Αφήνεις τον κινητήρα να δουλεύει στο ρελαντί; Πού κινδυνεύεις με υψηλό πρόστιμο

Εκκίνηση αυτοκινήτου

Μόνο λίγες δεν είναι οι χώρες που έχουν δαιμονοποιήσει τη λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί, επιβάλλοντας τσουχτερά πρόστιμα στους παραβάτες.

Πολλοί είναι οι οδηγοί που όταν βρίσκονται σε καθεστώς στάθμευσης ή στάσης συνηθίζουν να μην απενεργοποιούν τον κινητήρα τους, αφήνοντάς τον να λειτουργεί στο ρελαντί.

Τη λειτουργία του κινητήρα, ενώ βρισκόμαστε μέσα σε ένα ακινητοποιημένο ΙΧ, επιτάσσει και ο καύσωνας των καλοκαιρινών μηνών, μιας και διαφορετικά το air-condition δεν δουλεύει.

Την ώρα, όμως, που ο κινητήρας λειτουργεί στο ρελαντί, το περιβάλλον επιβαρύνεται από τους ρύπους που αυτός εκπέμπει, οι οποίοι μάλιστα συγκεντρώνονται στο ίδιο σημείο.

κινητήρας στο ρελαντί
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με δεδομένη, λοιπόν, τη μεγάλη ρυπαντική δράση των οχημάτων που λειτουργούν στο ρελαντί, οι κυβερνήσεις πολλών χωρών έχουν ποινικοποίησει την εν λόγω συνήθεια, επιβάλλοντας «τσουχτερά» πρόστιμα στους θιασώτες της.

Μία από τις χώρες που έχει δαιμονοποιήσει το ρελαντί είναι και η Ισπανία, χωρίς ωστόσο να υπάρχει ένα κοινό κανονιστικό πλαίσιο σε εθνικό επίπεδο, μιας και κάθε δήμος μπορεί να ορίσει δικούς του κανόνες και κυρώσεις.

Επί παραδείγματι, ο Δήμος της Μαδρίτης ορίζει ότι μόλις ο οδηγός σταθμεύσει το αυτοκίνητό του, πρέπει να απενεργοποιήσει αμέσως τον κινητήρα του, ακόμα και αν συνεχίζει να βρίσκεται εντός του οχήματος. Όσοι δεν συμμορφώνονται με τον συγκεκριμένο κανονισμό τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 100 ευρώ.

Υπάρχουν, ωστόσο, και κάποιες εξαιρέσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τους οδηγούς plug-in υβριδικών ή πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων.

Στην Ελλάδα δεν ισχύει ποινικοποίηση του ρελαντί, εξαιρουμένων των σηραγγών όπου σύμφωνα με το Άρθρο 29 (Κίνηση οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες) του ΚΟΚ, «σε περίπτωση παρατεταμένης ακινητοποίησης, ο οδηγός πρέπει να σβήσει τη μηχανή του οχήματός του». Διαφορετικά, κινδυνεύει με πρόστιμο που ανέρχεται σε 200 ευρώ. 

κινητήρας στο ρελαντί
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόστιμα για παρατεταμένη λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί προβλέπονται και σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ελβετίας.

Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί η Νέα Υόρκη όπου η δημοτική αρχή επιβραβεύει με χρηματικό μπόνους όσους καταγγέλουν επαγγελματικά οχήματα που ο κινητήρας τους λειτουργεί στο ρελαντί.

Σημειώνεται, βέβαια, ότι σε περίπτωση που οδηγούμε (κυρίως) παλιό αυτοκίνητο με τούρμπο κινητήρα και έχουμε επιστρέψει από μεγάλο ταξίδι το καλοκαίρι, καλό είναι ο κινητήρας να μένει αναμμένος για ένα-δύο λεπτά για να κρυώσει το λάδι που κυκλοφορεί γύρω από την τουρμπίνα ώστε να αποφευχθεί η εξανθράκωση του λιπαντικού.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ