη με εφαρμογή από το 2024.

Να υπενθυμίσουμε ότι τα τεκμήρια διαβίωσης αλλά και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης έχει εισέλθει στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου από το 2019, αλλά ο κορωνοϊός και τα λοιπά οικονομικά θέματα που προκάλεσε δυστυχώς ανέβαλαν την κατάργησή τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εξαγγελθείσα από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης που επιφέρει και την αντίστοιχη μείωση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης θα προκαλέσει υστέρηση στα έσοδα, τα οποία αναμένεται να αντισταθμιστούν από την άρση ακινησίας που θα πραγματοποιήσουν πάρα πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω όπως επίσης και σκαφών αναψυχής με μήκος πάνω από 5 μέτρα.

Παράλληλα οι καταναλωτές δεν θα προσανατολίζουν τις αγορές τους σε αυτοκίνητα με κινητήρες κάτω των 1.929 κ.εκ. με αποτέλεσμα να αναβιώσουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον έσοδα για το κράτος εξαιτίας του αυξημένου Τέλους Ταξινόμησης αλλά και του ΦΠΑ.

Επίσης οι πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων που έχουν καταθέσεις τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους είναι πολύ πιθανό να πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας καθώς δεν θα υπάρχουν τα υπέρογκα τεκμήρια που θα πρέπει να καλύψουν αλλά ούτε και ο υπερβολικός Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης που θα πρέπει να πληρώσουν!

Όλα τα παραπάνω θα συντελέσουν σε ένα πραγματικό restart της αγοράς αυτοκινήτου με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω που την τελευταία 10ετία είχε καταρρεύσει και το κράτος αναμένεται να εισπράξει πολλά εκατομμύρια ευρώ από την επανακυκλοφορία των συγκεκριμένων αυτοκινήτων αλλά και σκαφών αναψυχής.

Να υπενθυμίσουμε πως τα τεκμήρια καθιερώθηκαν για πρώτη φορά το 1978 και σκοπό είχαν να καλύψουν την αδυναμία των φορολογικών Αρχών να διαπιστώσουν την φοροδιαφυγή.

Μετά από 44 και πλέον χρόνια ίσως πραγματικά έφθασε η ώρα όχι να μειωθούν κατά 30% αλλά να καταργηθούν επιτέλους τόσο τα τεκμήρια όσο και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης με την σταδιακή αντικατάστασή τους από νέες τεχνικές και εργαλεία ελέγχου.

Στα επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ. το μειωμένο κατά 30% τεκμήριο διαβίωσης ορίζεται ως εξής:

* Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 2.800 ευρώ.

* Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 420 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 630 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 840 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 2 λίτρων και ηλικία έως 5 έτη το τεκμήριο διαβίωσης από το 2024 θα διαμορφώνεται σε 6.160 ευρώ. Αν το ίδιο όχημα έχει ηλικία από 5 έως 10 έτη (επιπλέον έκπτωση τεκμηρίου κατά 30%) τότε το τεκμήριο μειώνεται σε 4.312 ευρώ. Τέλος αν το παραπάνω όχημα με δίλιτρο κινητήρα έχει ηλικία άνω των 10 ετών τότε το τεκμήριο διαβίωσης από το 2024 θα διαμορφώνεται σε 3.080 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε πως το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

Τι αλλάζει στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης από το 2024

Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης, και από την στιγμή που θα μειωθεί το τεκμήριο σε ποσοστό 30% από το 2024 αυτομάτως επηρεάζεται και ο συγκεκριμένος φόρος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.500 κυβικά εκατοστά ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ανέρχεται στο 5% της αντικειμενικής δαπάνης (τεκμήριο διαβίωσης). Για τα αυτοκίνητα από 2.501 κυβικά και άνω ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 13% επί του τεκμηρίου διαβίωσης.

Τα ποσά που θα καλούνται να πληρώσουν από το 2024 οι ιδιοκτήτες ΙΧ με κινητήρες από 1.929 έως 2.500 κυβικά κυμαίνονται από 287 ευρώ έως 465,5 ευρώ αν η ηλικία του είναι έως 5 έτη, από 200 ευρώ έως 325,85 ευρώ όταν είναι παλαιότητας 5 μέχρι 10 ετών ενώ για ΙΧ άνω των 2.500 κυβικών τα ποσά ξεκινούν από 931 ευρώ όταν είναι ηλικίας μέχρι 5 ετών και από 651,7 ευρώ όταν είναι παλαιότητας 5 μέχρι 10 ετών.

Αντίστοιχα ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 3 λίτρων και ηλικία έως 5 έτη ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα ανέρχεται σε 1.246 ευρώ ενώ για 3λιτρο όχημα με ηλικία από 5 έως 10 έτη θα κυμαίνεται σε 872,2 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 4 λίτρων και ηλικία έως 5 έτη ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης θα ανέρχεται σε 2.086 ευρώ ενώ για 4λιτρο όχημα με ηλικία από 5 έως 10 έτη θα κυμαίνεται σε 1.460 ευρώ.

Από την επιβολή του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των 10 ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η παλαιότητα των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων μετρά από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του οχήματος και όχι από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας στην Ελλάδα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ